F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

04.05.2024

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Zespoły F1 będą używały nowych bocznych stref zgniotu

Nowy system pozwoli na lepszą ochronę podczas zderzeń pod ostrymi kątami.
Łukasz Godula, 25 czerwca 2013, wyświetlenia: 1905<< | lista | T- | T+ | >>
Zespoły Formuły 1 będą używać nowych bocznych stref zgniotu w 2014 roku, by poprawić ochronę na wypadek zderzeń pod ostrym kątem.

Nowy system był rozwijany we współpracy pomiędzy zespołami F1 oraz Instytutem FIA, a zaprezentowany został w ostatnim magazynie AUTO wydawanym przez FIA. Przegłosowany zaś został podczas spotkania technicznej grupy roboczej w zeszłym miesiącu.

Badania wykazały, że obecna technologia bocznych stref zgniotu nie jest efektywna, gdy kąty uderzeń nie są proste, a jako przykład do analiz brano wypadek Roberta Kubicy podczas GP Kanady w 2007 roku.

Przyglądano się dwóm koncepcjom, jedna wykorzystywała rurę z włókna węglowego, a druga kruszące się panele, również z włókna węglowego, jednak okazało się, że to druga opcja jest bardziej wydajna. Ostateczna specyfikacja została wyprodukowana przez Red Bulla na podstawie wstępnego projektu Marussii.

„Trzy zespoły ostatecznie przesłały urządzenia, które zaakceptowano do testów fizycznych i nasze okazało się najlepsze, więc rozwijamy je dalej” – powiedział szef inżynierii bolidu Red Bulla, Paul Monaghan.

Struktury, które zostaną zamontowane z dwóch stron bolidu zaprojektowano, by stopniowo kruszyły się w czasie zderzenia. Testy Instytutu FIA dowiodły, że ten projekt jest w stanie zaabsorbować do 40 kJ energii, nawet podczas mniejszych kątów zderzenia.

„Rura ma typową specyfikację, jednak teraz zespoły na własną rękę umieszczą ją w swoich bolidach” – powiedział Monaghan. „Testy statyczne, które zostaną przeprowadzone na monokoku określą siłę mocowań i muszą potwierdzić, iż będą wystarczające do utrzymania rury. Później już do zespołów należy zintegrowanie tego urządzenia i jak zaprojektują z nim bolid”.

Dodał, że nowy system zaoszczędzi pieniądze zespołów na testy zderzeniowe. „Jednym z głównych czynników było zaoszczędzenie dodatkowych wydatków zespołów na proces testowania” – powiedział. „Zakładamy, że każdy ma monokok, który jest wystarczająco mocny, by zaliczyć testy statyczne, a dzięki temu zaoszczędzą pieniądze, gdyż nie muszą robić testów zderzeniowych”.



Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Przepisy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca