F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Nissan wystawi elektryczny samochód w Le Mans

Japońska marka powróci do Le Mans w sezonie 2014.
Paweł Zając, 26 lutego 2013, wyświetlenia: 3513<< | lista | T- | T+ | >>
Nissan w sezonie 2014 wystartuje w dwudziestoczterogodzinnym wyścigu Le Mans korzystając z całkowicie elektrycznego samochodu.

Szef japońskiej marki, Carlos Ghosn, poinformował, że Nissan powróci do Le Mans z „innowacyjnym samochodem, który zaprezentuje elektryczne technologie i nie emitując żadnych spalin”.

Organizatorzy wyścigu już zarezerwowali dla tego projektu miejsce w Garażu 56, z którego w zeszłym roku korzystał DeltaWing, a w tym sezonie skorzysta z niego GreenGT – prototyp napędzany ogniwami wodorowymi.

Ghosn zasugerował także, że elektryczny projekt może przyczynić się pełnoprawnego powrotu Nissana do wyścigu Le Mans po ponad 14 latach. „Start pozwoli przetestować innowacyjne przeniesienia napędu i zapewni ACO i FIA odpowiednie dane, które mogą umożliwić zainteresowanym stronom wykorzystanie tej technologi w potencjalnym powrocie w klasie LMP1”.

Nissan jest jednym z liderów technologii elektrycznej i ma za sobą udany projekt wyścigowego Leafa NISMO RC.Darren Cox, dyrektor sportowy marki, przyznał, że możliwość przeniesienia technologii drogowych do wyścigów była jedną z głównych atrakcji. „Cały czas powtarzaliśmy, że najważniejsze jest znaczenie tej technologii w kontekście aut drogowych i będąc liderem w tej dziedzinie stwierdziliśmy, że powinniśmy robić coś takiego także na torze”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.04.2024  Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC
22.11.2023  Kubica przystąpi do WEC w sezonie 2024 z AF Corse
05.11.2023  Kubica mistrzem świata WEC w klasie LMP2
15.09.2023  Media: Schumacher prowadzi rozmowy z Alpine ws. startów w WEC
03.02.2023  Kubica dołącza do ekipy LMP2 WRT w WEC
Tagi:
WEC

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Amalio, 26.02.2013 14:24[!]
Cytat :
Cox, dyrektor sportowy marki, przyznał, że możliwość przeniesienia technologii drogowych do wyścigów była jedną z głównych atrakcji.

Jaka atrakcja? Pojazdy elektryczne w wyścigach samochodowych to nonsens. Szkoda, że lobby ekologiczne jest tak silne i nikt nie potrafi tego pojąć.
Adakar, 26.02.2013 15:41[!]
@Amalio
Zrobią też "emiter" dźwięku silnika, napędzany ogniwem ... żeby zamknąć nam usta ;-)
Ambrozya, 26.02.2013 15:44[!]
Byłoby ciekawe gdyby akumulatory zdechły po trzech okrążeniach, a prąd z auta poraził zwolenników ekomoto wybijając im te durne pomysły z głowy...
Anderis, 26.02.2013 16:02[!]
@Amallio- Czytaj ze zrozumieniem. Atrakcja dla Nissana, a nie dla kibiców. Pojazdy elektryczne w wyścigach samochodowych to żaden nonsens. Tak często wielu kibiców sportów motorowych biadoli, że F1 nie jest już poligonem doświadczalnym dla nowych technologii w motoryzacji. No to pojawia się dla producentów okazja w Le Mans i ją wykorzystują. Owszem, hałasujące silniki spalinowe wydają się być bardziej atrakcyjne dla fanów sportów motorowych, ale jeśli zarówno producent samochodów jak i organizator wyścigu są zadowoleni z takiego stanu rzeczy, to znaczy, że nie jest to nonsens.

Potrafię sobie wyobrazić, że podobne reakcje mogły towarzyszyć np. pojawieniu się spoilerów w wyścigach samochodowych (gdyby rozpowszechniony był wtedy internet :)). Czasem trzeba się pogodzić, że świat idzie do przodu i nie wszystko zawsze będzie takie same. Już nawet zostawiając na boku kwestię, czy samochody elektryczne powinny być przyszłością motoryzacji, nie powinno się producentom odmawiać możliwości choćby przetestowania takich rozwiązań na torze wyścigowym.
Dante, 26.02.2013 16:23[!]
Mogliby spiknąć się z twórcami Delta Winga i dostarczyć im taki silniczek.
Ale i tak - moim zdaniem samochody strikte elektryczne ustępują pola tym napędzanym przez ogniwa wodorowe.
Darth ZajceV, 26.02.2013 16:46[!]
@Anderis nie można porównywać przeszło 100-letniej zmiany filozofii motoryzacji do paru skrzydełek na aucie. Miałem okazję jeździć elektrycznym samochodem i to jest jakbyś na koncercie miał słuchać muzyki po cichu. Niby spełnia swoje zadanie i jest korzystniejsze dla otoczenia, ale co z przyjemnościami?

Nie mam nic przeciwko małym miejskim wozidełkom, gdzie plusy przewyższają, albo równają wady. Ale w miejscach gdzie chodzi o przyjemność, a w wyścigach przede wszystkim o to chodzi, mówię elektrykom stanowcze nie i mam nadzieję, że zakończą się spektakularną porażką.
Amalio, 27.02.2013 00:50[!]
@Anderis nie, nie muszę niczego czytać ze zrozumieniem, bo bez względu na kontekst to nie jest żadna atrakcja. Nawet dla Nissana nie powinna nią być, bo jeśli za taką ja uważają, to świadczy, że również nie czują pewnych wartości za które ludzie kochają samochody. Bo możliwość wystawienia takiego pojazdu w Le Mans służy dwóm celom - dopracowania technologii która ma być stosowana powszechnie w motorsporcie (i mam słuszność pisać, że nie jest to żadna atrakcja dla kibiców) lub by dopracować technologie która trafi do sportowych aut drogowych - np elektrycznego GTR. W obu przypadkach jest to przykład tego, że koncerny idą w złym kierunku.
Zaś porównywanie sytuacji do spoilerów jest całkowicie...żadne. Rozwój aerodynamiki miał właśnie ogromny wpływ na zwiększenie widowiskowości zmagań na torach i na pewno wszyscy są wdzięczni za tę zmianę. A jeśli komuś to burzyło estetykę? No więc nie wiem po co chcesz się odwoływać do jakichś zamierzchłych czasów skoro podobny problem mamy obecnie - schodkowe nosy. Czy schodkowe nosy mają wpływ na atrakcyjność wyścigów? Nie. Czy brak dźwięku silników plus ewentualnie brak zapachu benzyny ma wpływ na atrakcyjność wyścigów? Tak i to ogromny. Bo to jest właśnie jedna z tych rzeczy dla których na te wyścigi się jeździ. I dlatego elektryczne samochody w motorsporcie to nonsens.
b0czek, 27.02.2013 10:04[!]
Silniki elektryczne "jakiś" hałas generują. ;)

Swoją drogą ciekawe jaki jest bilans energetyczny całego przedsięwzięcia. Eko eko eko, ale wyjąwszy politykę produkcja akumulatorów czy ogniw też kosztuje, obecnie wytwarzanie prądu etc. też... Chociaż pewnie za jakiś czas może nie będzie po prostu wyjścia a metody wytwarzania energii również zostaną rozwinięte (np. fuzja). No tak, ale paliwo też można syntetyzować (kwestia kosztów - bilansu, polityki) - przypadkiem podczytałem takie coś: http://www.przegl...-kryzysu-benzynowego, jeszcze to chyba dość odległa przyszłość, ale wynika, że benzyny nie zabraknie. ;)

Ciekawe zatem, czy elektryczne samochody są trwałym trendem i nie ma już odwrotu, czy może to po prostu równoległa gałąź, czy po prostu ślepa uliczka.

A może bardziej eko byłoby przejście na silniki parowe z uwagi na ich sprawność? ;)
dejacek, 28.02.2013 12:53[!]
samochody elektryczne nie są wcale szczególnie ekologiczne. Przy wytwarzaniu ogniw i prądu powstaje masa zanieczyszczeń do tego trzeba dodać trudne do przewidzenia awarie, wycieki oraz skutki wypadków samochodów z ogniwami paliwowymi itd. Poza tym koszty użytkowania małego miejskiego wozidełka które niby wynoszą 5 gr za kilometr trzeba pomnożyć przynajmniej przez 5 jeśli się uwzględni koszt wymiany akumulatorów po kilkuset dniach użytkowania. Hybrydy są niewiele lepsze- pamiętam jak Clarkson testował Priusa to spalanie wyszło 7l a nie 3 jak twierdzi fabryka, czyli też ślepa uliczka i zabawka dla bogatych. Najbardziej ekologiczne byłoby wytwarzanie samochodów trwałych, w których bez remontu można by jeździć 30 lat- wtedy zanieczyszczenie środowiska odpadami produkcyjnymi i innymi toksynami byłoby najmniejsze. Alternatywą jest powrót do epoki kamienia łupanego.....
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca