F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Pirelli zmieniło alokację opon na GP Węgier

Na Hungaroringu pojawią się jednak mieszanki miękka i pośrednia.
Paweł Zając, 11 lipca 2013, wyświetlenia: 1458<< | lista | T- | T+ | >>
Pirelli zdecydowało się zmienić alokację mieszanek na Grand Prix Węgier, po tym jak okazało się, iż opony będą wykonane według innej konstrukcji.

Pierwotnie na Hungaroringu miały pojawić się opony twarde i pośrednie, co wywołało falę krytyki ze strony zespołów, które twierdziło, że ten wybór jest zbyt konserwatywny.

Po problemach z Silverstone i zmianie konstrukcji opon włoska firma zdecydowała jednak, że odpowiednie dla węgierskiego obiektu będą jednak mieszanki pośrednia i miękka.

Paul Hembery, dyrektor Pirelli Motorsport, stwierdził, że sukces tych opon w Niemczech przekonał go do ponownego użycia tych samych mieszanek. „Myślę, że zobaczycie jeszcze raz taką samą kombinację. Wydaje mi się, że będzie to odpowiednie na Węgrzech. W przypadku opon miękkich i supermiękkich pojawiłyby się cztery pit stopy i wszyscy mieliby problemy. W Niemczech natomiast sytuacja była odpowiednia i chcemy osiągnąć coś podobnego w kolejnym wyścigu”.

Brytyjczyk przyznał jednak, że na torach wymagających takie jak Monza, Spa i Suzuka nadal będą pojawiały się najtwardsze opony. „Na cięższych torach nadal będziemy korzystać z pośredniego i twardego ogumienia. Nie ma innej opcji na Monzy, Spa i Suzuce, gdyż nasze podejście do mieszanek jest agresywne, a samochody są bardzo szybkie. W Niemczech byliśmy 1,5-2 sekundy szybsi niż dwa lata temu, a wtedy mieliśmy dmuchane dyfuzory”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
14.03.2024  Mieszanki ogumienia na wyścigi sezonu 2024
18.11.2023  Russell: Pierwsze okrążenia będą katastrofą
17.11.2023  Russell nie wyklucza nawet czterech pit stopów w GP Las Vegas
19.10.2023  Isola odpiera zastrzeżenia Verstappena
Tagi:
Hungaroring
Pirelli

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
SirKamil, 11.07.2013 17:05[!]
Ktoś poszedł po rozum do głowy weryfikując ten panikarsko histeryczny wybór dwóch najtwardszych mieszanek na drugi najwolniejszy tor w kalendarzu... Teraz trzeba się jeszcze zastanowić nad Monzą- tor szybki, ale co z tego, jeśli bez szybkich zakrętów. W tamtym sezonie dało się przejechać na twardej 40 okrążeń (z 53 wszystkich) czyli z jednym postojem na miękko.
lakeman, 12.07.2013 07:44[!]
SirKamil - odnośnie doboru opon na Monzę - mnie się wydaje, że opony dostają w kość, ale w innym wymiarze. Np. na Silverstone opony podlegają dużym obciążeniom poprzecznym (wspomniane przez Ciebie szybkie zakręty), ale na Monzy - tor typu stop&go, czyli dużo hamowania do małych prędkości i przyspieszania z nich, opony są narażone na częstą utratę trakcji w płaszczyźnie wzdłużnej, przy przyspieszaniu i hamowaniu. Do tego dochodzi częsta jazda po tarkach.
SirKamil, 12.07.2013 17:44[!]
Zgoda, wszystko to racja, jednak opona- jakakolwiek i ta z F1 i ta w rowerze- znosi obciążenia wzdłużne znacznie lepiej, niż boczne natomiast kwestia tarek nie dotyczy tyle miękkości co konstrukcji opony która pod każdą z mieszanek jest taka sama. Tak jak wspomniałem rok temu dało się bez wielkiego dzwona zrobić i 40 okrążeń na zestawie. W 2011 gdy obrano mniej zachowawczą strategię miękkiej i średniej mieszanki, normą były dwa postoje i czy nie mogłoby być tak i teraz? W ramach ciekawostki można też wspomnieć Bridgestone z 2010 roku i sytuację, gdy Vettel przejechał cały wyścig na jednym zestawie, stając na ostatnim okrążeniu tylko po to, aby spełnić regulamin.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca