F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Button chce szerszego zakresu działania opon

Brytyjczyk twierdzi, że początek roku zbyt mocno zależał od szczęścia.
Łukasz Godula, 5 grudnia 2012, wyświetlenia: 1950<< | lista | T- | T+ | >>
Jenson Button uważa, że Pirelli powinno skupić się na poszerzeniu okna operacyjnego opon na 2013 rok, by wyniki w F1 były bardziej sprawiedliwe.

Nieprzewidywalne mieszanki opon odegrały swoją rolę na początku tego sezonu, gdy w pierwszych siedmiu wyścigach wygrało siedem kierowców, a sytuacja zmieniała się diametralnie z rundy na rundę.

Na przykład Mercedes, który miał problemy w Malezji, gdzie Fernando Alonso wygrał z szarżującym Sergio Perezem, później dominował w Chinach, a Nico Rosberg odniósł tam swoje pierwsze zwycięstwo. Button stwierdził, że niektóre zespoły i kierowcy mieli szczęście z wbiciem się w odpowiednią pracę opon, podczas gdy innym się to nie udało.

„Myślę, że miło byłoby zastać nieco zmieniony zakres pracy opon” – powiedział Button. „Tak jak wiele zespołów, my również mieliśmy problem z dogadaniem się z ogumieniem i potrzebna jest szerszy zakres operacyjny dla każdego. Dałoby to nieco bardziej sprawiedliwe wyniki. Niektórzy kierowcy wstrzelili się w zakres opon na początku sezonu, a inni nie. Bardzo trudno jest utrzymać opony w odpowiednim zakresie i musisz drastycznie zmienić bolid w obszarze chłodzenia, by zaczęły działać”.

Poza tym Button docenił tegoroczne mieszanki Pirelli, mówiąc, że zmniejszenie ilości wyścigów, gdzie dominowała strategia jednego postoju pokazało, jak ważna jest duża degradacja ogumienia, w celu poprawy ścigania. „Myślę, że degradacja opon nie była taka zła w tym roku” – wyjaśnia. „Nowy asfalt zmienił nieco sytuację w kwestii wyścigów z jednym postojem, co zadziałało w USA, ale nie w innych miejscach, gdzie nie było tak ekscytująco. Myślę, że Pirelli i FIA naciskają, by degradacja była większa”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.01.2024  Button rozbawiony nową nazwą zespołu z Faenzy
27.09.2023  Jota Porsche potwierdza rozmowy z Vettelem ws. startu w Le Mans
04.05.2023  Button: Hamilton nie zamierza odchodzić z F1
03.03.2023  Norris: Nie żałuję przedłużenia kontraktu z McLarenem
01.11.2022  Button: Mam wątpliwości, czy Ricciardo zdoła wrócić w sezonie 2024
Tagi:
Pirelli
Button J.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
General, 05.12.2012 17:50[!]
E tam, jakoś Red Bull zgarnął dublet i w sumie po przerwie wakacyjnej o najlepsze lokaty w klasyfikacjach generalnych walczyły najlepsze zespoły i najlepsi kierowcy. Jedyny random to ew. awarie, tak więc niech nie przesadza. Dzięki temu początek sezonu był niezwykle atrakcyjny, później już mniej, ale też było nieźle.
Sgt Pepper, 05.12.2012 18:35[!]
Opony były jednakowe dla wszystkich, więc o co chodzi ?
ice, 05.12.2012 20:57[!]
@Sgt Pepper - losowanie wyników też byłoby sprawiedliwe, bo prawdopodobieństwo jest to samo dla każdego ?
Sgt Pepper, 05.12.2012 21:20[!]
@ ice
Nie przesadzaj.
ice, 05.12.2012 22:01[!]
Nie przesadzam, tak po prostu wyglądał początek sezonu, chyba nawet najwytrwalsi przeciwnicy "loterii oponowej" przyznają teraz, że zwycięstwo Rosberga czy Maldonado (który po zwycięstwie przez pół sezonu nie mógł zdobyć punktu) było wynikiem szczęścia (wstrzelenie się w ustawienia) a nie efektem znakomitego bolidu czy dyspozycji kierowcy.
jpslotus72, 05.12.2012 22:27[!]
Nie mam już ochoty na rozpoczynanie od nowa dyskusji na tym, czy "opony były takie same dla wszystkich" (i co to wyrażenie tak naprawdę znaczy), bo było to już przewałkowane w trakcie sezonu (i każdy pozostał przy swoim zdaniu). Kiedy jednak czytam takie zdanie:
Cytat :
Nieprzewidywalne mieszanki opon odegrały swoją rolę na początku tego sezonu, gdy w pierwszych siedmiu wyścigach wygrało siedem kierowców, a sytuacja zmieniała się diametralnie z rundy na rundę.
To nie uważam tego wadę tego sezonu i "niesprawiedliwość (loteryjnego) losu", tylko za "błogosławieństwo" dla F1 - przynajmniej z pozycji kibica - i mam nadzieję, że kolejny sezon będzie bardziej przypominał tę mozaikę, niż "sprawiedliwe rządy" RBR w 2011... Jeśli Pirelli znowu się do tego przyczyni, to nie będę miał do nich żadnych pretensji. Nadal podpisuję się pod słowami Webbera:
Cytat :
Każdy ma do dyspozycji takie same ogumienia i musisz sobie z nim poradzić. W naszej pracy chodzi po prostu o jazdę samochodem i wykonanie najlepszej pracy z tym, co jest w naszych rękach.
Cytat :
Wszyscy kochamy kręcić lepsze okrążenia i dawne ogumienie dające niezwykle równe czasy, ale powiedzmy sobie szczerze, że nie było to najbardziej ekscytującą opcją dla ścigania. Znalezienie równowagi nie jest najłatwiejsze, ale fani dostają teraz bardzo dobre widowisko.
źródło:
http://www.f1wm.p...p/news_id-26087.html
I popieram zdanie Alonso w tej sprawie:
http://www.f1wm.p...p/news_id-26536.html
Aeromis, 06.12.2012 01:56[!]
Button nic nowego w sumie nie wniósł, Pirelli zapowiedziało że opony na następny sezon mają mieć szerszy zakres temperatur działania, a tegoroczne problemy wynikały z tego, że testowane były one na zbyt starym bolidzie, gdzie tego problemu nie było.

@jpslotus72
Było wałkowane, oj było i każdy został przy swoim ;)
marios76, 06.12.2012 22:48[!]
Mi brakowało w kilku wyścigach właśnie degradacji! 2-3 pit stopy każdego kierowcy uatrakcyjniają wyścig. Tak samo spora różnica między miększą i twardszą mieszanką.
A może nakazać użycie 3 typów opon? ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca