F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Boullier: Jest za wcześnie na polecenia zespołowe

Francuz uważa, że na tym etapie mistrzostw nie powinno dochodzić do team orders.
Paweł Zając, 6 kwietnia 2013, wyświetlenia: 1492<< | lista | T- | T+ | >>
Szef Lotusa, Eric Boullier, odniósł się do kontrowersji związanych z Grand Prix Malezji i stwierdził, że nie użyłby poleceń zespołowych na tak wczesnym etapie sezonu.

Francuz przyznał, że ma pewne doświadczenie z kierowcami łamiącymi polecenia ekipy, jednak uważa, iż nie powinno się z nich korzystać dopóki sytuacja w mistrzostwach nie jest jasna.

„Tak się zdarza z powodu adrenaliny i podekscytowania związanego z wygraniem wyścigu, jednak myślę, ze w F1 nie powinno się to zdarzać” – powiedział Boullier. „Po pierwsze polecenia zespołowe nie powinny się pojawić na tak wczesnym etapie mistrzostw. Jeśli już są, to trzeba to szybko naprawić”.

Szef Lotusa jest też pewny, że Vettel zostanie w jakiś sposób ukarany przez Red Bulla. „Nie zapominajmy, że to my płacimy kierowcom i pracują oni dla firmy. Myślę, że nie ma nikogo na świecie, kto mógłby sprzeciwić się poleceniom firmy i nie być za to ukaranym, a na pewno każdy musiał by się dobrze wytłumaczyć”.

Francuz dodał również, że byłby w stanie wyegzekwować posłuszeństwo Kimiego Raikkonena, jeśli byłoby to potrzebne. „Jeden z naszych kierowców znany jest z robienia tego co chce, jednak jeśli pracuje na Ciebie 600 osób, to musisz mieć odpowiedni szacunek dla zespołu”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
28.01.2020  Pierwszy sektor toru Paul Ricard zostanie zmodyfikowany
25.03.2019  Boullier: Od początku wiedziałem, że współpraca McLarena i Hondy nie uda się
06.07.2018  Alonso: Nie miałem wpływu na zmiany w kierownictwie McLarena
04.07.2018  Boullier ustąpił ze stanowiska dyrektora wyścigowego McLarena
27.06.2018  Boullier: Aby walczyć o tytuły potrzebujesz statusu fabrycznego zespołu
Tagi:
Lotus
Boullier E.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
xdomino996, 06.04.2013 12:43[!]
Tyle tylko, że dawanie wszystkich nowych części Kimiemu też nie jest jakieś uczciwe względem Romaina. Ok lider, ale to w pewnym rodzaju faworyzowanie jednego zawodnika.
jpslotus72, 06.04.2013 13:13[!]
@xdomino996
Indywidualnie można mieć tylko jednego mistrza świata - więc czy nam się to podoba czy nie, zespoły ze ścisłej czołówki mają prawo wyznaczać lidera i układać wg tego strategię na cały sezon. Czy nie tak było z Kubicą w Renault - i czy był to zły wybór (abstrahując od sprawy wypadku)? Możemy to oczywiście krytykować i występować w roli adwokatów zespołowych "dwójek" - ale gdybyśmy zasiedli w fotelach właścicieli i szefów zespołów, to spojrzelibyśmy pewnie na sprawę trochę inaczej. A jak ktoś uważa, ze to niesprawiedliwe, "to niech idzie pracować do sądu, bo tam jest sprawiedliwość" (Stanisław Tym w filmie "Nie ma róży bez ognia")... :)
Najlepsze byłoby może takie rozwiązanie, w którym obok doświadczonego mistrza-lidera jeździ młody, utalentowany "asystent", pobierający nauki u majstra, aby w przyszłości zająć jego miejsce (i dostać do pomocy kolejny młody talent) itd. itd. Ale życie nie toczy wg życzeniowych scenariuszy... Taki RBR ma na przykład sytuację odwrotną - młodego mistrza, który nie chciał czekać na swoją kolej i "bezczelnie" (jak szczeniak w tramwaju) zajął miejsce na pudle przed starszymi, oraz weterana, który musi jakoś przełknąć tę "żabę"...
SirKamil, 06.04.2013 15:13[!]
Mylisz pojęcia xdomino. Klasyczne TO to problem na styku polityki i zarządzania zespołem- pragmatyki w organizacji. W przypadku nowych części chodzi o to, że zespół wyrabia się z produkcją tylko jednego pakietu poprawek (zwłaszcza tak dużych na już drugi wyścig tydzień po pierwszym), ze statusem eksperymentalnego (a więc nie wiadomo, czy do użycia w trakcie GP) oraz o ich sprawdzenie. Grosjean dostał do sprawdzenia nowe skrzydło, Raikkonen wydech i nadwozie. Chodzi tu wyłącznie o zarządzanie.
xdomino996, 06.04.2013 16:09[!]
@SirKamil wiem co oznacza TO, ale sam podział na kierowce nr 1 i 2 (a niestety w Lotusie tak jest) jest nie fair. Owszem bardzo często to spotykamy, ale warto wspomnieć aferę ze skrzydłem na silverstone w bodaj 2010 roku, tam też był ten podział, a ludzie pretensje mieli do RB.
Aeromis, 06.04.2013 17:20[!]
Cytat :
Nie zapominajmy, że to my płacimy kierowcom i pracują oni dla firmy

Cytat :
Jeden z naszych kierowców znany jest z robienia tego co chce, jednak jeśli pracuje na Ciebie 600 osób, to musisz mieć odpowiedni szacunek dla zespołu

Nie zapominajmy że:
1. Sport bez kibiców nie istnieje
2. Kibice płaca za bilety / stacje TV za transmisję / właściciele torów a organizację GP
3. Kierowcy zazwyczaj wnoszą własnych sponsorów
4. Ludzie pracują nie dla firmy a dla pieniędzy, jeśli jakikolwiek szef tego nie kuma to jest po prostu bardzo głupi.
kurcjusz, 06.04.2013 17:39[!]
@Aeromis
Ludzi można podzielić na dwa zbiory. Tych co pracują dla pieniędzy i tych którzy pracują z przyjemności i dla przyjemności a przy okazji mają z tego pieniądze. Czy sądzisz, że kierowcy w F1 gdy byli w przedszkolach i zaczynali ścigać się gokartami myśleli - ojejku jejku muszę kiedyś dostać się do F1 bo tam najwięcej się zarabia ? Ja myślę, że nie : )
@jpslotus72
sprawiedliwości szukaj w sądzie - hhehehe dobre, dobre.
Dante, 06.04.2013 17:51[!]
@xdomino996 - Jesteś bardzo naiwny sądząc, że Lotus albo Red Bull będą specjalnie traktować Romaina i Marka tylko dlatego, że są najnormalniej w świecie gorsi od Kimiego i Sebastiana. :P
Oni już pokazali, że są gorsi - po co ładować w nich kasę skoro to może tylko zaszkodzić zespołowi? Zresztą - nikt ich nie zmusza do ścigania się w tych zespołach, obaj mogą zrezygnować i szukać zatrudnienia gdzie indziej, gdzie będą może nawet numerem 1 - ale nie sądzę żeby byli w stanie bić się w ogóle o czołowe lokaty.
xdomino996, 06.04.2013 17:55[!]
@Dante Ja nie neguję czy oni są słabsi czy nie, ale to też jest granie i pomaganie danemu kierowcy.
SirKamil, 06.04.2013 18:48[!]
Cytat xdomino996 :
@SirKamil wiem co oznacza TO, ale sam podział na kierowce nr 1 i 2 (a niestety w Lotusie tak jest) jest nie fair. Owszem bardzo często to spotykamy, ale warto wspomnieć aferę ze skrzydłem na silverstone w bodaj 2010 roku, tam też był ten podział, a ludzie pretensje mieli do RB.
Zły przykład. Webberowi zabrano przypisane mu pierwotnie skrzydło. Według Twojej logiki, po awarii skrzydła Vettela również Webberowi powinni zdemontować nowe skrzydło i odstawić w kąt, żeby koniecznie było "równo".

Lotus powinien zawiesić poprawki, nie testować ich (na prawie miesiąc opóźniać wiedzę na temat słuszności kierunku modyfikacji) i nie wzmacniać jednej strony garażu względem konkurentów, bo druga strona garażu byłaby "poszkodowana"? To niepoważne.

Cytat Aeromis :

Cytat :
Nie zapominajmy, że to my płacimy kierowcom i pracują oni dla firmy

Cytat :
Jeden z naszych kierowców znany jest z robienia tego co chce, jednak jeśli pracuje na Ciebie 600 osób, to musisz mieć odpowiedni szacunek dla zespołu


Nie zapominajmy że:
1. Sport bez kibiców nie istnieje
2. Kibice płaca za bilety / stacje TV za transmisję / właściciele torów a organizację GP
3. Kierowcy zazwyczaj wnoszą własnych sponsorów
4. Ludzie pracują nie dla firmy a dla pieniędzy, jeśli jakikolwiek szef tego nie kuma to jest po prostu bardzo głupi.
Niespecjalnie rozumiem co ma piernik do cytatu.
No i punkt 4- to dopiero głupie.
Kamikadze2000, 06.04.2013 21:35[!]
Kimi zasłużył na to, aby być liderem Lotusa. Miał świetny sezon, natomiast Romain zaliczył mieszany rok... ;] Mam nadzieje, że ten sezon będzie jeszcze lepszy. Mieli trudny okres przez swoich niemoralnych możnowładców. Oby Enstone znowu mogło cieszyć się sukcesem. :))
michu_tarnow, 07.04.2013 00:04[!]
@Kamikadze2000 no oby oby też fajnie by było jak po tych problemach z właścicielami byli długo w czołówce, jeszcze bardziej bym się cieszył jak by Robert za Romka kiedyś przyszedł :) Gdybanie gdybaniem, ale wydaje mi się, że gdyby nie ten wypadek to w 2011 roku Kubek by wygrał kilka razy i rozwijał w trakcie sezonu bolid ( jak wiemy w 2011r. też mieli dobry wóz [1wsze dwa wyścigi] ale nie miał kto dobry go rozwijać). Myślę, iż Bulion powinien dać ostatnią szansę Groszkowi i jeśli w tym sezonie nie zacznie fajnie jeździć to powinien zastąpić go kimś innym ;p
ZderzacK, 07.04.2013 12:16[!]
Niezależnie co można myśleć o Bulionie, bardzo podoba mi się, że swoje zdanie wyraził jakby nie patrzeć całemu światkowi F1 w sposób jasny i oczywisty. Uffff, co za ulga.
zefu, 07.04.2013 18:57[!]
Cytat Aeromis :
4. Ludzie pracują nie dla firmy a dla pieniędzy, jeśli jakikolwiek szef tego nie kuma to jest po prostu bardzo głupi.

Hmm, a kto im wypłaca te pieniądze?...
Huckleberry, 08.04.2013 14:02[!]
Cytat xdomino996 :
@SirKamil wiem co oznacza TO, ale sam podział na kierowce nr 1 i 2 (a niestety w Lotusie tak jest) jest nie fair.
Bo?
jpslotus72, 08.04.2013 14:27[!]
Tak na marginesie - jeśli nie podoba nam się podział na kierowcę 1 i 2 w F1, to co mają powiedzieć kolarze, gdzie na jednego lidera w grupie pracuje minimum 5-6 pomagierów (abstrahując od totalnego "koksowania" w tym "sporcie")... Tak więc w peletonie o wygrane ściga się tak naprawdę nie 80-100 zawodników, tylko góra 10-ciu - a reszta odwala "czarną robotę". Kto wypłaca pensje, ten ustala role.
Huckleberry, 08.04.2013 16:52[!]
W sumie racja. Ale ja bym poszedł dalej, bo chyba pościgać chciałby się każdy członek zespołu? Mechanicy też. A nic tylko odwalają czarną robotę, to nie fair.
jpslotus72, 08.04.2013 21:08[!]
@Huckleberry
"W sumie" ściga się każdy - szefowie w sprawności kierowania ekipą, konstruktorzy w konstrukcjach, inżynierowie wyścigowi w przygotowaniu i realizacji strategii (od strony technicznej) - we współpracy z nimi mechanicy w przygotowaniu ustawień - naocznie możemy śledzić wyścig obsług pit-stopowych itd. Rzecz właśnie w tym, żeby wszyscy - także kierowcy - znali swoje miejsce w tym wyścigu - i w zespole...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca