F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Marussia potwierdza odejście Glocka

Do rozstania doszło za porozumieniem stron.
Łukasz Godula, 21 stycznia 2013, wyświetlenia: 3355<< | lista | T- | T+ | >>
Marussia potwierdziła odejście ze swoich szeregów niemieckiego kierowcy, Timo Glocka tuż przed nadchodzącym sezonem Formuły 1.

Ekipa ujawniła, że wszystko zostało załatwione za porozumieniem stron. Glock dołączył do zespołu, gdy ten debiutował w F1 w 2010 roku i miał podpisany kontrakt ważny do końca 2014 roku.

Rosyjski zespół nie zdobył jeszcze żadnego punktu w F1 i stracił ważną 10 pozycję w klasyfikacji konstruktorów w zeszłym sezonie na rzecz Caterhama w ostatniej rundzie mistrzostw w Brazylii.

Wiadomość ta oznacza, że Marussia musi znaleźć nowego kierowcę, który będzie się ścigał u boku debiutanta, Maxa Chiltona. Zespół powiedział, że ogłosi swój skład w stosownym czasie.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.05.2016  Rodzina Bianchiego poczyniła kroki prawne przeciwko władzom F1
22.02.2015  McLaren chciał utworzyć swój drugi zespół?
21.02.2015  Horner docenia starania Manora w walce o powrót do F1
20.02.2015  Manor zapewnił sobie dostawy silników Ferrari
20.02.2015  Manor wyjdzie spod kontroli administratora
Tagi:
Glock T.
Marussia

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marios76, 21.01.2013 10:55[!]
uuuu, dla nich to oznacza kłopoty i szukanie paydriwera. A dla Timo, to chyba koniec kariery w F1?
olexy, 21.01.2013 10:56[!]
Marussia zniszczyła tego kierowcę. Trzeba to otwarcie powiedzieć. Zakisił się tam, podobnie jak Kovalainen w Caterhamie. Mam tylko nadzieję, że Glock powróci do F1, bo to naprawdę utalentowany kierowca, co potwierdzał podczas pracy z Toyotą.
cobra, 21.01.2013 11:05[!]
Glock sam się zniszczył przechodząc do tego teamu. ;) Swoją drogą IMO w Toyocie też nie błyszczał i nierzadko wypadał gorzej od Trulliego.
Adakar, 21.01.2013 11:10[!]
IMO nadzieja dla Senny ? Pietrova ?
mbg, 21.01.2013 11:33[!]
Glock był kierowcą dwóch torów. Marina Bay i Hungaroring na innych nigdy nie błyszczał. Trulli go regularnie pokonywał. W tym sezonie nawet debiutujący Pic popsół mu trochę krwi. Ja natomiast chciałbym żeby powrócił do Ameryki. DTM i BMW też w sumie dobre wyjście.
wici93, 21.01.2013 11:39[!]
"Williams ogłosił że Toto Wolff opuszcza zarząd ekipy w zw. z nową rolą w Mercedes-Benz Grand Prix Ltd. Wolff zachowa udziały w Williamsie." Informacja od Mikołaja Sokoła
Masio, 21.01.2013 11:56[!]
No to jeżeli Pietrow nie otrzyma posady w Caterhamie, to jest jeszcze szansa w Marussi. W końcu rosyjski team. A kariera Glocka w F1 jest już raczej skończona.
renegade, 21.01.2013 12:06[!]
@mbg Nascar, Grand-Am, nie czarujmy sie, IndyCar umiera! Nadzieja dla Teixeiry¬¬!!
rno2, 21.01.2013 12:07[!]
Ale odsiew kierowców po tym sezonie... Schumacher, Kovalainen, Pietrow, Kobayashi, Senna, Glock, całe HRT... Dawno tak nie było, żeby odpadła 1/4 stawki (chociaż Kovalainen i Pietrow to jeszcze sprawa nie przesądzona).
kabans, 21.01.2013 12:43[!]
Glock męczył się w tym zespole, starał się jako tako w sezonie 2010 potem to już sami wiecie.
SirKamil, 21.01.2013 12:51[!]
Nadal mamy kilka wolnych miejsc, więc póki co trzeba się wstrzymać z listą wyautowanych. Tutaj wiele może się zmienić. Wszystko w rękach wewnętrznych negocjacji ze sponsorami i tak dalej...
Fakt, że jest już dosyć późno, ale takie mamy czasy.
jpslotus72, 21.01.2013 13:03[!]
Odległe skojarzenie i na pewno nie ten poziom osiągnięć - ale jakoś przypomniała mi się kariera Emersona Fittipaldiego: świetna pierwsza połowa i kompletnie zmarnowana (na własne życzenie) druga. Fittipaldi w 1972 zdobył mistrzowski tytuł w Lotusie, a rok później został wicemistrzem - w 1974 przeszedł do McLarena i skopiował te rezultaty: mistrzostwo w pierwszym sezonie i "wice" w 1975... A później? Przeszedł do zespołu Copersucar, należącego do swojego starszego brata - i przepadł (dwie pojedyncze wizyty na podium w ciągu 5 sezonów).
Co ma Fittipaldi do Glocka? Jak wspomniałem - nie te osiągnięcia i raczej nie ten talent, ale wniosek podobny: trzeba mądrze kierować swoją karierą... Owszem, kierowcy nie mogą dowolnie wybierać sobie zespołów wg własnego życzenia (jeśli w stawce nie ma ekipy należącej do ich brata :), ale wydaje mi się, że Glock mógł lepiej pokierować swoim wyścigowym losem. Kto mu kazał podpisywać długoterminową umowę z Virginem/Marussią? Był to jednocześnie znak dla szefów innych zespołów, że Timo nie stawia sobie poprzeczki zbyt wysoko i jest zadowolony ze swojego marnego statusu (tak jak w firmach - nie ceni zbytnio pracowników, którzy nie mają ambicji awansować).

A jeśli chodzi o Marussię - kolejna zmiana składu, tym razem całego - i znowu zaczynamy od początku... Idą w ślady HRT, które co roku na nowo "debiutowało". Liczą na KERS - ale czy to wystarczy? Glock już kilka tygodni temu mówił o ich sytuacji budżetowej (i być może było jednym z powodów jego odejścia):
http://www.f1wm.p...p/news_id-28135.html
Glockowi życzę powodzenia - jeśli faktycznie przejdzie do DTM. A Marussia? - (choć to może nieładnie zabrzmi) jest mi obojętna... Niech sami martwią się o swoje przetrwanie.
Simi, 21.01.2013 15:06[!]
Od początku byłem przeciwny przejścia Glocka do Marussii. Owszem, jeżdżąc w Toyocie może nie robił jakichś oszałamiających wyników, ale prezentował sobą poziom godny środka stawki. Marussia totalnie go zniszczyła. Po 2010 stracił motywację, jego wyniki słabły i w zasadzie marnował tylko czas. Koniec jest jaki jest - sami widzimy. Szkoda go trochę, ale F1 jest bardzo bezwzględna. Nielicznym udaje się przetrwać. Zarządzanie karierą również jest bardzo ważne, ale inną sprawą jest to, że gdyby wyniki pozwalały mu na zainteresowanie czołówki to nie byłoby takiego zakończenia.

Życzę mu DTM. To bardzo prestiżowa, konkurencyjna seria, BMW jest mocnym producentem, z którym może coś osiągnąć. Jest Niemcem, więc również pasuje.
Kamikadze2000, 21.01.2013 16:17[!]
Fajnie, że Glock zdał sobie sprawę, że dalsza jazda dla Marussi to strata czasu. DTM czeka na takich, jak on. A przynajmniej będzie miejsce dla młodego, który mając kasę, ma szansę zadebiutować w F1. Na przykład Luz Razia. :)

@cobra - chcąc utrzymać się w stawce, nie miał wyboru. Po dwóch nierównych sezonach nie miał zbyt wiele ofert. Ja tam osobiście cieszę się z jego decyzji. Kolejne miejsce do obsadzenia dla debiutanta. :)
Kojag, 21.01.2013 16:54[!]
Myślę, że teraz wezmą jakiegoś doświadczonego paydrivera, dwóch debiutantów to mogłaby być w ich przypadku totalna katastrofa - nie będzie HRT, więc to już nie tylko walka o 10. miejsce, ale walka o nie bycie najgorszym zespołem w stawce, a nie oszukujmy się - marketingowo ostatnie miejsce wypada blado ;)
michu_tarnow, 21.01.2013 21:02[!]
szkoda Glocka, męczył się w Marussi, dostając lepsze auto pokazałby swoje możliwości. Jednak jak się chciał utrzymać w stawce, nie miał niestety wyjścia. Pamiętam jak swego czasu były pogłoski, że może znaleźć angaż w Renault/Lotusie, szkoda, że tak się nie stało, bo nie jest złym kierowcą, miewał dobre wyścigi w Toyocie. Powodzenia w DTM!
Aquos, 22.01.2013 13:16[!]
Taka nagła wolta, niemal w przeddzień rozpoczęcia testów i półtorej miesiąca przed startem sezonu, nie świadczy o niczym dobrym. Widać w Marussii dzieje się jeszcze gorzej, niż większość przypuszczała. Coś czuję, że to ich ostatni sezon (o ile dotrwają do końca).

Trochę szkoda, że zabraknie Glocka. To bardzo sympatyczny gość i otwarty w relacjach z fanami (tak go przynajmniej pamiętam sprzed paru lat). Jako kierowca nigdy nie osiągnął wybitnego poziomu - może nie trafił na odpowiedni czas i zespół, a może nie był w stanie - ale i tak bardzo go lubię.
gnt3c, 24.01.2013 17:01[!]
może niech się zgłoszą (Marussia przyp.red.) do gp2? tam będą mieli szanse na punkty, niskie ale zawsze.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca