Pirelli podało mieszanki, które zostaną zabrane na trzy pierwsze wyścigi drugiej części sezonu – w Belgii, Włoszech i Singapurze.
Na Spa włoska firma przywiezie twarde opony i pośrednie. Układ belgijskiego toru sprawia, że przednie ogumienie poddawane jest dużym przeciążeniom bocznym, przede wszystkim w zakręcie Eau Rouge. Dlatego dwie najtwardsze mieszanki są najbardziej odpowiednim wyborem.
W domowym wyścigu Pirelli na torze Monza kolejny raz użyte zostaną twarde i pośrednie opony. Monza to przede wszystkim długie proste. Tutaj opony są poddawane dużym siłom działającym w osi podłużnej, a do tego obciążenie podczas hamowania może sprzyjać powstawaniu pęcherzy. Stąd też dwie najtwardsze mieszanki są idealnym doborem także na ten tor.
Dla kontrastu w Singapurze kierowcy będą korzystać z pośrednich i supermiękkich opon (najbardziej miękka mieszanka w gamie pojawia się po raz pierwszy od wyścigu w Kanadzie). Singapur to uliczny tor, a wyścig odbywa się w nocy, co stawia wyjątkowe wymagania przed ogumieniem. Na ciasnej i krętej pętli supermiękkie opony generują wystarczającą trakcję i przyczepność, a pośrednia mieszanka dodaje wytrzymałość do strategicznej układanki.
Wszystkie opony będą w takiej samej specyfikacji jak na Węgrzech: konstrukcja z 2012 roku w połączeniu z mieszankami z sezonu 2013.
Dyrektor Pirelli Motorsport
Paul Hembery powiedział:
„Druga połowa sezonu rozpoczyna się od dwóch najszybszych i najbardziej wymagających dla opon wyścigów w sezonie, w Belgii i we Włoszech. Singapur to kompletnie inne wyzwanie: ostatni uliczny wyścig w kalendarzu to idealne terytorium dla supermiękkich opon. Tak jak zwykle, podejmowaliśmy decyzje z myślą o zapewnieniu jak najlepszych możliwości strategicznych oraz o skuteczności ogumienia w wyścigu”.
•Mieszanki opon wybrane na wyścigi w sezonie 2013 | | | | | P. | Grand Prix | | Tor | Supermiękka (czerwona) | Miękka (żółta) | Pośrednia (biała) | Twarda (pomarańczowa) | Strategie |
|
1. | Australii | | Albert Park | • | | • | | Strategie |
2. | Malezji | | Sepang | | | • | • | Strategie |
3. | Chin | | Shanghai | | • | • | | Strategie |
4. | Bahrajn | | Sakhir | | | • | • | Strategie |
5. | Hiszpania | | Catalunya | | | • | • | Strategie |
6. | Monako | | Circuit de Monaco | • | • | | | Strategie |
7. | Kanada | | Circuit Gilles Villeneuve | • | | • | | Strategie |
8. | Wlk. Brytania | | Silverstone | | | • | • | Strategie |
9. | Niemcy | | Nurburgring | | • | • | | Strategie |
10. | Węgry | | Hungaroring | | • | • | | |
11. | Belgii | | Spa | | | • | • | |
12. | Włoch | | Monza | | | • | • | |
13. | Singapuru | | Marina Bay | • | | • | | |
14. | Korei Pd. | | Yeongam | | | | | |
15. | Japonii | | Suzuka | | | | | |
16. | Indii | | Buddh | | | | | |
17. | Abu Zabi | | Yas Marina | | | | | |
18. | USA | | Circuit of the Americas | | | | | |
19. | Brazylii | | Interlagos | | | | | |
| |
W trakcie wyścigu obie mieszanki muszą być chociaż raz użyte, o ile nie było konieczne użycie deszczowych opon. |
|
|
Źródło: Informacja prasowa