|
|
|
|
|
|
Razia wygrywa niesamowity sprint w Walencji |
Niedzielny wyścig dał fanom niesamowite emocje. |
|
•Łukasz Godula, 24 czerwca 2012, wyświetlenia: 4923 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Luiz Razia odniósł sensacyjne zwycięstwo w niedzielnym sprincie na torze ulicznym w Walencji, a pozycję lidera wywalczył zaledwie na siedem zakrętów przed metą pokonując James Calado.
Calado prowadził przez większość wyścigu, który był przerywany początkowo dwoma neutralizacjami. Jednak Calado był na początku naciskany przez Ria Haryanto i Maxa Chiltona.
Haryanto praktycznie wysunął się na prowadzenie na 15 okrążeniu, po tym jak wepchnął się na wewnętrzną obok Calado i na chwilę go wyprzedził, ale już w kolejnym zakręcie wszystko wróciło do poprzedniego stanu.
Kolejna walka na czele rozegrała się na 20 okrążeniu, gdy Haryanto ponownie wszedł na wewnętrzną i zderzył się bokiem bolidu z Calado. Był to koniec zawodów dla Haryanto, a Calado mimo tego, że był w stanie kontynuować jazdę to uszkodzenia znacznie go spowolniły i stawka szybko do niego dojechała.
Pogoń prowadził w tym momencie Fabio Leimer, który wyprzedził Chiltona gdy czołowa dwójka się zderzyła. Na cztery okrążenia do końca Leimer był zaraz za Calado i mocno na niego naciskał, jednak lider mężnie się bronił, pomimo kłopotów z bolidem.
Wszystko miało się rozegrać na ostatnim okrążeniu. Leimer zaatakował Calado po zewnętrznej w 12 zakręcie, jednak zablokował koła i przestrzelił szykanę. Leimer prowadził ale musiał oddać pozycję, podczas gdy Razia, który na pierwszym kółku był ósmy, zaczął stanowić poważne zagrożenie. Wyprzedził Giedo van der Garde i szybko przeskoczył Chiltona w 12 zakręcie.
Razia był na fali i zaatakował Calado, który bronił się jak tylko mógł. Jednak Razia wyprzedził go po zewnętrznej w 17 wirażu i obronił się przed kolejnym zakrętem.
Calado i Leimer zderzyli się później, przez co ten drugi wyjechał szeroko i ostatecznie metę osiągnęli w kolejności Razia, Calado, Leimer i Chilton. Nathanael Berthon finiszował piąty, wyprzedzając van der Garde na chaotycznym ostatnim kółku.
Sobotni zwycięzca, Esteban Gutierrez został wyeliminowany w drugim zakręcie na pierwszym okrążeniu. Wszystko wydarzyło się po tym jak Marcus Ericsson wskoczył z siódmej na trzecią pozycję w pierwszym zakręcie ale jego próba wyprzedzenia Berthona nie powiodła się i razem z Berthonem skoczyli wyścig na barierach.
•GP2 Series > 2012 > Walencja (sprint), Valencia Street Circuit - 5,419 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 23 | Luiz Razia | | Arden International | Dallara GP2/11 Renault | 23 | 46:07,255 | 15 |
2. | 9 | James Calado (D) | | Lotus GP | Dallara GP2/11 Renault | 23 | +0:01,179 | 12 |
3. | 5 | Fabio Leimer | | Racing Engineering | Dallara GP2/11 Renault | 23 | +0:01,587 | 10 |
4. | 26 | Max Chilton | | Marussia Carlin | Dallara GP2/11 Renault | 23 | +0:02,425 | 8 |
5. | 6 | Nathanael Berthon (D) | | Racing Engineering | Dallara GP2/11 Renault | 23 | +0:02,957 | 6 |
6. | 12 | Giedo van der Garde | | Caterham Racing | Dallara GP2/11 Renault | 23 | +0:04,969 | 4 |
7. | 22 | Simon Trummer (D) | | Arden International | Dallara GP2/11 Renault | 23 | +0:08,415 | 2 |
8. | 17 | Julian Leal | | Trident Racing | Dallara GP2/11 Renault | 23 | +0:09,501 | 1 |
9. | 21 | Daniel de Jong | | Rapax | Dallara GP2/11 Renault | 23 | +0:13,591 | |
10. | 3 | Davide Valsecchi | | DAMS | Dallara GP2/11 Renault | 23 | +0:17,564 | |
11. | 2 | Josef Kral | | Barwa Addax | Dallara GP2/11 Renault | 23 | +0:21,005 | |
12. | 20 | Tom Dillmann | | Rapax | Dallara GP2/11 Renault | 23 | +0:34,565 | |
13. | 25 | Nigel Melker (D) | | Ocean Racing Technology | Dallara GP2/11 Renault | 23 | +0:46,929 | |
14. | 4 | Felipe Nasr (D) | | DAMS | Dallara GP2/11 Renault | 23 | +0:50,083 | |
15. | 11 | Rodolfo Gonzalez | | Caterham Racing | Dallara GP2/11 Renault | 23 | +0:51,366 | |
16. | 19 | Giancarlo Serenelli (D) | | Venezuela GP Lazarus | Dallara GP2/11 Renault | 23 | +0:57,490 | |
17. | 15 | Fabio Onidi (D) | | Scuderia Coloni | Dallara GP2/11 Renault | 23 | +1:03,342 | |
18. | 24 | Victor Guerin (D) | | Ocean Racing Technology | Dallara GP2/11 Renault | 23 | +1:03,439 | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 27 | Rio Haryanto (D) | | Marussia Carlin | Dallara GP2/11 Renault | 19 | | |
| 16 | Stephane Richelmi (D) | | Trident Racing | Dallara GP2/11 Renault | 5 | | |
| 8 | Jolyon Palmer | | iSport International | Dallara GP2/11 Renault | 3 | | |
| 1 | Johnny Cecotto Jr | | Barwa Addax | Dallara GP2/11 Renault | 3 | | |
| 7 | Marcus Ericsson | | iSport International | Dallara GP2/11 Renault | 0 | | |
| 10 | Esteban Gutierrez | | Lotus GP | Dallara GP2/11 Renault | 0 | | |
| 14 | Stefano Coletti | | Scuderia Coloni | Dallara GP2/11 Renault | 0 | | |
|
Nie wystartowali | |
| 18 | Fabrizio Crestani | | Venezuela GP Lazarus | Dallara GP2/11 Renault | 0 | | |
| |
|
Źródło: autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|