F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Jean Todt nie będzie pełnił roli dyktatora

Prezes FIA opowiada o roli, którą w dzisiejszych czasach powinna pełnić Federacja Samochodowa.
Dawid Pytel, 24 pa?dziernika 2012, wyświetlenia: 1127<< | lista | T- | T+ | >>
Jean Todt przekonuje, że jego rola prezesa FIA nie powinna przybrać formy dyktatury, która „psuje” wartość Formuły 1.

W przeddzień spotkania pomiędzy FIA, FOM i zespołami w Paryżu, które ma na celu ustalenie koncepcji nowego Porozumienia Concorde, Todt powiedział, że FIA nie podda kontroli kluczowych kwestii, jak również stwierdził, że Federacja musi pozostać „szanowana”.

Max Mosley, którego Todt zastąpił na stanowisku prezesa FIA, stwierdził w piątek, że Todt musi stać się „bardziej konfrontacyjny”, by osiągnąć cele związane z przyszłością sportu. Jednak Francuz jest przekonany, że takie podejście nie jest potrzebne i niczego nie gwarantuje.

„Moim zdaniem FIA musi wywierać większy wpływ” – powiedział Todt gazecie Financial Times. „Nie jestem dyktatorem, który wszystko chce kontrolować. Wkład i rola FIA musi być chroniona i szanowana”.

Tuż przed wtorkowym spotkaniem Todt potwierdził, że FIA poszukiwała większej części przychodów, które miała zapewnić nowa umowa. „Jeśli czasem spojrzysz na liczby, to Formuła 1 jest biznesem, który produkuje 2 lub 1.5 miliarda dolarów przychodu” – powiedział. „FIA jest organizacją non-profit, jednak musimy ją jakoś prowadzić. Musimy zachęcać do rozwoju sportu, do rozwoju akcji na rzecz bezpieczeństwa na drodze. Nie możemy być federacją bez jakichkolwiek przychodów. Gdzie więc szukamy tych pieniędzy?”

Podczas gdy rządy Francuza przebiegają o wiele mniej kontrowersyjnie od swojego poprzednika, to jednak pojawił się spór o kwestie cięcia kosztów i zasad dotyczących silników w 2014 roku. Todt powiedział, że rolą FIA jest kierowanie sportem ku bardziej odpowiedzialnej pozycji, zarówno finansowo jak i środowiskowo. „Kiedy czytam wiadomości, że tracimy kontrolę, zawsze na mojej twarzy pojawia się uśmiech. Nigdy nie pozwolę, by kwestie, które są naszą odpowiedzialnością były załatwiane przez osoby trzecie” – wyjaśnił. „Czasami jest to wadą F1. Ludzie żyją w swoim małym otoczeniu, w swoich małych królestwach i nie widzą co się dzieje. Świat się jednak zmienia. Musimy być ambasadorami sportu i przemysłu”.

Todt przyznał, że kondycja finansowa ekip była „krucha” z powodu obecnego klimatu ekonomicznego, jednak powiedział, że rozczarował się obecnymi działaniami zmierzającymi ku ograniczeniom wydatków: „Spodziewam się bardziej drastycznych propozycji, by zredukować koszty”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.12.2023  Todt: Massa może odnieść sukces w sprawie crashgate
31.01.2023  Vasseur docenia Binotto za sprawne przekazanie władzy w Ferrari
26.09.2022  Jean Todt dementuje plotki łączące go z powrotem do Ferrari
20.12.2021  Todt nie dementuje informacji o powrocie do Ferrari
17.12.2021  Verstappen i Mercedes odebrali trofea mistrzowskie
Tagi:
FIA
Todt J.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
MairJ23, 24.10.2012 16:07[!]
Alez Jean miesza... z jednej strony mowi ze jest to organizacja non-profit - ale jako prezio tam siedzi bo przeciez za darmo tego nie robi. Non-Profit my ass :) (ja rozumiem za sama firma nie jest po to zeby zarabiac pieniadze a po to zeby motosportem nadzorowac).
Z drugiej strony nie chce byc dyktatorem ale nim jest wnioskujac z jego wypowiedzi.

ALe nie oszukujmy sie - na takim stanowisku nie moze byc zaden "grzeczny chlopiec". Inna wielka zaleta Todta jest to ze przepracowal swoje w F1 i wie jak to wszystko wyglada od zewnatrz i od srodka. Musze jeszcze przeczytac oryginal zeby stwierdzic ostatecznei ze cos ten nasz Jean kreci :)
Pozdro
bbl
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca