F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Zespoły uważają, że nie dojdzie do wyścigu zbrojeń w obszarze wydechu

Według ekip efekt Coandy nie będzie pochłaniał takich pieniędzy jak dmuchany dyfuzor.
Paweł Zając, 30 pa?dziernika 2012, wyświetlenia: 2165<< | lista | T- | T+ | >>
Zespoły Formuły Jeden bagatelizują możliwość przeistoczenia się przyszłorocznych mistrzostw w wyścig zbrojeń w obszarze wydechu.

Takie oświadczenie pojawiło się mimo tego, że ostatnie sukcesy Red Bulla przypisywane są bardzo dobremu rozwiązaniu kwestii wydechu i tyłu samochodu.

Pomimo tego, że krok naprzód wykonany przez ekipę z Milton Keynes może doprowadzić do kosztownego rozwoju tego obszaru, jak dmuchanych dyfuzorów w sezonie 2011, to jednak inne zespoły uważają, że wydech nie będzie miał decydującego wpływu na osiągi bolidu.

Dyrektor sportowy McLarena, Sam Michael, powiedział: „Myślę, że powoli kończą im się pomysły. Istnieją korzyści, jednak są one trzeciorzędne, co jest dobre. Zeszłoroczne zmiany miały umożliwić rozwój w tym obszarze, jednak również zapewnić, że w żaden sposób nie zbliżymy się do potencjału, jaki istniał w zeszłym sezonie. Ważne będzie zajęcie się tym podczas zimy, jednak rozwiązania z jakich korzystają zespoły są bardzo podobne. Wszyscy jesteśmy dość blisko”.

Ross Brawn uważa natomiast, że ekipy, które od niedawna korzystają z wydechu Coandy, mogą więcej zyskać na rozwoju tego obszaru, podczas gdy zespoły używające go od dawna najpewniej w pełni wykorzystały jego potencjał. „Sauber i McLaren jako pierwsi używali tego rozwiązania. Pamiętam, ze Adrian [Newey] podczas kilku wyścigów zakładał i ściągał ten wydech, gdyż nie był pewny. Teraz jednak jest on integralnym elementem bolidu, gdyż udało im się go rozwinąć. Widzieliśmy, że posiadanie tego rozwiązania otwiera nowe możliwości. Możliwe, że straciliśmy trochę w drugiej części sezonu, jednak dopóki się w coś nie zaangażujesz, to nie poznasz pełnego potencjału. Im dalej wchodzisz, tym więcej drzwi się otwiera. Dlatego wprowadzenie tego rozwiązania jeszcze w tym roku było takie ważne. Zobaczyliśmy jak możemy pracować z przyszłorocznym samochodem”.

Szef Mercedesa dodał także: „Nie wiem czy taki był zamiar kiedy tworzyliśmy przepisy, jednak taka jest natura F1. Korzyści nie są tak duże jak w zeszłym roku, gdyż kontrolowane jest mapowanie silnika, jednak można na tym zyskać. Mam nadzieję, że cały czas się tego uczymy. Myślę, że rozwój większości aut koncentrował się na tym obszarze, więc dlatego osiągnięto takie postępy. My obecnie korzystamy z drugiej wersji systemu i pewnie będziemy mieli kolejne poprawki przed końcem roku, a na pewno dokładnie sprawdzimy go w zimie”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Michael S.
Brawn R.
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
RY2N, 31.10.2012 17:12[!]
Ciekawe byłoby gdyby ostatni wyścig sezonu odbywał się na tym samym torze co pierwszy.
Można by wtedy sprawdzić jak bardzo bolidy się rozwinęły przez te kilka miesięcy i porównać kto wykonał największy postęp.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca