F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2006
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Cosworth broni przepisu "równoważenia silników"

Przepis o równowadze bez wątpienia wywołuje spore podniecenie w środowisku F1.
Michał Mazurek, 31 stycznia 2006, zmieniony 13.02.2006 11:50, wyświetlenia: 1216<< | lista | T- | T+ | >>
Cosworth poparł kontrowersyjny przepis "równoważenia silników", mający na celu zbliżenie osiągów silników V8 i V10 w Formule 1.

Jako że zespoły mają zezwolenie na używanie obydwu konfiguracji silników, FIA postanowiła znaleźć sposób na spowolnienie V10 3L do poziomu V8 2,4L za pomocą ogranicznika powietrza i limitu obrotów.

Mimo, że tylko Scuderia Toro Rosso zdecydowało się użyć zmodyfikowanych silników V10, inne zespoły zaprotestowały, twierdząc, że istniejące ograniczenia są niewystarczające i dają włoskiej stajni nieuczciwą przewagę mocy.

Lecz Cosworth, który dostarcza V10 dla Toro Rosso i V8 dla Williamsa, utrzymuje, że obecne przepisy są najlepsze z możliwych.

„Przepis o równowadze wywołuje spore podniecenie w środowisku F1, nie ma co do tego żadnych wątpliwości”, powiedział szef Coswortha, Tim Routsis. „W zasadzie ma obowiązywać przez dwa lata, jeśli Toro Rosso zdecyduje się na takie rozwiązanie (także i w 2007 roku przyp. red.)”

„Zostaliśmy poproszeni przez FIA o zaproponowanie jakichś przepisów równoważących i oczywiście oparliśmy się na porównaniu osiągów naszych silników V8 i V10, wysuwając kilka sugestii odnośnie wyrównania szans między użytkownikami różnych typów silników w przekroju całego sezonu”.

„Nie można po prostu zmniejszyć mocy, jest zbyt wiele różnic między silnikami – waga, moment obrotowy, zużycie paliwa. Całkiem sporo pracy włożono w osiągnięcie tej równowagi, więc nie widzimy powodów do zmieniania tego, co zaproponowano wcześniej”.

„Wiem, że wielu innych ludzi zastanawia się jak ich V10 spisywałoby się przy tych parametrach i jak wypadłoby w porównaniu z ich V8; powodowało to wiele wątpliwości. Ale nie widzę nikogo innego używającego V10 w tej chwili, więc myślę, że będzie to kwestia sporna”.

Routsis powiedział, że jedyną możliwością Coswortha do osądzenia, czy przepis o równowadze jest na odpowiednim poziomie, jest porównanie ich własnych silników V10 i V8. „Nasze rozmowy z FIA okazały się bardzo owocne”, dodał.

„Jasne jest, że po uwzględnieniu wszystkich czynników, samochód z naszym silnikiem V8 powinien być szybszy od wozu ze zmodyfikowanym V10. Jak inni wypadną na naszym tle – nie było tematem naszych rozmów z FIA”.

„Ciekawie będzie przekonać się, jak będzie to wyglądało w rzeczywistości, ale oczekuję, że przepisy pozostaną w większości takie, jakie są w tej chwili i że warunki zachowania równowagi nie zmienią się”.

FIA zapewniła, że zmieni przepisy w ciągu 24 godzin jeśli okaże się, że silniki V10 mają rzeczywiście przewagę. Routsis potwierdził, że w takich okolicznościach Cosworth mógłby dokonać koniecznych zmian w ciągu jednej nocy. „Tak – musimy”, dodał.

Źródło: ITV-F1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
08.02.2023  Cosworth nie jest zainteresowany wejściem do F1
25.02.2021  Tost: Nowe przepisy powinny pozwolić na powrót Coswortha
26.01.2018  Aston Martin zainteresowany współpracą z Cosworthem przy projekcie F1
19.07.2017  Cosworth rozważa powrót do F1
30.03.2017  Stefano Domenicali będzie reprezentował VW na spotkaniu w Paryżu
Tagi:
Cosworth
Przepisy
Toro Rosso

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Adriannn, 31.01.2006 22:34[!]
FIA to:totalny debilizm,idiotyzm i jak czegoś nie napisałem to dopiszcie ... !
Narpiew wymyślają a potem to samo zmieniają, trzeba było moc z ogranicznikami silnika V10 i bez ogranicz. V8 sprawdzić przed wymyśleniem kojejnego idiotycznego przepisu! I nagle zdziwieni że V10 z ogranicz. ma przewagę!
Phaedra, 31.01.2006 23:12[!]
Obawy sa bezpodstawne jak, na razie kierowcy STR bez rewelacji. A nawet jesli okarza sie porownywalne to przynajmniej zabawy bedzie wiecej. Normalnie STR skazny bylby na ogony a tak Tonio troche pogoni stawke.
Ten rok moze byc niezwykle wyrownany a przeciez o to chodzi. Wydaje mi sie ze slabsze zespoly powinne miec troche forow moze to do konca nie jest zgodne z duchem walki ale takie rozwiazanie uatrakcyjni zawody.
dawo, 31.01.2006 23:25[!]
Phaedra>>to mi sie podoba :) widac ze lubisz walke na torze :) fakt to niesprawiedliwe...ale liczy sie widowiskowosc(dla nas) i tak kazdy prawdziwy fan F1 powinien napisac...Niemial bym, nic przeciw gdyby ktos z tylu stawki pokonal mojego ukochanego Montoye(ale w pieknej walce)...
Witek, 31.01.2006 23:38[!]
Niech się dzieje co chce!!! Byle tylko była walka na torze- jak np. Imola 2005 czy Belgia 2005 (chodzi mi o Fisico- ładnie się piął w górę)!!!
gonzo67, 31.01.2006 23:48[!]
Ja tu czegoś nie rozumię.
Dlaczego Cosworth może dostarczać Williamsowi V8 a Toro Rosso już nie.
Phaedra, 31.01.2006 23:57[!]
gonzo67 - po wprowadzeniu takiej mozliwosci przez FIA wowczas jeszcze Minardi zadeklarowalo chec wykorzystanie tego przepisu. Wyniuchali dla siebie szanse. Teraz FIA nie moze sie juz wycofac ale przynajmniej wywieraja naciski ot takie slowne przepychanki
McLuke, 01.02.2006 20:16[!]
A ja myśle że to Super Aguri powinno używac silników V10 a nie STR bo w końcu to oni raczej bedą na koncu stawki... albo jeśli nie to niech wszystkie zespoły używają V8 bo sie zrobi niezły bałagan...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca