F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Boullier chce zmiany formatu testów

Francuz uważa, że brak testów w sezonie również przyczynił się do nieprzewidywalności wyścigów.
Paweł Zając, 31 maja 2012, wyświetlenia: 2309<< | lista | T- | T+ | >>
Szef zespołu Lotus, Eric Boullier, uważa, że niewielka ilość testów sprawia, iż wyścigi w tym roku są tak nieprzewidywalne.

Pierwszych sześć wyścigów tego sezonu wygrało sześciu różnych kierowców, co zdarzyło się po raz pierwszy w historii i zapewniło nam jeden z bardziej ekscytujących początków w ostatnich latach.

Pomimo tego, że jako główną przyczynę nieprzewidywalności wyścigów wymienia się opony Pirelli, Boullier uważa, że brak możliwości wcześniejszego sprawdzenia poprawek również jest ważnym czynnikiem. „Część nieprzewidywalności wynika z braku testów” – powiedział Francuz. „Nowe części i pomysły są wprowadzane dopiero w piątek. Nie można sobie gdzieś w Hiszpanii sprawdzić tego wcześniej. Trzeba to zrobić podczas weekendu wyścigowego”.

Szef ekipy z Enstone uważa również, że trzeba przemyśleć sprawę testów w trakcie sezonu, by ułatwić zespołom rozwój bolidów, jednak jasno zaznaczył, że nie chciałby wprowadzania dodatkowych sesji testowych. „Problemem jest to, że testy są bardzo kosztowne i jedynym rozwiązaniem jakie wprowadzono było zaprzestanie testów. Myślę, że musimy to jeszcze raz przemyśleć. Nie popieramy testów w trakcie sezonu, gdyż nie jesteśmy odpowiednio wyposażeni, a kalendarz temu nie sprzyja, także musimy używać tej samej ekipy, ponieważ nie możemy sobie pozwolić na drugą. Potrzebujemy lepszego formatu, który będzie wszystko wykorzystywał i może będziemy mogli przemyśleć to później. Można by podzielić testy. Kalendarz ma sporą przerwę w czerwcu i wtedy można by testować”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
28.01.2020  Pierwszy sektor toru Paul Ricard zostanie zmodyfikowany
25.03.2019  Boullier: Od początku wiedziałem, że współpraca McLarena i Hondy nie uda się
06.07.2018  Alonso: Nie miałem wpływu na zmiany w kierownictwie McLarena
04.07.2018  Boullier ustąpił ze stanowiska dyrektora wyścigowego McLarena
27.06.2018  Boullier: Aby walczyć o tytuły potrzebujesz statusu fabrycznego zespołu
Tagi:
Lotus
Boullier E.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
General, 01.06.2012 01:49[!]
Jak Lotusy pozytywnie dojeżdżają do mety (np. na podium), to wszystko jest OK. Jeżeli wypadają słabo (np. zła strategia, rozwalanie się GRO), wtedy zawsze znajdą jakiś problem zewnętrzny: a to opony słabe, a to brak testów itd.
DJ Malina, 01.06.2012 06:58[!]
Najlepszym wyjściem byłoby pozostanie ekip na jakimś torze wyścigowym przez 2 - 3 dni więcej i zrobienie testów dzień po GP
Sgt Pepper, 01.06.2012 07:27[!]
Zasady są takie same dla wszystkich, pogoda na torze- też. Śmieszą mnie trochę takie wypowiedzi.
Anderis, 01.06.2012 09:06[!]
Jeżeli brak testów w sezonie również przyczynił się do nieprzewidywalności wyścigów, to ja jestem za całkowitym zlikwidowaniem testów ;p

Nie mogę już czytać tych narzekań na "nieprzewidywalność". :|
Ralph1537, 01.06.2012 11:47[!]
Przecież były testy jakiś czas temu
Anderis, 01.06.2012 12:01[!]
Tak, rok czy dwa lata temu nie było testów w ogóle i nikt nie zganiał, że cuda się w F1 dzieją przez ten fakt...
jpslotus72, 01.06.2012 13:15[!]
Mam wrażenie - może błędne - że Boullier sam nie wie czego chce i fanzoli trzy po trzy żeby podtrzymać swoją obecność medialną. Jeśli nie jest to najczęściej wypowiadający się szef zespołu, to jest na pewno w ścisłej czołówce - na podium najbardziej gadatliwych (ile było np. w tym roku wypowiedzi dajmy na to Hornera?). Za mało testów - ale nie chcemy więcej... Dzielenie obecnego "deputatu" testów na małe raty w trakcie sezonu jest bez sensu - nie można ograniczać sesji przedsezonowych, bo efekty zimowej pracy muszą być wszechstronnie sprawdzone, zanim ruszą do ostrej walki. Więc albo dodatkowe testy, albo nie ma o czym mówić... Ale Boullier zawsze znajdzie temat.

A co do "nieprzewidywalności" - faktycznie: najlepiej tak jak w zeszłym roku... Można było w ciemno obstawiać: Vettel & RBR - i zaoszczędzić na prądzie, wyłączając telewizor w wyścigowe weekendy.

PS - kibicuję Lotusowi, ale nie należę do tych "fanów", którzy są bezkrytyczni wobec swej "świętości"...
SirKamil, 01.06.2012 14:19[!]
Tak, czytanie ze zrozumieniem nie jest mocną stroną polaków. Jedni widzą tam usprawiedliwianie, drudzy żal, jeszcze inni parci na szkło. Wszystko tylko nie sens treści wypowiedzi.
rno2, 01.06.2012 14:49[!]
Dobrze, że nie ma już tak absurdalnych sytuacji jak np. w 2005 r., gdzie w piątek przed GP Hiszpanii nikt praktycznie nie jeździł an torze, bo każdy tor znał z licznych testów i ważniejsze było oszczędzanie silników i opon. Nawet w F1 Racing radzili w piątek wybrać się nie na tor, ale do Barcelony na zwiedzanie.
Moim zdaniem tak jak teraz jest ok, tyle że mogliby dołożyć na piątek 2 komplety opon, żeby można było spokojnie jakieś poprawki przetestować.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca