|
|
|
|
|
|
Sauber: odważny rozwój nie zawsze się opłaca |
Skutkiem tegorocznej zmiany opon są problemy aerodynamiczne. |
|
•jpslotus72, 5 czerwca 2013, wyświetlenia: 1519 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Główny projektant Saubera, Matt Morris wyjaśnił, dlaczego jego zespołowi nie wiedzie się w tym roku. Wpłynęła na to zmiana opon i odważne podejście przy konstrukcji samochodu.
W odróżnieniu od ubiegłego sezonu, bolid z Hinwil od stopni podium dzieli obecnie spory dystans. „Jedną z naszych słabych stron jest tylna część samochodu” – powiedział Morris w rozmowie z Auto Motor und Sport. „Nie jest to żadną tajemnicą. Chodzi o całościowe zachowanie się tyłu naszego bolidu, a nie jakiejś konkretnej jego części. Mamy problem ze stabilnością na dohamowaniu przed zakrętem. Z powodu braku stabilności podczas hamowania, mamy problemy w wolnych zakrętach. W szybszych jesteśmy mocni, ale nie jest to już jednak tak duża zaleta jak w zeszłym roku”.
W czasie zimowej przerwy Sauber, podobnie jak McLaren, dosyć gruntownie zmienił swoją konstrukcję. Teraz, podobnie jak brytyjski rywal, ma z tego powodu problemy. „Kiedy jesteście odważni i ryzykujecie, nie zawsze się to opłaci. Ale jestem przekonany, że wkrótce sobie z tym poradzimy” – powiedział Morris.
Szwajcarskiej ekipie nie sprzyjała także tegoroczna zmiana opon. „W porównaniu z poprzednim sezonem, Pirelli znacznie zmieniło konstrukcję opon. Zmieni się kształt ich zewnętrznych ścianek. Jeśli spojrzycie na zeszłoroczne opony, nie wydaje się, by zmiana była poważna. Ale jeśli chodzi o aerodynamikę, różnica jest naprawdę spora, zwłaszcza w przypadku tylnych opon”.
„Szybko zauważyliśmy, że z tego powodu inaczej zachowuje się dyfuzor. Dla wszystkich jest tak samo. Jednak trzeba najpierw zrozumieć, gdzie nastąpiła zmiana – i rozwiązać dany problem. Czasem jest to frustrujące, że dostajecie nowe opony i musicie pracować, wydając spore sumy tylko w tym celu, żeby wrócić do tego miejsca, w którym byliście” – zakończył Morris.
Źródło: f1sport.autorevue.cz
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|