F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2005
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

"Dziura" w nowym formacie kwalifikacji?

Pojawiły się wątpliwości dotyczące ostatniego, 20-minutowego bloku kwalifikacji.
Marek Roczniak, 8 grudnia 2005, wyświetlenia: 1021<< | lista | T- | T+ | >>
Nowym format kwalifikacji oparty na systemie "knock-out" nie doczekał się jeszcze swojego debiutu, a już pojawiły się wątpliwości dotyczące ostatniego, 20-minutowego bloku, podczas którego najszybsza dziesiątka będzie walczyła o pole position.

Według pierwotnego zamysłu po zakończeniu kwalifikacji kierowcy z pierwszej dziesiątki mieliby możliwość uzupełnienia zapasu paliwa w swoim bolidzie do ilości, z jaką przystąpili do finałowego bloku. Pojawiły się jednak sugestie, że niektóre zespoły mogą znaleźć sposób na zużycie dużej ilości paliwa na okrążeniach wyjazdowych z boksów i dzięki temu kierowcy mogliby wykręcać lepsze czasy lżejszymi bolidami, a potem i tak mieliby możliwość dotankowania bolidu przed startem wyścigu.

FIA jest świadoma tego faktu i już podjęła odpowiednie kroki, a mianowicie dotankowywana ilość paliwa po kwalifikacjach ma być podobno obliczana na podstawie przejechanych kilometrów razy średnie zużycie paliwa silnika V8. Silniki różnych producentów mogą mieć jednak różne zużycie paliwa, a więc nie byłoby to zbyt optymalne rozwiązanie, ale zapewne lepsze niż pierwotny zamysł FIA. Tak czy inaczej nowy format kwalifikacji staje się jeszcze bardziej skomplikowany i przeciętny widz może się wkrótce nie połapać w tym wszystkim.

Źródło: F1Racing.net
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Przepisy
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
W, 08.12.2005 16:25[!]
Hahaha...
Mało, że głupie, to jeszcze niedopracowane...
Mariusz, 08.12.2005 17:46[!]
Ja tego nie rozumiem... To dla mnie chyba zbyt skomplikowane przepisy. :(
rafaello85, 08.12.2005 18:38[!]
Jeszcze nie zaczęli się kwalifikować, a już pojawiły się problemy! Nie rozumiem co stoi na przeszkodzie aby powrócić do NORMALNYCH kwalifikacji tzn. tych, które oglądaliśmy ostatni raz w 2002r? Wszystkim one pasowały, nie było tam problemów i przede wszystkim każdy wiedział o co w nich chodzi, bo system nie był skomplikowany.
McMarcin, 08.12.2005 18:51[!]
Świetny pomysł! To może niech jeszcze z finałowej 10 wybiorą dwóch najlepszych, którzy będą walczyć o poole position? Ja jestem za powrotem do starych kwalifikacji - czyli wszyscy na tor i niech wygra najlepszy i najszybszy. Wlasnie w takim systemie błyszczał Ayrton!
impulse9, 08.12.2005 20:33[!]
nie no ja jestem za glupi na to wszystko !!!! te nowe prawa quali i metody na oszukiwanie mnie calkim skolowaly - pewnie bede ogladac quale jak "malpa lustro" a w wyscigu juz bede wszystko kumal :) hehehe Max Bernie gdzie wy zmierzacie ???????
Spielberg, 09.12.2005 13:57[!]
Nieeeee.... Załamka. Nóż się w kieszeni otwiera. max mosley i bernie ecclestone powinni sie trzymać z dala od F1. STARY FORMAT 12-OKR. BYŁ THE BEST! A teraz co jest? To nie ma sensu. Ciagłe zmiany wpływają źle na sport. Poza tym ta punktacja 10-8-6-5-4-3-2-1 też jest do niczego. lepiej było kiedy tylko pierwsza 6 dostawała pkt. Zwłaszcza z obecnym (też idiotycznym) regulaminem dot. opon i silników. ONI (max i bernie) ZNISZCZĄ TEN SPORT!!!!!!!! >:-[

Przepisy F1 - również techniczne (ale to inna bajka) powinny być jak najprostsze. To technologia ma byćskomplikowana i na najwyższym poziomie.
Majster, 09.12.2005 20:35[!]
Właśnie punktacja jest spox bardzo dobrze że pierwszych 8 kierowców dostaje punkty, wtedy było do bani.
A jeśli chodzi o kwalifikacje to niech dadzą te z 2004 roku i będzie spokój...
nickolas, 13.12.2005 18:40[!]
Spielberg, TY mnie ZAŁAMUJESZ. Masz najgorsze propozycje, jakich już nie spodziewałem się usłyszeć.
To brzmi jak tęsknota niektórych ludzi za komunizmem :(((
A już myślałem, że skończyły się czasy nudnych kwalifikacji (pół godz. bez samochodu na torze!!!),
kiepskiego systemu punktacyjnego (nijak nie można było kiedyś przeprowadzić rzetelnej klasyfikacji zespołów ze środka stawki).
ZAPAMIETAJCIE: Wszelkie regulaminy mają swoich zwolenników i przeciwników, a wraz z nowymi przepisami zawsze będzie się ciągnęło widmo "dziur i niedoróbek", co nie zmienia faktu, że zmiany były potrzebne!

Wkurza mnie także założenie, że przeciętny widz oczekuje prostego, zrozumiałego dla mas widowiska?!
Może dlatego, że komentatorów mamy przeciętnych...
Ogłądam wyścigi nie od dziś, a takie zmagania teorii (przepisy) z praktyką (antypomysły zespołów) mają niejsce każdego roku i to jest to co lubie!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca