Tyle tylko, że dawanie wszystkich nowych części Kimiemu też nie jest jakieś uczciwe względem Romaina. Ok lider, ale to w pewnym rodzaju faworyzowanie jednego zawodnika.
@xdomino996
Indywidualnie można mieć tylko jednego mistrza świata - więc czy nam się to podoba czy nie, zespoły ze ścisłej czołówki mają prawo wyznaczać lidera i układać wg tego strategię na cały sezon. Czy nie tak było z Kubicą w Renault - i czy był to zły wybór (abstrahując od sprawy wypadku)? Możemy to oczywiście krytykować i występować w roli adwokatów zespołowych "dwójek" - ale gdybyśmy zasiedli w fotelach właścicieli i szefów zespołów, to spojrzelibyśmy pewnie na sprawę trochę inaczej. A jak ktoś uważa, ze to niesprawiedliwe, "to niech idzie pracować do sądu, bo tam jest sprawiedliwość" (Stanisław Tym w filmie "Nie ma róży bez ognia")... :)
Najlepsze byłoby może takie rozwiązanie, w którym obok doświadczonego mistrza-lidera jeździ młody, utalentowany "asystent", pobierający nauki u majstra, aby w przyszłości zająć jego miejsce (i dostać do pomocy kolejny młody talent) itd. itd. Ale życie nie toczy wg życzeniowych scenariuszy... Taki RBR ma na przykład sytuację odwrotną - młodego mistrza, który nie chciał czekać na swoją kolej i "bezczelnie" (jak szczeniak w tramwaju) zajął miejsce na pudle przed starszymi, oraz weterana, który musi jakoś przełknąć tę "żabę"...
Mylisz pojęcia xdomino. Klasyczne TO to problem na styku polityki i zarządzania zespołem- pragmatyki w organizacji. W przypadku nowych części chodzi o to, że zespół wyrabia się z produkcją tylko jednego pakietu poprawek (zwłaszcza tak dużych na już drugi wyścig tydzień po pierwszym), ze statusem eksperymentalnego (a więc nie wiadomo, czy do użycia w trakcie GP) oraz o ich sprawdzenie. Grosjean dostał do sprawdzenia nowe skrzydło, Raikkonen wydech i nadwozie. Chodzi tu wyłącznie o zarządzanie.
@SirKamil wiem co oznacza TO, ale sam podział na kierowce nr 1 i 2 (a niestety w Lotusie tak jest) jest nie fair. Owszem bardzo często to spotykamy, ale warto wspomnieć aferę ze skrzydłem na silverstone w bodaj 2010 roku, tam też był ten podział, a ludzie pretensje mieli do RB.
Cytat : Nie zapominajmy, że to my płacimy kierowcom i pracują oni dla firmy
Cytat : Jeden z naszych kierowców znany jest z robienia tego co chce, jednak jeśli pracuje na Ciebie 600 osób, to musisz mieć odpowiedni szacunek dla zespołu
Nie zapominajmy że:
1. Sport bez kibiców nie istnieje
2. Kibice płaca za bilety / stacje TV za transmisję / właściciele torów a organizację GP
3. Kierowcy zazwyczaj wnoszą własnych sponsorów
4. Ludzie pracują nie dla firmy a dla pieniędzy, jeśli jakikolwiek szef tego nie kuma to jest po prostu bardzo głupi.
@Aeromis
Ludzi można podzielić na dwa zbiory. Tych co pracują dla pieniędzy i tych którzy pracują z przyjemności i dla przyjemności a przy okazji mają z tego pieniądze. Czy sądzisz, że kierowcy w F1 gdy byli w przedszkolach i zaczynali ścigać się gokartami myśleli - ojejku jejku muszę kiedyś dostać się do F1 bo tam najwięcej się zarabia ? Ja myślę, że nie : )
@jpslotus72
sprawiedliwości szukaj w sądzie - hhehehe dobre, dobre.
@xdomino996 - Jesteś bardzo naiwny sądząc, że Lotus albo Red Bull będą specjalnie traktować Romaina i Marka tylko dlatego, że są najnormalniej w świecie gorsi od Kimiego i Sebastiana. :P
Oni już pokazali, że są gorsi - po co ładować w nich kasę skoro to może tylko zaszkodzić zespołowi? Zresztą - nikt ich nie zmusza do ścigania się w tych zespołach, obaj mogą zrezygnować i szukać zatrudnienia gdzie indziej, gdzie będą może nawet numerem 1 - ale nie sądzę żeby byli w stanie bić się w ogóle o czołowe lokaty.
@Dante Ja nie neguję czy oni są słabsi czy nie, ale to też jest granie i pomaganie danemu kierowcy.
Cytat xdomino996 : @SirKamil wiem co oznacza TO, ale sam podział na kierowce nr 1 i 2 (a niestety w Lotusie tak jest) jest nie fair. Owszem bardzo często to spotykamy, ale warto wspomnieć aferę ze skrzydłem na silverstone w bodaj 2010 roku, tam też był ten podział, a ludzie pretensje mieli do RB. Zły przykład. Webberowi zabrano przypisane mu pierwotnie skrzydło. Według Twojej logiki, po awarii skrzydła Vettela również Webberowi powinni zdemontować nowe skrzydło i odstawić w kąt, żeby koniecznie było "równo".
Lotus powinien zawiesić poprawki, nie testować ich (na prawie miesiąc opóźniać wiedzę na temat słuszności kierunku modyfikacji) i nie wzmacniać jednej strony garażu względem konkurentów, bo druga strona garażu byłaby "poszkodowana"? To niepoważne.
Cytat Aeromis :
Cytat : Nie zapominajmy, że to my płacimy kierowcom i pracują oni dla firmy
Cytat : Jeden z naszych kierowców znany jest z robienia tego co chce, jednak jeśli pracuje na Ciebie 600 osób, to musisz mieć odpowiedni szacunek dla zespołu
Nie zapominajmy że:
1. Sport bez kibiców nie istnieje
2. Kibice płaca za bilety / stacje TV za transmisję / właściciele torów a organizację GP
3. Kierowcy zazwyczaj wnoszą własnych sponsorów
4. Ludzie pracują nie dla firmy a dla pieniędzy, jeśli jakikolwiek szef tego nie kuma to jest po prostu bardzo głupi. Niespecjalnie rozumiem co ma piernik do cytatu.
No i punkt 4- to dopiero głupie.
Kimi zasłużył na to, aby być liderem Lotusa. Miał świetny sezon, natomiast Romain zaliczył mieszany rok... ;] Mam nadzieje, że ten sezon będzie jeszcze lepszy. Mieli trudny okres przez swoich niemoralnych możnowładców. Oby Enstone znowu mogło cieszyć się sukcesem. :))
@Kamikadze2000 no oby oby też fajnie by było jak po tych problemach z właścicielami byli długo w czołówce, jeszcze bardziej bym się cieszył jak by Robert za Romka kiedyś przyszedł :) Gdybanie gdybaniem, ale wydaje mi się, że gdyby nie ten wypadek to w 2011 roku Kubek by wygrał kilka razy i rozwijał w trakcie sezonu bolid ( jak wiemy w 2011r. też mieli dobry wóz [1wsze dwa wyścigi] ale nie miał kto dobry go rozwijać). Myślę, iż Bulion powinien dać ostatnią szansę Groszkowi i jeśli w tym sezonie nie zacznie fajnie jeździć to powinien zastąpić go kimś innym ;p
Niezależnie co można myśleć o Bulionie, bardzo podoba mi się, że swoje zdanie wyraził jakby nie patrzeć całemu światkowi F1 w sposób jasny i oczywisty. Uffff, co za ulga.
zefu, 07.04.2013 18:57 | | |
Cytat Aeromis : 4. Ludzie pracują nie dla firmy a dla pieniędzy, jeśli jakikolwiek szef tego nie kuma to jest po prostu bardzo głupi.
Hmm, a kto im wypłaca te pieniądze?...
Cytat xdomino996 : @SirKamil wiem co oznacza TO, ale sam podział na kierowce nr 1 i 2 (a niestety w Lotusie tak jest) jest nie fair. Bo?
Tak na marginesie - jeśli nie podoba nam się podział na kierowcę 1 i 2 w F1, to co mają powiedzieć kolarze, gdzie na jednego lidera w grupie pracuje minimum 5-6 pomagierów (abstrahując od totalnego "koksowania" w tym "sporcie")... Tak więc w peletonie o wygrane ściga się tak naprawdę nie 80-100 zawodników, tylko góra 10-ciu - a reszta odwala "czarną robotę". Kto wypłaca pensje, ten ustala role.
W sumie racja. Ale ja bym poszedł dalej, bo chyba pościgać chciałby się każdy członek zespołu? Mechanicy też. A nic tylko odwalają czarną robotę, to nie fair.
@Huckleberry
"W sumie" ściga się każdy - szefowie w sprawności kierowania ekipą, konstruktorzy w konstrukcjach, inżynierowie wyścigowi w przygotowaniu i realizacji strategii (od strony technicznej) - we współpracy z nimi mechanicy w przygotowaniu ustawień - naocznie możemy śledzić wyścig obsług pit-stopowych itd. Rzecz właśnie w tym, żeby wszyscy - także kierowcy - znali swoje miejsce w tym wyścigu - i w zespole...
|