F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Niedostateczne zasoby finansowe hamują rozwój Saubera

Monisha Katltenborn tłumaczy trudności globalną sytuacją ekonomiczną.
jpslotus72, 13 czerwca 2013, wyświetlenia: 1470<< | lista | T- | T+ | >>
Pełniąca rolę szefa zespołu Sauber, Monisha Kaltenborn przyznała, że niedostateczne zasoby finansowe są główną przyczyną problemów spowalniających prace nad poprawieniem osiągów bolidu. Szwajcarski zespół wciąż usiłuje nawiązać do zeszłorocznych sukcesów, jednak do osiągnięcia tego celu potrzebne byłoby większe zaplecze finansowe.

„Byłoby nam łatwiej” – stwierdziła Monisha Kaltenborn w rozmowie z TotalRace. „To jest trudne, ale gdybyśmy mieli więcej pieniędzy, moglibyśmy szybciej się rozwijać i zapewne wyszlibyśmy z tej sytuacji, w jakiej się znajdujemy. Teraz musimy za każdym razem rozważać, ile nas będzie kosztowała nowa część”.

Zdaniem Kaltenborn, niedostateczne zasoby w kasie Saubera są odbiciem ogólnej sytuacji ekonomicznej w dzisiejszym świecie. Trudno jest znaleźć sponsorów. „Paradoks spoczywa w tym, że ten sport jest bardzo emocjonujący, w ostatnich latach mamy bardzo dobre wyścigi, więc od tej strony działa to dobrze. Z drugiej jednak strony, mimo wszystko nie możemy przyciągnąć większej liczby sponsorów. Jest to związane nie tyle z produktem [F1], ile z ogólnym klimatem ekonomicznym”.

Źródło: f1sport.autorevue.cz
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.03.2024  Bloomberg: Audi zamierza nabyć 100% udziałów w Sauberze
19.02.2024  Sainz: Nie czuję, abym musiał cokolwiek udowadniać
08.02.2024  Sauber nie jest zaniepokojony zastrzeżeniami do nazwy zespołu
05.02.2024  Stake F1 Team zaprezentował samochód na sezon 2024
31.01.2024  Zane Maloney kierowcą rezerwowym zespołu Kick Sauber
Tagi:
Sauber

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Mastah, 13.06.2013 19:26[!]
Finanse byłyby większe, gdyby nie beznadziejna praca zespołu podczas weekendów wyścigowych w zeszłym roku i zmarnowanie bolidu, który bez absolutnie żadnych problemów powinien dostarczyć 5 miejsce w konstruktorach, przed Mercedesem. Popełniali żenujące błędy, no to ich "Bozia pokarała", tak samo jak Williamsa i McLarena.
ROOK, 13.06.2013 21:43[!]
Cytat Monisha Kaltenborn :
Niedostateczne zasoby w kasie Saubera są odbiciem ogólnej sytuacji ekonomicznej w dzisiejszym świecie
. He, he, tak jakby pozostałe zespoły żyły w jakichś światach równoległych i ich ten problem nie dotyczył w równym stopniu… :)) . Monisha, to Twoja wina, nie mydl nam tu oczu… ;-)

. Nie znam zbyt wielu szczegółów, ale szefostwo Kaltenborn sprawia wrażenie dość niedorobionego, jakby ten awans przyszedł dla niej jeszcze zdecydowanie za wcześnie. Świadczą o tym nie tylko decyzje, które popełnia, ich rezultaty sportowe, ale nawet mowa ciała w padoku, jaką widać w trakcie weekendów wyścigowych (z gatunku: „ojej, co ja tutaj robię?”) – kamery Sky dość często ją wyłapują.

. Porównując do innego „młodego zdolnego”, czyli do Boulliera, to jego robota sprawia o wiele lepsze wrażenie, mimo że też nie ustrzegł się błędów.
ICEman, 13.06.2013 23:49[!]
Nikt już nie chce dawać góry pieniędzy w zamian za reklamy tak jak to bylo kiedyś z papierosami
katinka, 14.06.2013 09:03[!]
Z tego co pamiętam Sauber chyba zawsze miał problemy z pozyskaniem sponsorów. Kiedyś BMW zostawiło ich z niczym i dali radę, więc mam nadzieję, że teraz też tak będzie. Szkoda Hulkenberga, bo tą zmianą zespołu pewno liczył na bolid jaki miał Perez w zeszłym sezonie.
A Monisha Kaltenborn jest dopiero od kilku miesięcy szefową Saubera, więc jej robotę chyba będzie można oceniać dopiero za jakiś czas. A przynajmniej powiedziała co i jak, a nie bajeruje jak co niektórzy szefowie teamów, że to wina opon, toru, pogody, latających ptaków i czegoś tam jeszcze.
SirKamil, 14.06.2013 15:21[!]
Nie robiłbym jej wyrzutów za to co powiedziała, bo to sama prawda. Klimat do znajdowania dobrego finansowania w motorsporcie jest denny a polityka ponad 80 letniego monopolisty polegająca na hołubieniu najsilniejszych kosztem najbiedniejszych, czyli defacto wbijana im noża w plecy (zainteresowanie sponsorów wynika z ogólnej stabilności finansowej z innych źródeł- to znaczy, że sponsorzy wolą dokładać swoją działkę do silnego i stabilnego budżetu, niż tworzyć go z niskiego pułapu) nie pomaga.

odrębną kwestią jest wykorzystanie tego, co się ma a Sauber nie ma mniej niż w tamtym sezonie. Wykorzystując należycie posiadane zasoby- jak rok temu, jak Force India w tym- nie byłoby problemy braku kopalni złota na sfinansowanie wygrzebania się z doła, co zawsze jest kosztowne bo trzeba się wszak rozwijać x razy szybciej niż konkurencja z przodu.

Cytat :
Z tego co pamiętam Sauber chyba zawsze miał problemy z pozyskaniem sponsorów.


To źle pamiętasz. Sauber przed erą BMW i kryzysem zawsze słynął ze stabilności i dobrego zaplecza sponsorskiego wspierany przez Petronasa, Red Bulla, Credit-Suise i pomniejszych partnerów o czym inne zespoły tego kalibru mogły tylko pomarzyć, nierzadko upadając.
katinka, 15.06.2013 11:47[!]
Mi chodziło właśnie o te lata po BMW, bo tych wczesniejszych nie oglądałam. Czyli kiedyś nie miał Sauber problemów ze sponsorami, szkoda więc, że teraz jest inaczej. Co w sumie trochę mnie dziwi, bo przecież w Szwajcarii jest tyle bogatych banków i innych, znanych firm.
SirKamil, 15.06.2013 15:41[!]
Tylko jaki zespół nie miał problemow z pozyskaniem sponsorami po 2009? Wszystkie miały, więc wyszczególnienie w tym gronie małego Saubera mija się z sensem.
katinka, 15.06.2013 21:10[!]
A Ty zawsze musisz mieć ostatnie zdanie... Nie wiem co tam sie stało w 2009, bo nigdy specjalnie nie interesował mnie temat sponsorów w F1 i może cos przeoczyłam, ale nie pamiętam, aby Ferrari, RBR czy McLaren miało z tym problemy. A Sauber jednak tak i nie wiem, może jeszcze Renault tez, ale to z wiadomych powodów.
SirKamil, 15.06.2013 22:51[!]
Kryzys się stał. Ot taka malutka kruszynka, którą łatwo przeoczyć.

McLaren faktycznie nakosił tych sponsorów od tamtej pory że aż strach. RB po 6 mistrzostwach zdobyuł aż jednego! Nie to co Sauber... ich upstrzony sponsorami bolid z 2010 wręcz ośmiesza tegoroczne poszycie.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca