F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Rodzina Bianchiego poczyniła kroki prawne przeciwko władzom F1

Działania prowadzone są przeciwko FIA, Formula One Group i ekipie Marussi.
Nataniel Piórkowski, 26 maja 2016, wyświetlenia: 2555<< | lista | T- | T+ | >>


Rodzina Julesa Bianchiego poczyniła kroki prawne przeciwko Międzynarodowej Federacji Samochodowej, Formula One Group oraz ekipie Marussi, domagając się sprawiedliwości za tragiczne wydarzenia z GP Japonii 2014, które doprowadziły do śmierci francuskiego kierowcy.

Bianchi przegrał walkę o życie w lipcu ubiegłego roku, z powodu poważnych obrażeń głowy, do jakich doprowadziło uderzenie jego bolidu w dźwig ściągający z toru wrak Saubera Adriana Sutila.

Chociaż oficjalny raport FIA oczyścił władze Formuły 1 z wszelkich potencjalnych zaniedbań, rodzina byłego zawodnika Marussi i testera Ferrari ma w tej sprawie odmienne zdanie.

Po miesiącach rozważań ojciec Julesa – Philippe, potwierdził, że wraz z najbliższymi zdecydował się poczynić przed brytyjskim wymiarem sprawiedliwości kroki prawne przeciwko komercyjnemu skrzydłu F1, organowi zarządzającemu i ekipie Marussi, dla której w chwili wypadku ścigał się jego syn.

Rodzinę Bianchich będzie reprezentowała kancelaria Stewarts Lew. Jej przedstawiciel – Julian Chamberlayne powiedział: „Śmierci Julesa można było uniknąć. Panel FIA opracowujący raport z incydentu opracował wiele rekomendacji mających na celu poprawę bezpieczeństwa w Formule 1, ale nie wskazał, gdzie zostały popełnione błędy, które doprowadziły do śmierci Julesa”.

„Sytuacja ta, w której wnioski z prac panelu wskazują wiele czynników przyczyniających się do wypadku, obwiniając za jego wystąpienie Julesa, stanowi zaskoczenie i budzi niepokój rodziny Bianchich. Rodzina Bianchich jest zdeterminowana, aby poprzez proces otrzymać wymagane odpowiedzi i pociągnąć do odpowiedzialności podmioty winne zaniedbań. To ważne z perspektywy wszystkich młodych kierowców, aby bezpieczeństwo w sporcie było priorytetem. Jeśli tak byłoby na Suzuce, to najprawdopodobniej Jules Bianchi nadal byłby wśród nas i rywalizował w sporcie, który tak kochał” – dodał.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
04.04.2024  Leclerc wystartuje w Japonii z malowaniem upamiętniającym Bianchiego
10.10.2022  Russell i Vettel wzywają do zmiany przepisów dot. dźwigów na torze
26.04.2020  Leclerc: Bianchi zasługiwał na posadę w Ferrari bardziej niż ja
16.04.2020  Ricciardo: Bianchi mógł osiągnąć takie same sukcesy jak Leclerc
26.01.2017  Nowy bolid Ferrari zostanie nazwany na cześć Julesa Bianchiego?
Tagi:
Bianchi J.
FIA
FOM/FOA
Marussia

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
TommyYse, 26.05.2016 11:41[!]
Ja rozumiem że oni czują się pokrzywdzeni, ale bez przesady. Przypomnę też że sam Bianchi nie za bardzo zwolnił w tamtym miejscu i to że wyleciał to też jego wina. A całe wydarzenie to jeden wielki nieszczęśliwy zbieg zdarzeń - pech. Niech pozwą Fortunę od razu.
Indy, 26.05.2016 11:45[!]
Cytat :
ważne (...), aby bezpieczeństwo w sporcie było priorytetem. Jeśli tak byłoby na Suzuce, to najprawdopodobniej Jules Bianchi nadal byłby wśród nas i rywalizował w sporcie, który tak kochał”


Nie rywalizowałby bo wyścigi są niebezpieczne.
Sasilton, 26.05.2016 12:09[!]
I skończy się na tym że to będzie wina Bianchiego, bo nie dostosował prędkości do panujących warunków podczas żółtej flagi.
Mexi, 26.05.2016 12:14[!]
Tego dźwigu nie powinno tam być - na zewnętrznej szybkiego zakrętu podczas deszczu. To, że Jules popełnił błąd to osobna sprawa.
TommyYse, 26.05.2016 12:17[!]
No właśnie, tyle nieszczęśliwych okoliczności, że moim zdaniem nie powinno się tego rozstrząsać. Ważne jest to, że wyciągnięto wnioski i bardzo rozsądnie podchodzi się do "sprzątania" toru teraz.
Phaedra, 26.05.2016 12:17[!]
@Mexi dokładnie. Przez lata, było kilka drobnych incydentów z dzwigami. Nic nie zrobili.
Sar trek, 26.05.2016 12:26[!]
20 lat wcześniej pod żółtymi flagami na tym torze potrącony został porządkowy i złamał nogę. Przez ten czas nikt nie wyciągnął wniosków dotyczących bezpieczeństwa pod żółtymi flagami.
marios76, 26.05.2016 12:51[!]
W momencie pojawienia się ciężkiego sprzętu na torze, tempo wyścigu powinno być regulowane przez SC, żółta flaga "zwolnij, niebezpieczenstwo" w żaden sposób nie pokazuje kierowcy ile ma zwolnić, lub do ilu. Niestety popełniono błędy zarówno w przepisach, przy ich tworzeniu jak i podczas GP. Śmiało można powiedzieć, że Jules stracił życie w banalny sposób i w nieco innych okolicznościach, nic nie powinno mu się stać! Tu nie chodzi o to, żeby więzieniem niszczyć życie "sprawcy" , ale o odszkodowanie i naukę na przyszłość. Jestem pewien, że gdyby z własnej winy przyrznal w bandę w Monaco, rodzina by się nie upomniala... Zawiodły procedury, jest wina.
sneer, 26.05.2016 12:59[!]
Dodałbym, że nie powinno tam być bolidu Sutila. Bo niedoświadczony Jules miał prawo stracić panowanie nad crapem zwanym Marussią, a doświadczony Sutil w FI nie.
enstone, 26.05.2016 13:04[!]
Wogóle nie rozumiem po co te wszystkie komentarze, to jest sprawa rodziny Julesa i jeżeli chcą podjąć te kroki prawne to niech to robią, a nam nic do tego. O siebie tylko dodam, ze na jednym z wideo na internetach kamera uchwyciła jak jeden z marshali w chwili zdarzenia machał zieloną flagą ....
marios76, 26.05.2016 13:20[!]
@enstone Powództwo jest zasadne. Nie mozna ich krytykować. I ta zielona flaga też była, ktoś się pomylił. Tylko trochę...
rno2, 26.05.2016 13:22[!]
Rozumiem, że chcą domagać się sprawiedliwości od FIA (chociaż moim zdaniem spora część odpowiedzialności spoczywa na Julesie, który nie zwolnił wystarczająco przy podwójnej żółtej fladze), ale dlaczego chcą się sądzić z Marussią?
Kajt, 26.05.2016 13:22[!]
Ja wiem, że jestem tylko laikiem i łatwo się mówi z perspektywy telewizora, ale jak tylko zobaczyłem, że Sutil wyleciał to od razu powiedziałem: "Musi być SC albo czerwone flagi". Dlaczego? Ano, warunki paskudne, mokro, nic nie widać, szybki łuk, skoro Sutil mógł wypaść, to inni tak samo. Trzeba szybko uprzątnąć bolid stamtąd, więc SC to konieczność.

Na następnym okrążeniu Binachi wypada w tym samym fragmencie i ginie.

I o ile w innych warunkach potępiałbym użycie SC, to przecież podczas tajfunu jest to oczywiste. Moim zdaniem Charlie Whiting popełnił ogromny błąd i to on jest odpowiedzialny po części za tę śmierć. Wystarczyło w momencie wypadnięcia Sutila puścić samochód bezpieczeństwa, a Jules by nie wypadł. Ale ten SC nie pomógłby Hamiltonowi, więc po co było go wypuszczać...
ahn, 26.05.2016 13:30[!]
@enstone
Machał zieloną flagą, bo tak się akurat niefortunnie złożyło, że pozycja porządkowych była minimalnie za miejscem wypadku Sutila, gdzie tor był niby już czysty. Obszar toru pod żółtą flagą kończył się w miejscu wypadku Sutila i tuż za tym miejscem porządkowi mieli swój punkt z flagami. Zgodnie z przepisami machali więc zieloną flagą, bo odpowiadali oni za dalszy obszar toru na którym nie było już zagrożenia. Niestety to wprowadziło dodatkowe zamieszanie. Na poniższym rysunku są te punkty dobrze wyjaśnione:

http://i.imgur.com/Ydrxd4i.jpg
bartoszcze, 26.05.2016 14:07[!]
@Mexi
Przy podwójnej żółtej to nie jest szybki zakręt.

@rno2
Przypuszczam że chodzi o kwestię "dlaczego system brake-by-wire w bolidzie Marussi spowodował konflikt z systemem odcinającym silnik i zapobiegł jego działaniu".
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca