|
|
|
|
|
|
Coletti wygrywa sprint GP2 w Malezji |
Kierowca Rapax tym razem był w stanie utrzymać prowadzenie w końcówce wyścigu. |
|
•Michal2_F1, 24 marca 2013, wyświetlenia: 4163 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Stefano Coletti (Rapax) powstrzymał atak Felipe Nasra (Carlin) w końcowych okrążeniach i wygrał niedzielny wyścig GP2 na zachmurzonym, ale suchym torze Sepang.
Kierowca z Monako fantastycznie wystartował z szóstego pola (piątego po zgaśnięciu silnika w bolidzie Jolyona Palmera przed okrążeniem formującym), objeżdżając ruszającego z pole position Stephane Richelmiego (DAMS) po zewnętrznej w pierwszym zakręcie i obejmując pozycję lidera.
Na drugie miejsce wkrótce awansował Nasr. Brazylijczyk również dobrze wystartował, a następnie pokonał Richelmiego na początku drugiego kółka i ruszył w pościg za prowadzącym Colettim.
Początkowo kierowca Rapax odjechał na parę sekund, ale Nasr zaczął zbliżać się do niego w drugiej połowie wyścigu, gdyż opony w bolidzie Colettiego ponownie szybko się zużywały. Jednakże pomimo znalezienia się poniżej sekundy za liderem, Brazylijczyk nie zdołał wykonać ani jednej próby ataku. Coletti dowiózł więc zwycięstwo do mety, które pozwoliło mu wskoczyć na fotel lidera klasyfikacji generalnej, dziewięć punktów przed resztą stawki.
Przez długi czas wydawało się, że dwóch kierowców z Monako stanie na podium, jednak błąd Richelmiego w ostatnim zakręcie w końcówce zawodów pozwolił Mitchowi Evansowi z teamu Arden na zdobycie pierwszego podium w tej kategorii. Nowozelandczyk zyskał mnóstwo pozycji na pierwszym okrążeniu, co okazało się kluczowe w zdobyciu trzeciego miejsca.
Johnny Cecotto (Addax) finiszował piąty, odpierając ataki Fabio Leimera (Racing Engineering) przez większość wyścigu. Szwajcar z kolei na pięć okrążeń przed metą wypadł poza tor i dojechał poza punktowaną ósemką. Dzięki temu Simon Trummer (Rapax), Conor Daly (Hilmer) oraz Rene Binder (Lazarus) zyskali po jednym miejscu, uzupełniając punktujące pozycje. Palmer szarżował po starcie z alei serwisowej i ukończył dzisiejszy sprint tuż za ósmym Binderem.
Na pierwszym okrążeniu doszło do incydentu pomiędzy pierwszymi dwoma zawodnikami wczorajszego wyścigu. James Calado (ART) zaatakował Leimera na dojeździe do czwartego zakrętu, ale uderzył w tył bolidu Szwajcara i przednie skrzydło Brytyjczyka znalazło się pod jego bolidem. Stracił on kontrolę nad samochodem i z pełnym impetem uderzył w partnera zespołowego Leimera – Juliana Leala, eliminując siebie i rywala z wyścigu.
•GP2 Series > 2013 > Malezja (sprint), Sepang - 5,543 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 18 | Stefano Coletti | | Rapax | Dallara GP2/11 Renault | 22 | 40:49,455 | 15 |
2. | 9 | Felipe Nasr | | Carlin | Dallara GP2/11 Renault | 22 | +0:00,832 | 12 |
3. | 6 | Mitch Evans (D) | | Arden International | Dallara GP2/11 Renault | 22 | +0:08,358 | 10 |
4. | 2 | Stephane Richelmi | | DAMS | Dallara GP2/11 Renault | 22 | +0:11,935 | 8 |
5. | 5 | Johnny Cecotto Jr | | Arden International | Dallara GP2/11 Renault | 22 | +0:15,874 | 6 |
6. | 19 | Simon Trummer | | Rapax | Dallara GP2/11 Renault | 22 | +0:17,072 | 4 |
7. | 22 | Conor Daly (D) | | Hilmer Motorsport | Dallara GP2/11 Renault | 22 | +0:17,479 | 2 |
8. | 24 | Rene Binder (D) | | Venezuela GP Lazarus | Dallara GP2/11 Renault | 22 | +0:23,726 | 1 |
9. | 10 | Jolyon Palmer | | Carlin | Dallara GP2/11 Renault | 22 | +0:24,326 | |
10. | 25 | Kevin Giovesi (D) | | Venezuela GP Lazarus | Dallara GP2/11 Renault | 22 | +0:29,020 | |
11. | 12 | Tom Dillmann | | Russian Time | Dallara GP2/11 Renault | 22 | +0:30,522 | |
12. | 8 | Fabio Leimer | | Racing Engineering | Dallara GP2/11 Renault | 22 | +0:30,802 | |
13. | 1 | Marcus Ericsson | | DAMS | Dallara GP2/11 Renault | 22 | +0:31,342 | |
14. | 27 | Daniel de Jong | | MP Motorsport | Dallara GP2/11 Renault | 22 | +0:32,391 | |
15. | 14 | Sergio Canamasas | | Caterham Racing | Dallara GP2/11 Renault | 22 | +0:35,336 | |
16. | 4 | Daniel Abt (D) | | ART Grand Prix | Dallara GP2/11 Renault | 22 | +0:36,339 | |
17. | 26 | Adrian Quaife-Hobbs (D) | | MP Motorsport | Dallara GP2/11 Renault | 22 | +0:37,033 | |
18. | 17 | Rio Haryanto | | Barwa Addax | Dallara GP2/11 Renault | 22 | +0:43,468 | |
19. | 23 | Pal Varhaug | | Hilmer Motorsport | Dallara GP2/11 Renault | 22 | +0:46,092 | |
20. | 16 | Jake Rosenzweig (D) | | Barwa Addax | Dallara GP2/11 Renault | 22 | +0:51,244 | |
21. | 20 | Nathanael Berthon | | Trident Racing | Dallara GP2/11 Renault | 22 | +0:53,777 | |
22. | 21 | Kevin Ceccon | | Trident Racing | Dallara GP2/11 Renault | 21 | 1 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 11 | Sam Bird | | Russian Time | Dallara GP2/11 Renault | 0 | | |
| 7 | Julian Leal | | Racing Engineering | Dallara GP2/11 Renault | 0 | | |
| 3 | James Calado | | ART Grand Prix | Dallara GP2/11 Renault | 0 | | |
|
Nie wystartowali | |
| 15 | Ma Qing Hua (D) | | Caterham Racing | Dallara GP2/11 Renault | 0 | | |
| |
|
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|