F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Bottas: Młodzi kierowcy potrzebują więcej testów

Jednocześnie Fin przyznaje, że jest gotowy ścigać się w F1.
Dawid Pytel, 18 pa?dziernika 2012, wyświetlenia: 1127<< | lista | T- | T+ | >>
Kierowca rezerwowy Williamsa, Valtteri Bottas, twierdzi, że młodzi kierowcy nie otrzymują wystarczająco dużo okazji do jazdy bolidami F1 zanim awansują do królowej sportów motorowych.

Bottas, który w tym sezonie wziął udział w 12 piątkowych sesjach treningowych zastępując Bruno Sennę, powiedział, że nawet jeśli wziąć pod uwagę piątkowe jazdy, młode talenty z pewnością potrzebują więcej okazji, by pokazać swoje umiejętności zespołom i zyskać niezbędne doświadczenie. Fin przewiduje, że sport musi zmienić swoje podejście, by przystosować młodych kierowców, którzy wkraczają w świat F1.

„Tak sądzę” – powiedział. „To moje zdanie, ponieważ w dzisiejszych czasach bardzo, bardzo trudno jest młodym kierowcom wchodzić do F1. Nie musimy cofać się daleko w przeszłość, jedynie kilka lat, kiedy testów było o wiele więcej i młodsi kierowcy mogli przejechać o wiele więcej kilometrów. Wtedy zespoły mogły naprawdę dostrzec, kto jest dobry. Szkoda, że obecnie wygląda to tak jak wygląda i dzisiaj sytuacja jest identyczna dla każdego w moim wieku. Może jednym z rozwiązań byłoby wprowadzenie większej ilości testów wśród młodych kierowców”.

W tym roku odbyły się już dwa testy młodych kierowców na torach Magny Cours i Silverstone. Pomimo małej ilości czasu spędzonej za kierownicą bolidu, Bottas, który jest typowany do zastąpienia Bruno Senny w przyszłym roku, twierdzi, że jest gotowy podjąć wyzwanie, jeśli tylko nadarzy się okazja.

Zapytany przez serwis Autosport, czy odbył wystarczającą liczbę testów, by pełnić rolę kierowcy wyścigowego, Bottas odpowiedział: „Cóż, to naprawdę maksimum, więc to musi wystarczyć, w końcu po prostu musisz pojechać swój pierwszy wyścig. Wtedy przekonasz się, gdzie jesteś. Jeśli zapytalibyście mnie, czy byłbym gotowy do wyścigu – zdecydowanie. Czuję, że chcę przejechać swój pierwszy wyścig już wkrótce. Druga część jest trochę skomplikowana, ponieważ tak mało czasu spędzam w bolidzie. Czuję, że to najwyższy czas na przejechanie kolejnych okrążeń”.

Bottas dodał, że będzie rozważał ściganie się w innej kategorii w przyszłym sezonie, jeśli nie uda mu się zapewnić miejsca w Formule 1. „Tak, myślę, że będę musiał” – powiedział. „Praktycznie dwa sezony bez jakiejkolwiek jazdy to byłoby za dużo. GP2 jest dobrą opcją, ale jeśli tam się ścigasz, to nie możesz jeździć w piątki w bolidzie F1, ale mam nadzieję, że nie będziemy musieli tego rozważać. Moim priorytetem jest fotel kierowcy w Formule 1”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
04.05.2024  Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi
04.05.2024  Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami
03.05.2024  Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami
01.05.2024  Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać
05.04.2024  Kierowcy podzieleni w sprawie kary dla Alonso z Melbourne
Tagi:
Bottas V.
Williams

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 18.10.2012 16:13[!]
I tak jest zdecydowanie lepiej, niż jeszcze dwa sezony temu. Ale Valtteri ma racje - wie co mówi. :)
Player1, 18.10.2012 20:22[!]
Czy trudno jest zmienić formułę FP1 i zrobić 30 + 60 min (czyt. 30 dla młodych, 60 dla stałych)? "Posprzątają" tor, potestują części. Przecież i tak w pierwszej czasówce przez pierwsze pół godziny nic się nie dzieje poza okrążeniami instalacyjnymi.
rno2, 19.10.2012 07:52[!]
@Player1 potrzebne by były 3 samochody... to nie jest tak, że jeden kierowca wysiada, a drugi wsiada na jego miejsce jak gdyby nigdy nic... zaczynając od fotela, który każdy kierowca ma indywidualny trzeba by też pewnie zmieniać różne ustawienia, balans itp... na pewno byłoby to zbyt czasochłonne i trudne do ogarnięcia podczas jednej sesji treningowej.
Natomiast 3 samochód odpada ze względu na koszty...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca