F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA zmieniła termin rozegrania Grand Prix Niemiec

Pomiędzy wyścigami w Niemczech i na Węgrzech zostanie umieszczona kolejna europejska runda.
Mateusz Szymkiewicz, 5 grudnia 2012, wyświetlenia: 3763<< | lista | T- | T+ | >>
FIA podczas spotkania Światowej Rady Sportów Motorowych zadecydowała, że przyszłoroczne Grand Prix Niemiec odbędzie się 7 lipca, aby można było 21 lipca rozegrać inny europejski wyścig.

W przyszłorocznym kalendarzu nie znalazło się Grand Prix Ameryki w New Jersey, w związku z czym zwolniło się miejsce dla innego wyścigu. Według serwisu Autosport, lukę w kalendarzu uzupełni Turcja, która w latach 2005-2011 organizowała Grand Prix Formuły 1 na torze Istambul Park. Takiej możliwości w jednej z rozmów nie wykluczył nawet sam Bernie Ecclestone.

Oprócz zmiany terminu rozegrania wyścigu o Grand Prix Niemiec, FIA postanowiła znieść zasadę „siły wyższej”, którą tłumaczyły się ekipy McLaren oraz Red Bull Racing po kwalifikacjach w Hiszpanii i Abu Zabi, kiedy to ich bolidy zatrzymały się na torze po upływie regulaminowego czasu. Oprócz tego grupa robocza zgodziła się opóźnić debiut elektrycznego napędu bolidów w boksach na 2017 rok.

Federacja postanowiła również dotrzymać słowa i ograniczyć od przyszłego roku korzystanie z DRS podczas sesji treningowych oraz kwalifikacji. Kierowcy będą mogli użyć ruchomego tylnego skrzydła w trakcie treningów oraz czasówki w wyznaczonych strefach DRS. Oprócz tego „godzina policyjna”, która obowiązuje podczas weekendów Grand Prix, została przedłużona z sześciu do ośmiu godzin i tego typu przewinienie będzie od przyszłego roku dopuszczalne tylko dwa razy.

Od przyszłego sezonu zostanie także zwiększona o kilka kilogramów dopuszczalna waga bolidów, aby zrekompensować wzrost ciężaru opon. Oprócz tego zostaną wprowadzone bardziej rygorystyczne testy elastyczności przednich skrzydeł.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
Tagi:
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
mizoo, 05.12.2012 16:46[!]
Dopuszczalna waga bolidow brzmi jak maksymalna waga, a chodzi o minimalna. ;)
katinka, 05.12.2012 17:26[!]
Szkoda ulicznego New Jersey na rzecz nudnawego Istambul Park.
A ciekawe czemu ma wzrosnąć waga Pirelek na 2013, bo chyba ilość cali zostanie taka sama, te 13? Chociaż kiedyś chyba coś było, że Pirelli chciało w F1 opony 15 czy nawet 18 calowe.
Anderis, 05.12.2012 17:32[!]
Na Autosporcie piszą też, że FIA podjęła decyzje, że planowane znaczące zmiany aero na 2014 rok nie wejdą w życiue.
MPOWER, 05.12.2012 17:41[!]
Dla zainteresowanych większymi szczegółami
http://www.f1ultr...-motorowych-fia.html
oraz
http://www.f1wm.p...;t=9420&start=45

Pzdr!
Amalio, 05.12.2012 18:23[!]
Byłoby miło gdyby Turcja wróciła do kalendarza. Jeden z lepszych młodych torów.
Przemysław, 05.12.2012 18:32[!]
@MPOWER - matko, czemu o tym wcześniej nie słyszałem: "Do 2017 roku został odłożony obowiązek korzystania przez samochody w alei serwisowej jedynie z silników elektrycznych."
Oni tak poważnie? Po co to, że się tak zapytam?
marrcus, 05.12.2012 18:33[!]
napęd elektryczny w boksach = ból głowy
mkente, 05.12.2012 18:50[!]
@katinka
18-stek chciał Michelin, który od tego uzależniał swój ewentualny powrót do F1.
+AS+, 05.12.2012 19:00[!]
Spojrzmy na to od tej strony:
Jak sens jest rozgrywania GP w Turcji mijajac Wegry a potem wracajac na nie? Na dodatek sam termin (duza temperatura) tez nie kusi do rozegrania tego wyscigu miedzy GP Wegier a GP Niemiec. Czyzby powrot do Francji :D? (Jestem na tak :))
krzysiek_aleks, 05.12.2012 19:22[!]
@+AS+
Jest ostatnio ofensywa informacji o torze należącym do pewnej firmy robiącej napoje energetyczne, więc obstawiam powrót na tor, który stracił miejsce w kalendarzu przez UE.
+AS+, 05.12.2012 19:32[!]
Austria? Moze byc, jestem na tak, poniewaz moze sie okazac ciekawym torem dla "terazniejszych" bolidow. Zastanawia mnie tylko czy jezeli RBRing wszedlby nam do kalendarza to czy w tej samej konfiguracji?
MPOWER, 05.12.2012 20:13[!]
@Przemysław
Z choinki się urwałeś :D?
Już dawno Todt chce to ale Bernie jest przeciwny i zwleka z tym jak najdłużej się da.
MairJ23, 05.12.2012 20:19[!]
Co jeszcze chca wcisnac do tego bolidu ? Elektryczne silniki :) hehehe moze prysznic i satelite tez FIA bedzie chciala. Moze odrazu to przerobic w scigajace sie jachty !
korekPL, 05.12.2012 20:58[!]
Tor A1-Ring był by bardzo ciekawy, ale w specyfikacji z początku wieku, wtedy nie było asfaltu na poboczach wcale, a teraz wylali go więcej, niż jest go na torze, a jest tam parę zakrętów na których się wypadało przy dużych prędkościach w żwir, w różnych symulatorach wyścigowych, w wirtualnym świecie bardzo mi się podobał A1-Ring, więc chciałbym tam F1 zobaczyć.
jpslotus72, 05.12.2012 22:44[!]
Jeśli miały być dwa wyścigi w USA, to dlaczego nie zrobić w przyszłym roku dwóch wyścigów w Niemczech - Hockenheim i Nurburgring? Zmniejszyłyby się koszty przeprowadzki - oba tory są w porządku. W 1997 i 98 na Nurburgringu rozegrano GP Luksemburga, wcześniej i później rozgrywano tam GP Europy - więc nieraz mieliśmy już oba niemieckie tory w jednym sezonie (nazwę dla drugiego GP zawsze można znaleźć - tym bardziej, że w 2013 GP Europy nie ma w kalendarzu)... W ostatnim czasie są to jedyne regularnie rotowane obiekty - więc z ich przygotowaniem byłby najmniejszy problem.
Mariusz, 06.12.2012 09:06[!]
5 dni temu pisałem już na forum, że Turcja wraca do kalendarza i (w innym temacie) że Schumacher będzie testował go-karty. :-)
Dante, 09.12.2012 16:32[!]
@jpslotus72 - Ale to było kilkadziesiąt milionów euro długów temu. :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca