|
|
|
|
|
|
Williams powróci do specyfikacji z prezentacji |
Ekipa z Grove obrała złą drogę z rozwojem bolidu. |
|
•Łukasz Godula, 16 marca 2013, wyświetlenia: 1697 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Dyrektor techniczny Williamsa, Mike Coughlan przyznał, że zespół musi wrócić do specyfikacji bolidu bliskiej tej z prezentacji.
Ekipa z Grove ma problemy podczas obecnego GP Australii, a Pastor Maldonado opisał bolid po kwalifikacjach jako „niezdatny do jazdy”. Mimo, że Coughlan przyznaje, że byłoby „uproszczeniem” mówienie, że zespół powróci do bolidu z prezentacji, jednak przyznaje rację, iż rozwój maszyny poszedł w złą stronę po pierwszych obiecujących testach FW35.
„Filozofia polega na cofnięciu się do momentu, w którym uważaliśmy, że wykonaliśmy znaczący krok naprzód” – powiedział Coughlan. „Zacznijmy od nowa z tego miejsca i zobaczymy jaką drogę wtedy obraliśmy. To małe uproszczenie, jednak po prostu cofniemy się do specyfikacji z prezentacji, gdzie uważaliśmy, że zyskaliśmy znacznie na osiągach”.
Williams był zmuszony do porzucenia ostatniej konfiguracji wydechu po porównaniu go w piątek z poprzednią wersją. Jednak mimo, iż Coughlan akceptuje to, że Williams ma problem, to nie jest to jedyne miejsce, na którym się skupią.
„Istnieją aspekty wydechu, które są trudne do wymodelowania lub analizy. Jesteśmy nieco w tyle w tym aspekcie, musieliśmy dogonić niektóre zespoły. Widzimy drogę, widzimy gdzie jesteśmy dobrzy, a gdzie musimy jeszcze podgonić. Jest to jeden z obszarów, na którym się skupimy i daje znaczne zyski, jednak nie istnieje tylko jeden obszar, który chcielibyśmy poprawić”.
Pomimo problemów, Coughlan uważa, że nie ma fundamentalnych problemów z bolidem, które wymusiłby przeprojektowanie go. Wierzy, że progres może zostać wykonany już za tydzień w Malezji, a większe poprawki spodziewane są na trzecią rundę w Chinach.
„Nie mamy fundamentalnych problemów” – powiedział. „Mieliśmy bazowy bolid, który pracował bardzo dobrze, co mówi nam, że albo poszliśmy w złą stronę z elementami aerodynamicznymi, albo czymś innym. Nie musimy przeprojektować bolidu. Obraliśmy złą drogę i po prostu z niej zawrócimy”.
Źródło: autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|