|
|
|
|
|
|
Pagenaud odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w IndyCar |
Drugi wyścig w Detroit upłynął pod znakiem neutralizacji. |
|
•Paweł Zając, 3 czerwca 2013, wyświetlenia: 3538 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Simon Pagenaud odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w IndyCar podczas chaotycznego wyścigu na ulicach Detroit.
Kwestia strategii mocno się skomplikowała podczas niedzielnego wyścigu, gdyż pierwsza połowa rywalizacji była w w sporej części neutralizacją. Pagenaud awansował na czoło stawki podczas środkowego stintu.
Francuz stracił prowadzenie kiedy zjechał na swój ostatni pit stop, jednak jego przewaga była wystarczająco duża, aby wyjechać przed Franchittim i Conwa'em, a prowadzenie wpadło ponownie w jego ręce, kiedy u swoich mechaników zawitał James Jakes.
Brytyjczyk w końcówce musiał bronić się przed zaciekłymi atakami sobotniego zwycięzcy, Conway'a, któremu wcześniej udało się zgubić Franchittiego. Zawodnicy walczyli o drugie miejsce, aż do flagi w szachownice, a różnica między nimi wyniosła ostatecznie 0,4 sekundy. Na czwarte miejsce wskoczył Scott Dixon, który także poradził sobie z Francittim, który musiał oszczędzać paliwo.
Rywalizacja została zakłócona w sumie sześcioma neutralizacjami, które tak rozbiły stawkę, że w połowie wyścigu zaledwie 13 aut było na tym samym okrążeniu co lider. Najgorszy z wypadków spowodował Sebastien Bourdais, który obrócił bolid Willa Powera podczas restartu i kilku kierowców nie dało rady go ominąć. Zaangażowanych było co najmniej 10 aut, jednak większość została poskładana do kupy i wysłana na tor po pojedyncze punkty. Sam Francuz wyszedł z tego obronną ręką, jednak został ukarany przejazdem przez aleje serwisową.
Innym wartym odnotowania incydentem był wypadek Ryana Huntera-Reay'a, który popełnił błąd i uderzył w ścianę okalającą ósmy zakręt. Wcześniej awaria w samochodzie Simony de Silvestro zakończyła się kraksą w tym samym miejscu. AJ Allmendinger zdecydowanie nie zaliczy tego weekendu do udanych, gdyż znów rozbił się w pierwszym zakręcie.
•IndyCar Series > 2013 > Chevrolet Detroit Grand Prix 2, Belle Isle - 3,330 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 77 | Simon Pagenaud | | Schmidt-Hamilton Motorsports | Dallara DW12 Honda | 70 | 1h56m14,786 | 50 |
2. | 16 | James Jakes | | Rahal Letterman Lanigan | Dallara DW12 Honda | 70 | +0:05,627 | 40 |
3. | 18 | Mike Conway | | Dale Coyne Racing | Dallara DW12 Honda | 70 | +0:06,062 | 35 |
4. | 9 | Scott Dixon | | Chip Ganassi Racing | Dallara DW12 Honda | 70 | +0:21,295 | 32 |
5. | 10 | Dario Franchitti | | Chip Ganassi Racing | Dallara DW12 Honda | 70 | +0:23,492 | 30 |
6. | 25 | Marco Andretti | | Andretti Autosport | Dallara DW12 Chevrolet | 70 | +0:29,063 | 28 |
7. | 83 | Charlie Kimball | | Chip Ganassi Racing | Dallara DW12 Honda | 70 | +0:29,668 | 26 |
8. | 3 | Helio Castroneves | | Team Penske | Dallara DW12 Chevrolet | 70 | +0:37,645 | 24 |
9. | 15 | Graham Rahal | | Rahal Letterman Lanigan | Dallara DW12 Honda | 70 | +0:40,540 | 22 |
10. | 6 | Sebastian Saavedra | | Dragon Racing | Dallara DW12 Chevrolet | 70 | +0:51,454 | 20 |
11. | 7 | Sebastien Bourdais | | Dragon Racing | Dallara DW12 Chevrolet | 70 | +1:13,105 | 19 |
12. | 11 | Tony Kanaan | | KV Racing | Dallara DW12 Chevrolet | 70 | +1:14,135 | 18 |
13. | 4 | Ryan Briscoe | | Panther DRR | Dallara DW12 Chevrolet | 69 | 1 okr. | 17 |
14. | 55 | Tristan Vautier (D) | | Schmidt Peterson | Dallara DW12 Honda | 69 | 1 okr. | 16 |
15. | 20 | Ed Carpenter | | Ed Carpenter Racing | Dallara DW12 Chevrolet | 66 | 4 okr. | 15 |
16. | 67 | Josef Newgarden | | Sarah Fisher Hartman Racing | Dallara DW12 Honda | 64 | 6 okr. | 14 |
17. | 5 | Ernesto Viso | | Andretti Autosport | Dallara DW12 Chevrolet | 61 | 9 okr. | 13 |
18. | 1 | Ryan Hunter-Reay | | Andretti Autosport | Dallara DW12 Chevrolet | 59 | 11 okr. | 12 |
19. | 27 | James Hinchcliffe | | Andretti Autosport | Dallara DW12 Chevrolet | 57 | 13 okr. | 11 |
20. | 12 | Will Power | | Team Penske | Dallara DW12 Chevrolet | 53 | 17 okr. | 10 |
21. | 98 | Alex Tagliani | | Bryan Herta Autosport | Dallara DW12 Honda | 27 | 43 okr. | 9 |
22. | 19 | Justin Wilson | | Dale Coyne Racing | Dallara DW12 Honda | 27 | 43 okr. | 8 |
23. | 14 | Takuma Sato | | A.J. Foyt Enterprises | Dallara DW12 Honda | 23 | 47 okr. | 7 |
24. | 78 | Simona de Silvestro | | KV Racing | Dallara DW12 Chevrolet | 8 | 62 okr. | 6 |
25. | 2 | Anthony James Allmendinger | | Team Penske | Dallara DW12 Chevrolet | 0 | 70 okr. | 5 |
| |
Pole position: Mike Conway (Dale Coyne Racing) - 1:18,098 (+1 pkt.) Najszybsze okrążenie: Mike Conway (Dale Coyne Racing) - 1:17,437 na 58 okrążeniu Premia za prowadzenie przez najwięcej okrążeń: Mike Conway (Dale Coyne Racing) +3 pkt. Objaśnienie skrótów: D - debiutant Zdjęcia z imprezy | Klasyfikacje generalne | Kalendarz wyścigów |
|
Źródło: autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|