F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Boullier: Aby walczyć o tytuły potrzebujesz statusu fabrycznego zespołu

Francuz sugeruje, że McLaren może skorzystać na rozstaniu Red Bulla i Renault.
Nataniel Piórkowski, 27 czerwca 2018, wyświetlenia: 2640<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Dyrektor wyścigowy McLaren – Eric Boullier uważa, że żaden z zespołów Formuły 1 nie może walczyć o mistrzowskie tytuły jeśli nie dysponuje statusem fabrycznej ekipy producenta silników.

Wraz z końcem ubiegłego sezonu McLaren zerwał współpracę z Hondą i zdecydował się na zostanie klientem Renault. W ubiegłym tygodniu Red Bull ogłosił, że od przyszłego sezonu nawiąże dwuletnie partnerstwo z japońskim producentem, który dokonał zauważalnych postępów ze swoim silnikiem.

Komentując tę decyzję austriackiego teamu Boullier stwierdził: „Myślę, że Christian [Horner] i jego Red Bull pokazują, że można wygrywać wyścigi będąc klientem. Sądzę jednak, że walka o mistrzostwo to zupełnie inny poziom. Aby się w niej liczyć trzeba mieć status fabrycznego zespołu”.

Zdaniem Francuza McLaren może skorzystać na rozstaniu Red Bulla i Renault. „Rozpoczynamy nową podróż z Renault, coraz lepiej odnajdujemy się w naszej współpracy. Wciąż musimy odkryć wiele rzeczy. Będziemy jednak mogli liczyć na większą uwagę ze strony Renault. Będą zaopatrywać w silniki o jeden zespół mniej. Dla nas to dobra wiadomość. Życzymy Christianowi jak najlepiej”.

W trakcie Grand Prix Francji wyszło na jaw, że pomiędzy Red Bullem i Hondą nie doszło jeszcze do formalnego podpisania umowy na dostawy jednostek napędowych. Na chwilę obecną obie strony parafowały jedynie protokół ustaleń stanowiący bazę pod przyszłe porozumienie.

Głos w sprawie niedawnej decyzji Red Bulla zabrał także dyrektor wykonawczy McLarena – Zak Brown. „Honda dokonała postępów. Mają bardzo inteligentnych i ciężko pracujących ludzi. Sądzę, że wiele nauczyli się w ciągu tych trzech ostatnich lat. Prowadziliśmy z nimi aktywną współpracę, przekazywaliśmy im opinie na temat rzeczy, które wymagały rozwoju. Nie wiem, co zrobili pomiędzy sezonami, ale z całą pewnością postawili krok naprzód. Być może w pewnych kwestiach przyczyniliśmy się do wskazania obszarów, w których możliwe było dokonanie postępów”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
28.01.2020  Pierwszy sektor toru Paul Ricard zostanie zmodyfikowany
25.03.2019  Boullier: Od początku wiedziałem, że współpraca McLarena i Hondy nie uda się
06.07.2018  Alonso: Nie miałem wpływu na zmiany w kierownictwie McLarena
04.07.2018  Boullier ustąpił ze stanowiska dyrektora wyścigowego McLarena
19.06.2018  Pracownicy McLarena chcą powrotu Martina Whitmarsha do zespołu?
Tagi:
Boullier E.
McLaren
Red Bull
Honda
Brown Z.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Tomek71, 27.06.2018 14:51[!]
Jak McLaren był na szczycie też był klientem. Chyba że ta nowa era coś zmienia w tym temacie.
raafal, 27.06.2018 15:00[!]
Szkoda McLarena. Moim zdaniem Zak i Eric są do odstrzału i to im szybciej tym lepiej.
dulk, 27.06.2018 15:03[!]
dobrze że era mgu-h się kończy - silniki nie będą stanowić bata na konkurencyjne teamy jak RB
a z limitem budżetowym stanowiłoby to pewnie główny element ponadbudżetowego wyścigu zbrojeń
cichy, 27.06.2018 15:32[!]
gdzie był Eric w 09-13?
lordfryta, 27.06.2018 15:46[!]
Juz od dawna nie traktuje powaznie wypowiedzi tego pana...
Mahilda111, 27.06.2018 15:59[!]
@cichy
W Lotusie :) A tak serio, dlatego zdecydowali się na Hondę, aby odzyskać status fabrycznego zespołu jakiegoś producenta.
Sgt Pepper, 27.06.2018 17:46[!]
Głupoty opowiada.
slipstream, 27.06.2018 18:22[!]
Cytat :
Jak McLaren był na szczycie też był klientem. Chyba że ta nowa era coś zmienia w tym temacie.

Na przełomie wieków praktycznie miał status ekipy fabrycznej Mercedesa. Kierownictwo z Mercedesa przesiadywało w ich boksach, chodziło w firmowych ciuchach, oficjalnie wypowiadało się w imieniu ekipy... Nowa era nadeszła w momencie w którym koncerny w połowie pierwszej dekady XXI w. pozakładały swoje zespoły. Wcześniej ekipy takie jak McLaren, Williams czy BAR formalnie były klientami, ale koncerny wkładały w nie zaangażowanie jak w ekipy fabryczne. Ostatecznie Honda wykupiła BAR, Renault wykupił Benettona, a przy niechęci Rona Dennisa czy Franak Williamsa do sformalizowania ich związku z fabrykami, Mercedes i BMW po prost odeszły i stworzyły własne zespoły. I to jest ten moment w którym zmieniły się zasady gry w F1 w tej kwestii.
WrobelGP, 27.06.2018 23:17[!]
Czy ja dobrze widzę, czy Brown naprawdę sugeruje, że to McLaren przyczynił się do postępów Hondy w ostatniej przerwie zimowej? :D
Wybaczcie, mnie rozbawiło.
MairJ23, 27.06.2018 23:41[!]
@slipstream dokladnei tak to wyglada i zgadzam sie na dzien dzisiejszy z Boulierem ze tak to wlasnei jest - kto ma kase i skupia sie najwiecej na sobie i juz ma ogromne doswiadczenie w tym jak takie przedsiebiorstwo ma pracowac wygra najwiecej. Oczywiscie Renault dolaczylo do walki najpozniej wiec beda sie powoli wspinac na szczyty i moze z nastepnymi zmianami beda w stanie podskoczyc wiecej niz w normalnych warunkach. Ale walka bedzie sie toczyla miedzy Mercedesem Renault i Ferrari - innych kandydatow nie widze. Honda tez w pewnym momencie moze myslec o wlasnej stajni. Choc moze im odpowiadac status "tylko" producenta silnikow. Moze im sie nie kalkulowac. Bo np takie Renault to gigant w porownaniu z Honda wiec tu moze byc ta roznica.
Tak samo jak w biznesie ogolnoswiatowym mozna dzisiaj odnalezc kilka firm w sumie ktore posiadaja wszystko. Prosze bardzo : http://www.inform...nfo/article36743.htm
W, 28.06.2018 01:00[!]
Mam upiorne wrażenie, że zespołem McLarena kieruje dwóch idiotów, a właścicielom to nie przeszkadza póki się kręci interes samochodów drogowych.
Rasputin, 28.06.2018 11:20[!]
Ja bym radził im się skupić na znalezieniu przyczyny dlaczego ostatnie dwa weekendy były w ich wykonaniu fatalne
SirKamil, 28.06.2018 11:44[!]
Ciuszki i przesiadywanie w garażu to detale. Przede wszystkim Daimlera Benz był ówcześnie właścicielem McLaren Group. Formalnie, wbrew temu co napisał kolega wyżej o "niechęci do sformalizowania". Mieli największy pakiet udziałów i najliczniejszą reprezentacje w zarządzie. McLaren-Mercedes był fabrycznym zespołem firmy Mercedes i nie jest to kwestia powszechnego uznania czy symboliki, ale prawa.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca