F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

15.05.2024

Williams ogłasza wieloletni konkrakt z Alexandrem Albonem

14.05.2024

Kick Sauber z dużym pakietem poprawek na GP Emilii-Romanii

Verstappen krytykuje przepisy dot. przyznawania superlicencji

Hulkenberg: Komatsu robił wszystko, aby zatrzymać mnie w Haasie

Russell chętny na wyzwanie ścigania się z Verstappenem

13.05.2024

Piastri: Wygrana Norrisa daje nam pozytywne znaki

Zespoły popierają rozszerzenie punktowanej strefy

Ferrari potwierdza zatrudnienie Jerome'a D'Ambrosio i Loica Serry

"Bo nie jest Hiszpanem". Czy Alonso ma powody do narzekania?

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Todt: Nowe Porozumienie Concorde będzie lepsze dla F1

Francuz tłumaczy szczegóły nowej struktury zarządzającej sportem.
Łukasz Godula, 7 listopada 2012, wyświetlenia: 1755<< | lista | T- | T+ | >>
Prezydent FIA, Jean Todt uważa, że Formuła 1 będzie w lepszej sytuacji, by zapewnić sobie długoterminową przyszłość, dzięki strukturze, która jest określona w nowym Porozumieniu Concorde. Todt uważa, że uczynienie F1 bardziej demokratyczną zapobiegnie patowym sytuacjom, gdzie mniejszość zespołów może zablokować zmianę przepisów, co zdarzyło się nie raz w przeszłości.

„Jak dla mnie, będzie większa możliwość zmian” – powiedział Todt na temat nowej umowy. „W tej chwili, w takiej strukturze, nigdy nie możesz czegokolwiek zmienić”.

Jak ujawnił serwis Autosport, stara struktura Technicznej i Sportowej Grupy Roboczej przedstawiała zasady 26-osobowej Komisji F1, która by przegłosować pomysł, musiała mieć 70 procentową większość.

Zamiast tego stworzono 18-osobową Strategiczną Grupę Roboczą, w której skład wejdzie sześciu reprezentantów zespołów (Ferrari, McLaren, Red Bull, Mercedes, Williams i kolejny zespół najlepszy w klasyfikacji konstruktorów), sześciu reprezentantów FIA i również sześciu z Formula One Management.

Grupa ta będzie głosowała nad zmianą przepisów, gdzie wymagana będzie zwykła większość i zostaną one wtedy przekazane do 18-osobowej Komisji F1. Nowa Komisja F1 będzie złożona z sześciu zespołów pochodzących z Grupy Strategicznej, każdego zespołu, który zdobył punkt w poprzednich mistrzostwach, oraz reprezentantów FIA, FOM, sześciu promotorów i producenta silników.

„Decyzja będzie podjęta poprzez większość,a nie 70% głosów” – powiedział Todt, który uważa, że nowa struktura lepiej zareaguje na potrzeby całego sportu. „Będzie to demokratyczna i zbalansowana organizacja, która teraz nie istnieje. Dla FIA jest to plus”.

Todt powiedział, że nowe Porozumienie Concorde zostanie sfinalizowane w przeciągu tygodni, gdyż wszystkie strony są zgodne co do ogólnych zasad. Pomimo faktu, że Porozumienie Concorde napotkało problemy podczas dyskusji nad nim, Todt jest przekonany, że zgodziłby się tylko na takie rozwiązanie, które jest dobre dla całego sportu.

„Nigdy bym nie myślał tylko o zadowoleniu FIA” – przyznał Francuz. „Nie zaakceptuję zadowolenia jedynie zespołów, albo posiadacza praw komercyjnych. Jak dla mnie musi to być stan zrównoważony”.

„Myślę, że po kilku dyskusjach z posiadaczem praw komercyjnych, CVC, Berniem, rozmawiając z zespołami, a później ogólnie z wszystkimi, czasami mieliśmy tylko dwie części. Tak więc dla mnie ważnym było, aby złożyć trzy części, co udało się 22 października w Paryżu. Zgodziliśmy się na większość głównych zasad i teraz finalizujemy pisanie umowy i miejmy nadzieję podpiszemy ją. Dla FIA będzie to wzmocnienie jej pozycji, jednak w zrównoważony sposób” – zakończył były szef Ferrari.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.12.2023  Todt: Massa może odnieść sukces w sprawie crashgate
31.01.2023  Vasseur docenia Binotto za sprawne przekazanie władzy w Ferrari
26.09.2022  Jean Todt dementuje plotki łączące go z powrotem do Ferrari
20.12.2021  Todt nie dementuje informacji o powrocie do Ferrari
17.12.2021  Verstappen i Mercedes odebrali trofea mistrzowskie
Tagi:
FIA
Todt J.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
gpjano, 07.11.2012 13:31[!]
"Ferrari, McLaren, Red Bull, Mercedes, Williams i kolejny zespół najlepszy w klasyfikacji konstruktorów". Uważam, że RBR nie jest na tyle utytułowanym zespołem, żeby go tak wyróżniać. Wolałbym tam zobaczyć Saubera (zespół z historią). Jako "kolejny zespół najlepszy w klasyfikacji konstruktorów" załapie się RBR i będą zadowoleni
Sar trek, 07.11.2012 13:42[!]
Dwa tytuły z rzędu dla Vettela i Red Bulla i zmierzają po trzeci. Są w F1 nieprzerwanie od 8 lat (Dłużej są tylko Ferrari, McLaren i Williams - Sauber zniknął i wrócił niedawno, Mercedes nie wystawiał fabrycznego zespołu, tylko dostarczał silniki). Pod tym względem po tych trzech zespołach są najbardziej utytułowanym i najdłużej ścigającym się zespołem. Bardziej dziwi mnie tam obecność Mercedesa. Musieli twardo się targować i to właśnie musiało być problemem z podpisaniem paktu Concorde.
AlbertoArmstrong, 07.11.2012 13:44[!]
Skoro jest na liście Mercedes, to dlaczego nie ma Lotusa? Przecież to też zespół z sukcesami, tylko działający pod inną marką.
Ranguren, 07.11.2012 13:46[!]
Red bull już jest utytułowany jak legendarny zespół a Czerwony Byk niedługo będzie ja Konik Ferrari :)
Bari, 07.11.2012 14:29[!]
Według mnie powinny być Ferrari, McLaren i Williams, a pozostałe 3 miejsca to od trzech pozostałych najlepszych zespołów. To tak jakby postawić te trzy legendarne, najbardziej utytułowane zespoły, na równi z Mercedesem i Red Bullem, co według mnie nie jest sprawiedliwe.
IceMan11, 07.11.2012 20:13[!]
@gpjano
A podasz jakiś inny zespół, który zdobył 3 razy z rzędu MŚ?
jpslotus72, 07.11.2012 20:50[!]
Ja w sumie nie wnikam w techniczne procedury podejmowania decyzji. Chodzi przede wszystkim o to, aby jakkolwiek podejmowane, były one rozsądne. Regulacje w F1 nie mogą "żyć własnym życiem" - w oderwaniu od obrazu i interesu całości. Istnienie F1 w obecnych warunkach musi się opierać na możliwie harmonijnym kompromisie pomiędzy biznesem, technologicznym "wyścigiem zbrojeń", czystym sportem i atrakcyjnym widowiskiem (sport, wymagający tak drogiego "sprzętu" i tak kosztownych "aren" do rozgrywania zawodów, nie może się obejść bez masowego widza - choćbyśmy psioczyli na kompetencje "niedzielnych kibiców"). Każda pojedyncza decyzja musi zapadać w odniesieniu do tego całego kontekstu. Cóż więc pozostaje - "modlić się" o rozsądnych decydentów... Najlepsze procedury bez zdrowego rozsądku tych, którzy się nimi posługują, zdadzą się psu na budę - z drugiej strony: ludzie z głową na karku potrafią kierować się właściwym "duchem", nawet jeśli "litera" procedur nie jest na ich miarę.
gpjano, 08.11.2012 08:07[!]
@IceMan11 Nie chodzi o ilość tytułów. Chodzi o historię. Ile lat w F1 jest Sauber a ile RBR? Helmut Marko powie, że już osiągnęli wszystko i potrzebują nowych wyzwań, pomachają chusteczką i tyle w temacie... Mniejsze prawdopodobieństwo jest tego, że Sauber odejdzie z F1 niż RBR.
adept, 08.11.2012 13:38[!]
Też mnie dziwi obecność na liście Mercedesa. Może to przez to że są też dostawcą silników? Wtedy "Lotus" byłby na liście gdyby nadal produkowali sami silniki.

Na ile lat ta umowa jest podpisywana?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca