F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Red Bull domagał się odjęcia Mercedesowi 162 punktów

Zespół z Milton Keynes przedłożył Trybunałowi FIA własne obliczenia zdobytej przewagi.
jpslotus72, 1 lipca 2013, wyświetlenia: 4293<< | lista | T- | T+ | >>
Tydzień po tym, jak werdykt Międzynarodowego Trybunału FIA zakończył sprawę testu Mercedesa z Pirelli, wyszło na jaw, jakiej konkretnie kary domagał się dla niemieckiego zespołu Red Bull, którego protest rozpoczął całe postępowanie.

Oprócz Red Bulla, protest w tej sprawie złożyło także Ferrari. Oba zespoły przedłożyły Trybunałowi swoje argumenty w formie pisemnej. Włosi przygotowali ośmiostronicowy dokument, austriacka ekipa dołożyła o dziesięć stron więcej.

Niemiecki Auto Motor und Sport dotarł do dokumentu Red Bulla i odkrył, że zespół prowadzony przez Christiana Hornera domagał się kary dla Mercedesa, polegającej na odjęciu 162 punktów w klasyfikacji konstruktorów. To by oznaczało, że zespół z Brackley miałby minusowe konto, ponieważ do tej pory uzbierał 134 punkty.

Red Bull dokładnie opisał, w jaki sposób ustalił taką sumę punktów. Dodano dwie korzyści, jakie zdaniem Red Bulla odniósł Mercedes podczas testu w Barcelonie. Pierwsza wypływałaby z samego faktu, że niemiecki zespół przejechał 1000 kilometrów z użyciem tegorocznego bolidu. Według symulacji RBR, oznacza to rozwój, dający średnio o 1,4 pkt większy zysk dla każdego bolidu w każdym wyścigu. Od testu w Barcelonie do końca sezonu pozostawało 14 Grand Prix, co oznaczało następujący rachunek: 1,4 x 2 x 14 = 39,2 pkt.

Druga korzyść miałaby polegać na tym, czego zespół może się podczas takiego testu nauczyć o oponach i pracy z nimi. Ten zysk Red Bull oszacował na dodatkowe 4,4 pkt dla każdego bolidu na wyścig, więc oznaczałoby to: 4,4 x 2 x 14 = 123,2 pkt. Po zsumowaniu tych wyników, Red Bull doszedł do wspomnianej wyżej propozycji kary, w postaci odjęcia Mercedesowi 162 punktów w klasyfikacji konstruktorów.

Zespół z Milton Keynes przedłożył także wykresy, za pomocą których zamierzał udowodnić, iż w początkowej fazie sezonu zespoły dokonują największych postępów w kwestii niezawodności samochodów, jeśli więc Mercedes testował po piątym wyścigu, wyraźnie pomógł sobie także w tym względzie. Ross Brawn odrzucił te argumenty, twierdząc, że gdyby było to prawdą, Red Bull nie miałby tylu problemów z alternatorem w drugiej połowie ubiegłego sezonu.

Obie strony wiodły także spór wokół tego, kto i kiedy odkrył fakt, że tylne opony kierunkowe można zamieniać miejscami (prawą na lewą i odwrotnie), co może przy spełnieniu pewnych warunków przynieść poprawę osiągów. Mercedes twierdził, że o tym triku wiedział już wcześniej, natomiast to Red Bull, zdaniem niemieckiej ekipy, użył tego sposobu po raz pierwszy dopiero w Montrealu.

Ostatecznie, jak już wiadomo, Mercedes został ukarany reprymendą i wykluczeniem z testów dla młodych kierowców.

Źródło: f1sport.autorevue.cz
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.04.2024  Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku
25.04.2024  Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla
25.04.2024  AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla
21.04.2024  Verstappen: Bolid jechał jak po szynach
20.04.2024  Horner: Perez jest zrelaksowany i nie skupia się już na Maksie
Tagi:
Mercedes
Red Bull

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Lukasz1234, 02.07.2013 07:26[!]
@SilverX
Jasne że odniósł bardzo duże korzyści. Wystarczy spojrzeć na tempo przed testem i po teście. Jeśli to nie przekonuje to polecam klasyfikację zobaczyć.
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca