F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

15.05.2024

Williams ogłasza wieloletni konkrakt z Alexandrem Albonem

14.05.2024

Kick Sauber z dużym pakietem poprawek na GP Emilii-Romanii

Verstappen krytykuje przepisy dot. przyznawania superlicencji

Hulkenberg: Komatsu robił wszystko, aby zatrzymać mnie w Haasie

Russell chętny na wyzwanie ścigania się z Verstappenem

13.05.2024

Piastri: Wygrana Norrisa daje nam pozytywne znaki

Zespoły popierają rozszerzenie punktowanej strefy

Ferrari potwierdza zatrudnienie Jerome'a D'Ambrosio i Loica Serry

"Bo nie jest Hiszpanem". Czy Alonso ma powody do narzekania?

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Pirelli chce większej liczby mieszanek

Dzięki temu moglibyśmy uniknąć wyścigów na jeden pit stop.
Paweł Zając, 1 listopada 2012, wyświetlenia: 1679<< | lista | T- | T+ | >>
Pirelli potrzebuje większego zakresu mieszanek, aby uniknąć wyścigów na jeden pit stop takich jak ostatnie Grand Prix Indii.

Dostawca opon do Formuły Jeden musi określić przed rozpoczęciem sezonu cztery mieszanki, z których dwie będą używane podczas każdego weekendu. System został wprowadzony w 2007 roku, kiedy to Bridgestone został jedynym dostawcą ogumienia.

Paul Hembery uważa jednak, że cztery mieszanki nie są w stanie sprostać pełnemu wachlarzowi nawierzchni, konfiguracji i temperatur, które pojawiają się podczas sezonu F1. „Bardzo chcielibyśmy mieć więcej mieszanek, gdyż mielibyśmy więcej rozwiązań, które zapewniłyby wyścig na 2 lub 3 postoje. Z czterema rodzajami ogumienia zawsze trzeba iść na kompromis. Minimalnie, moglibyśmy zrobić osiem mieszanek, pracujących przy dużych i niskich temperaturach na każdym z czterech poziomów, które mamy obecnie”.

Hembery potwierdził, iż jeszcze nie doszło do żadnych rozmów na ten temat i Pirelli pracuje nad sfinalizowaniem czterech mieszanek na sezon 2013. Brytyjczyk przyznał jednak, że będzie rozmawiał z FIA i zespołami na temat zwiększenia liczby mieszanek na kolejne lata.

Szef Pirelli Motorsport dodał również, iż zwiększenie przewidywalności strategii w trakcie sezonu jest nieuniknione. „Zespoły cały czas się poprawiają. Starają się zredukować zużycie i degradację opon, a my staramy się je podnieść, więc pracujemy w innym kierunku. Inżynierowie pracujący w zespołach są świetni. Na starcie sezonu wiele się mówi o oponach, jednak oni nie udzielają komentarzy. Wiedzą, że jeśli uda im się rozgryźć ten aspekt to zyskają przewagę. W przyszłym roku zmienimy wiele rzeczy. Czy to wystarczy?”

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.05.2024  Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
14.03.2024  Mieszanki ogumienia na wyścigi sezonu 2024
18.11.2023  Russell: Pierwsze okrążenia będą katastrofą
17.11.2023  Russell nie wyklucza nawet czterech pit stopów w GP Las Vegas
Tagi:
Pirelli

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
krzysiek_aleks, 01.11.2012 14:25[!]
Hipersupermiękka, hipermiękka, supermiękka, miękka, półmięka, pośrednia, półtwarda, twarda, supertwarda, hipertwarda i hipersupertwarda. Wystarczy?
Sar trek, 01.11.2012 14:53[!]
Jestem za, ale jak każdą oznaczą innym kolorem, to już w ogóle tego nie spamiętam i się nie połapię.

krzysiek_aleks--> Ja bym dodał jeszcze średniomięką, miękośrednią, twardośriednią i średniotwardą
Darth ZajceV, 01.11.2012 15:29[!]
Bo oznaczanie ich wszystkich różnymi kolorami ogólnie jest do bani. Opony się powinno nazwać twarda i miękka, tylko, że podczas każdego GP mieszanki skrywane pod nazwami byłyby różne. Niedzielni fani mieli by totalną prościznę, Borowczyk by się nie plątał o miękkiej mieszance, która jest bardziej twarda, a fanatycy po prostu mieliby dodatkowe info o oponach przed wyścigiem :P
latak, 01.11.2012 15:31[!]
Wg mnie może być i nawet 20 typów mieszanek. A oznaczenia niech będą tylko dla "Prime" i "Option" no i podział na mokre. Wtedy każdy "niedzielny" będzie zadowolony, a jak ktoś będzie chciał więcej informacji to sprawdzi sobie sam.

edit: Własnie mnie ktoś ubiegł ;D i to nawet bardziej zrozumiałym językiem ode mnie napisał :D
marios76, 01.11.2012 15:45[!]
Osiem mieszanek? Zientarski z Borowczykiem gubią się przy dwóch! Maldonado używa miękkich opon, czyli twardych... a ja muszę tłumaczyć gościom, dlaczego F1 nie jest bez sensu!
@Darth ZajceV dobrze prawisz!
A już bez sarkazmu z pierwszego zdania: Nic by się nie stało, jakby Pirelli wybrało na wyścig zbyt miękki zestaw- ot jeden pit stop więcej;) Jak jest za twardo, to jest nudno:/
zgf1, 01.11.2012 15:47[!]
Moim zdaniem powinno byc wiecej typow, nie oznaczonych kolorami.
Zespol moze wybrac dowolnie na wyscig, po prostu strategia.

I teraz np RB jedzie asekuracyjnie, bierze srednia mieszanke jedzie na 1 stop, Ferrari atakuje, super miekka, 3 stopy ;)
Aeromis, 01.11.2012 16:35[!]
Jeśli opony byłyby "dograne" a nie takie jak w tym roku, to czemu nie. Jednak strach pomyśleć, co by było jakby w tym sezonie było sześć lub więcej mieszanek, skoro nie wszystkie zespoły nawet teraz je ogarnęły.
robertunio, 01.11.2012 22:07[!]
Opony powinny byc hipersuperhiper twarde, ale tak jak w przypadku silnikow powinno przyslugiwac 8 szt. na sezon ;-)
oxiplegatz, 02.11.2012 00:57[!]
Ja nie miałbym nic przeciwko wyścigom na jeden pit stop (jak ktoś dobrze obchodzi się z oponami), ale pod warunkiem że będzie walka i prawdziwe wyprzedzanie na torze. A nie tylko wymijanie z DRS, powinni wywalić to dziadostwo z F1.
Challenger, 02.11.2012 09:05[!]
1. opony powinny byc tak dopracowane zeby 2 pitstopy byly minimum
2. powinny wrocic tankowania - a info o wadze bolidu powinni znac tylko sedziowie i powinno byc podawane po wyscigu.
3. nieszczesny DRS - rzecz ktora ograniczyla wyprzedzania do prostych, no ale nikt nie wymyslil jeszcze nic lepszego na to zeby dalo sie sensownie wyprzedzic maruderow blokujaych wszystkie zakrety a ustawionych na top speed. Niestety dzisiaj pan Tilke tak poprojektowal tory ze nie da sie gdzie indziej wyprzedzac bo jego glownym zamyslem jest parada kolorowych aut.
4. Na moj gust mozna by wprowadzic zasade: ze po polowie sezonu, po kazdej polowie wyscigu ostatni samochod odpada i musi zjechac do boksu. co 5 okrazen jeden az zostanie 15. wtedy pozbywamy sie z toru dublowanych.
5. powinno punktowac 15 zawodnikow
6. calkowcie wyrzucic z kalendarza wyscigi uliczne w ktorych nie da sie wyprzedzic ani jednego auta. Zostawic tylko Monaco jako te perelke i tyle.

mozna wymyslic jeszcze pare ciekawszych metod na uatrakcyjnienie tego sportu, ale trzeba by podziekowac lesnym dziadkom.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca