F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Złamane zawieszenie przyczyną wypadku Massy w wyścigu o GP Monako

Potwierdził to dyrektor techniczny Ferrari, Pat Fry.
Mateusz Szymkiewicz, 28 maja 2013, wyświetlenia: 2972<< | lista | T- | T+ | >>
Ekipa Ferrari potwierdziła, że przyczyną wypadku Felipe Massy podczas Grand Prix Monako, było złamane zawieszenie.

Brazylijczyk podczas weekendu w Monako miał dwa tak samo wyglądające wypadki. Pierwszy wydarzył się w trzecim treningu i jego przyczyną był błąd kierowcy, który zablokował przednie koło na wyboju przed pierwszym zakrętem i uderzył w bandy. Dzisiaj dyrektor techniczny Ferrari – Pat Fry, ujawnił, iż w wyścigu Massa rozbił swój bolid z powodu złamania przedniego lewego zawieszenia.

„Badania przeprowadzone przez inżynierów potwierdziły, że przyczyną wypadku było złamanie lewego przedniego zawieszenia” – powiedział Pat Fry. „Przed wszystkimi kontrolami przeanalizowaliśmy, co się stało w Monako, dlatego też możemy się już zająć odbudową samochodu na Grand Prix Kanady”.

Ponadto szef Ferrari, Stefano Domenicali, potwierdził, że Felipe Massa nie ucierpiał w wyniku tych dwóch wypadków podczas Grand Prix Monako. „Najlepsza wiadomość po weekendzie w Monako jest taka, że z Felipe jest wszystko w porządku. Dwa ogromne wypadki w ciągu 24 godzin spowodowały, iż jedyne na co on się teraz uskarża, to bóle mięśni. Na szczęście nie ma żadnych innych obrażeń”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
03.05.2024  Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em
01.05.2024  LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami
01.05.2024  Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami
01.05.2024  LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
Tagi:
Ferrari
Massa F.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
MairJ23, 28.05.2013 15:52[!]
Felie glowa do gory i do przodu w Montrealu ! do zobaczenia w mojej strefie czasowej :)
zgf1, 28.05.2013 16:15[!]
Hehe, no Kanada piekny kraj, do zobaczenia w Twojej strefie czasowej ;)
dragoneak, 28.05.2013 16:57[!]
Złamane zawieszenie ? A co to niby za wymysł jest.
Dante, 28.05.2013 17:10[!]
@dragoneak - No przecież to niemożliwe, żeby Massa miał jakąkolwiek awarię (te są zarezerwowane dla Alonso) więc to musiał być jego głupi błąd (bo to przecież taaaki przeciętny kierowca) a zespół tak naprawdę go kryje.
modlicha, 28.05.2013 17:54[!]
Ale trzeba przyznać, że zabezpieczenia w obecnej F1 są fenomenalne. V~200km/h dwa wypadki i tylko ból mięśni. Obecnie jedynym poważnym zagrożeniem jest bezpośrednie uderzenie w głowę/kask kierowcy jakimś przedmiotem (tudzież innym bolidem - Grosjean lub platformą od cieżarówki - de Villota)
sebas, 28.05.2013 19:50[!]
No cóż, cena za bycie królikiem doświadczalnym, po to aby wygrywał ktoś inny...
Chociaż faktycznie trochę dziwne to tłumaczenie.
mbwrobel, 28.05.2013 20:13[!]
Czy tylko do mnie takie tłumaczenie nie trafia? Po tym dzwonie będąc kibicem (tudzież obserwatorem) nie sposób ustalić, czy zawieszenie trzasnęło przed, czy po kontakcie ze ścianą (pierwszą lub drugą). Mimo wszystko fani Felippe na pewno odetchnęli z ulgą.
Dante, 28.05.2013 20:46[!]
@mbwrobel - Nie przypominam sobie, żeby kierowca bolidu F1 w taki sposób prowadził bolid po zblokowaniu przednich kół. Co jak co, ale Felipe jeździć potrafi i gadanie, że to tylko jego wina w momencie w którym dyrektor techniczny oficjalnie posypuje sobie głowę popiołem, to śmiech na sali.
corey_taylor, 28.05.2013 20:52[!]
'Po tym dzwonie będąc kibicem (tudzież obserwatorem) nie sposób ustalić, czy zawieszenie trzasnęło przed, czy po kontakcie ze ścianą (pierwszą lub drugą).'

jednak eksperci potrafią to ustalić ;)
nickolas, 28.05.2013 22:07[!]
@corey_taylor
Robię trochę przy tworzywach - więc widziałem takie próby zmęczeniowe. Wzbraniam się przed etykietą 'ekspert' w dziedzinie, ale przy znajomości struktury danego materiału to raczej nie taki wielki problem odróżnić sposób powstania uszkodzenia.
corey_taylor, 28.05.2013 23:03[!]
zgadzam się z tym, w moim poprzednim komentarzu nie było ironii
dragoneak, 29.05.2013 00:11[!]
@Dante chyba nie do końca mnie zrozumiałeś. Twój komentarz jest nie na miejscu a ironia nie trafiona.
Chodziło mi o samo tłumaczenie tekstu. Tłumaczenie tekstu "accident was caused by an element of the front left suspension breaking" na "przyczyną wypadku było złamanie lewego przedniego zawieszenia" jest niepoprawne. Nie da się połamać zawieszenia.
zoolwik, 29.05.2013 12:00[!]
@Dante Szkoda ze nie bierzesz pod uwage, ze zawieszenie sie zlamalo przez to, ze Massa zaczal hamowac na garbie (lub przed) ktory inni kierowcy omijali. Mogło to spowodować zbyt duże obciążenie elementu. Co jest błędem kierowcy. Nie mówie, że tak było bo nie mam 100% pewności, ale opcja istnieje.
RY2N, 29.05.2013 15:48[!]
Pewnie jak to w życiu jest szereg przyczyn:
1. Kierowca/Droga: zawieszenie było sprawne, ale Massa hamował na garbie i przeciążył zawieszenie (generalnie jeździ ostro po tarkach, co już wcześniej się kiedyś na nim zemściło)
2. Kraksa: drążek/wahacz mógł być uszkodzony po poprzedniej kraksie, ale mechanicy śpiesząc się, gdy składali bolid na kwalifikacje, nie zauważyli tego lub uszkodzenie było niewidoczne bez zastosowania Rentgena
3 Wada: mogła od początku być ukryta w tym elemencie wada materiałowa (nawet jeżeli założony był nowy w sobotę), a jazda po garbie tylko przyspieszyła sprawę.
Mogło też zadziałać wszystko razem.
mbwrobel, 30.05.2013 13:23[!]
Wada materiałowa ujawniła się dwukrotnie w tym samym miejscu wyścigu w ciągu jednego weekendu? To powinni zagrać w totka. Chodziło mi o to, że mało prawdopodobne, by nie było to skutkiem błędu kierowcy (choćby w postaci hamowania na muldzie). Alonso identycznym bolidem pokonał ten zakręt więcej razy i u niego awaria nie wystąpiła. Sympatyczny Massa jest świetnym kierowcą, ale w tym roku ewidentnie nie mógł znaleźć przepisu na wielokrotne szybkie i prawidłowe pokonanie tego zakrętu.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca