F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.05.2024

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Pirelli zmieniło mieszanki opon na Grand Prix Bahrajnu

Miękką mieszankę zastąpi pośrednia, oprócz której dostępna będzie również twarda.
Mateusz Szymkiewicz, 17 kwietnia 2013, wyświetlenia: 2254<< | lista | T- | T+ | >>
Pirelli postanowiło zrezygnować z miękkiej mieszanki opon na Grand Prix Bahrajnu i w związku z tym na torze Sakhir ujrzymy w akcji pośrednie oraz twarde gumy.

Włoski producent przed rozpoczęciem sezonu zadecydował, że podczas wyścigu w Bahrajnie ujrzymy miękkie oraz twarde opony. Pirelli jednak postanowiło zrezygnować z tej pierwszej mieszanki, ponieważ podczas rundy w Szanghaju bardzo szybko ulegała degradacji. Dostawca tym bardziej biorąc pod uwagę fakt, że tor Sakhir jest jednym z najcięższych dla opon w kalendarzu, postanowił miękkie opony zastąpić pośrednimi.

„Bahrajn jest jednym z najbardziej wymagających torów dla opon, głównie ze względu na wysokie temperatury” – powiedział Paul Hembery, szef ds. motorsportu Pirelli. „Spodziewamy się trzech postojów podczas wyścigu, jednakże z jakimikolwiek przewidywaniami musimy się powstrzymać, ponieważ dopiero w piątek ujrzymy dokładne dane i prognozy. Jednym z głównych wyzwań jest ewolucja nawierzchni, ponieważ wiele zależy od tego, ile piasku będzie zalegało”.

Mieszanki opon wybrane na wyścigi w sezonie 2013
P.Grand Prix  Tor Supermiękka
(czerwona)
Miękka
(żółta)
Pośrednia
(biała)
Twarda
(pomarańczowa)
1.Australii Albert Park 
2.Malezji Sepang 
3.Chin Shanghai 
4.Bahrajn Sakhir 
W trakcie wyścigu obie mieszanki muszą być chociaż raz użyte, o ile nie było konieczne użycie deszczowych opon.

Źródło: gpupdate.net
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
14.03.2024  Mieszanki ogumienia na wyścigi sezonu 2024
18.11.2023  Russell: Pierwsze okrążenia będą katastrofą
17.11.2023  Russell nie wyklucza nawet czterech pit stopów w GP Las Vegas
19.10.2023  Isola odpiera zastrzeżenia Verstappena
Tagi:
Pirelli

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ICEman, 17.04.2013 22:57[!]
Z tymi mieszankami to jest tak że jaką by nie wybrali każdy będzie miał do dyspozycji to samo :) więc info na temat doboru mieszanki jest zupełnie nie interesujące
Sar trek, 17.04.2013 23:55[!]
Z jednej strony tak, z drugiej strony widać czasem, że jeden bolid gorzej radzi sobie z jedną z mieszanek, a inny lepiej (takie mam wrażenie, że w Chinach Red Bull miał problem z miękką).

Ogólnie wydaje mi się, że decyzja ta zapadła po GP Chin, gdzie przez pierwsze 7 minut Q3 nie działo się nic, a potem wyjazd na jedno okrążenie. W wyścigu miękka mieszanka także się nie sprawdzała i nikt nie próbował innej taktyki, niż krótki przejazd na miękkich, lecz inny był dobór tego momentu na przejazd, przez co Pirelli i tak zapewniło ciekawy wyścig.
adnowseb, 18.04.2013 07:51[!]
@ICEman
Wręcz przeciwnie,info bardzo interesujące.
@Sar trek
Tak, RBR może być bardzo zadowolone, gorzej z Ferrari i Lotusem.
katinka, 18.04.2013 11:14[!]
Myślę, że jeśli chodzi o zapiaszczony Shakir, to dobra decyzja Pirelli. W Chinach softy wytrzymywały coś koło 6 okrążeń, więc tutaj zapewne byłoby jeszcze mniej. Ciekawe, że w GP2 na Bahrain mieszanek nie zmieniono, pozostała twarda i miękka, którą Pirelli także zmieniło dla tej serii powiększając degradację. Bo jak to powiedział rozbrajająco Mario Isola z Pirelli - wyścigi są wtedy przyjemniejsze, a takie opony lepiej przygotowują młodych kierowców do Formuły 1 ;)
IceMan11, 18.04.2013 11:18[!]
I bardzo dobrze. Miękka mieszanka wytrzymująca 5-6 okrążeń? I nie piszemy tu o okrążeniach przejeżdżanych na maksimum. Co to ma być ja się pytam? Po starcie zaczynamy od razu oszczędzać, a tempo i tak spada w zastraszającym... tempie ;)

Na SS przejechaliby w tym samym tempie co na miękkich pewnie z 2-3 okrążenia. Smiech a sali.
plastic, 18.04.2013 12:03[!]
Nie chcę oceniać, czy to zmiana na złe czy dobre ale (teoria spiskowa dziejów ;)) pewnemu zespołowi, jest to bardzo na rękę. Zespół ten w zeszłym wyścigu poradził sobie gorzej niż zwykle ;)
step07, 18.04.2013 12:42[!]
Jak dla mnie bardzo dobra decyzja. Pirelli przesadziło wg mnie z mieszankami na ten sezon. Wystarczyłoby aby opony zostały na poziomie tych z sezonu 2011 lub przynajmniej 2012. Co to jest za ściganie kiedy miękka mieszanka wytrzymuje 5,6 okrążeń? Sam nie jestem zwolennikiem procesji ale też denerwuje mnie jazda na pół gwizdka i tylko dbanie, oszczędzanie itp. Co jak co ale dawniej mimo, że wyścigi nie obfitowały w taką ilość akcji jak obecnie, mogliśmy oglądać kierowców, którzy wyciskają siódme poty ze swoich maszyn. Teraz niestety manewrów wyprzedzania jest sporo ale w dużym stopniu są one sztuczne jak mijanie przy użuciu drs czy też właśnie z tego względu,żę rywalowi z przodu skończyły się opony i walczy tylko o to aby się w ogóle utrzymać na torze. Dlatego cieszę się ze zmiany na GP Bahrajnu, może będzie szansa na normalny wyścig z 2 pitstopami i nieco więcej jazdy na maxa.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca