F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

F1 wprowadza kary za niedokręcone koła

Za taki incydent ekipa otrzyma karę przesunięcia o 10 miejsc na starcie wyścigu.
Łukasz Godula, 25 lipca 2013, wyświetlenia: 2155<< | lista | T- | T+ | >>
Zespoły Formuły 1 będą karane przesunięciem o 10 miejsc na starcie, jeśli wypuszczą bolid z boksu z niedokręconym kołem. Zdecydowano się na to po incydencie z udziałem Marka Webbera, którego koło uderzyło kamerzystę podczas GP Niemiec.

Źródła ujawniły, że FIA poinformowała zespoły o nowym systemie kar podczas spotkania szefów zespołów na Węgrzech. Jeśli bolid zostanie wypuszczony z luźnym kołem w jakiejkolwiek sesji, zespół zostanie ukarany przesunięciem na starcie o 10 miejsc.

Dyskutowano również nad minimalnym czasem postoju, co miałoby zmniejszyć pośpiech w boksach, jednak ten pomysł nie zdobył żadnego poparcia. Zaznaczono przy tym, że Fernando Alonso stracił koło w 2009 roku podczas GP Węgier, gdy dozwolone było tankowanie bolidów, więc nie było konieczności pośpiechu przy zmianie opon.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Adam1970, 25.07.2013 19:57[!]
Chyba tylko taka kara powstrzyma rozrzutność milionów dolarów po to aby wycisnąć 0,1sek na okrążeniu by w efekcie stracić wszystko w boksie przez niedokręcone koło lub/i nierozgarniętego lizakowego. Jestem za- o ewentualnych ofiarach nie wspominając..
THC-303, 25.07.2013 20:02[!]
Cytat :
Jestem za- o ewentualnych ofiarach nie wspominając..

Ofiary są akurat dla tego biznesu bardzo korzystne.
Sir Wolf, 25.07.2013 20:05[!]
Więc co, teraz mechanicy będą starać się BARDZIEJ? Jakby już nie dawali z siebie 100%. Ponadto, kara mija się z celem, bo najbardziej godzi w kierowcę, który nie ze swojej finy traci szanse na dobry wynik w następnym wyścigu, oraz w tym, w którym nie dokręcono mu koła.
falconf1, 25.07.2013 20:22[!]
Wygląda na to, że to kierowcy będą karani przede wszystkim, a nie sam zespół...
Alexx, 25.07.2013 20:31[!]
ze zdania zespół zostanie przesunięty o dziesięć miejsc wynika że obydwaj kierowcy zostaną przesunięci
piwo, 25.07.2013 20:41[!]
dziwnie wogole to brzmi. rozumiem z tego ze kara ma byc nakladana na czas wyscigu jesli zostanie niedokrecone kolo w 3 treningach lub kwalfikacjach. a jak nastapi to w wyscigu to co wtedy?
Simi, 25.07.2013 20:43[!]
Cóż..kara kontrowersyjna. Skoro zawinił zespół to dlaczego kierowca ma startować dziesięć pozycji dalej na kolejnym wyścigu? Do sprawiedliwości to jednak tu wiele brakuje. Może będą się bardziej pilnować, ale osobiście nie wydaje mi się, aby jakkolwiek to wpłynęło na mechaników.

P.S. - obaj kierowcy z ekipy są wówczas -10 czy tylko ten, któremu nie dokręcono koła?
Alexx, 25.07.2013 20:48[!]
@Simi
chyba tak
piwo, 25.07.2013 20:55[!]
ja bym jeszcze przesunal na starcie o 10 miejsc za peknieta opone :) od razu skonczyly by sie duze negatywy kol czy duza rozbieznosc kol.
Aeromis, 25.07.2013 21:10[!]
Cytat :
Zaznaczono przy tym, że Fernando Alonso stracił koło w 2009 roku podczas GP Węgier, gdy dozwolone było tankowanie bolidów, więc nie było konieczności pośpiechu przy zmianie opon.

No to bardzo kiepski argument, bo to się zawsze może zdarzyć. Celem powinna być minimalizacja tego zjawiska i dlatego minimalny czas postoju byłby lepszy. W każdym razie lepsze to niż nic, choć pomysłów na lepiej to chyba nikomu nie brakuje. Szkoda jednak, że będą cierpieć na tym kierowcy, którzy i tak przecież ponoszą stratę z racji niedokręconego koła. Mimo wszystko jest jakby lepiej ale i tak jak to w tym sezonie tradycyjnie bywało - znów niesmacznie.
Maly-boy, 25.07.2013 21:40[!]
Karania kierowców za błędy zespołu ciąg dalszy... tak samo jak z niebezpiecznym wypuszczaniem ze stanowiska. Teraz na mechanikach będzie spoczywać jeszcze większa presja.
A-J-P, 25.07.2013 21:40[!]
Najlepiej to niech im w ogole zabronią opuszczać boksy ......
to co wyprawia FIA to jest smiech i tragedia dla tego sportu ....
jeden wypadek gdzie nic nikomu praktycznie sie nie stalo a im juz tak odbija ,ze szok....
Zabrali dziennikarzy z pit, karza wszystkim nosic kaski , teraz jakies kary ograniczenia ...

Ten sport schodzi ............................... (nie dokoncze jeszcze tego zdania ale jestem co raz blizej).
TommyYse, 25.07.2013 21:46[!]
Idealne rozwiązanie nie istnieje.
Kolejna kara dla kierowcy za błąd zespołu, ale motorsport to nie jest zwykły sport, ale racja że ostatnio jest sporo tego rodzaju kar (np. wypuszczenie z pitu w najmniej odpowiednim momencie).

I czemu zawsze musi się coś wydarzyć, by to później zauważono? (GRO fruwający nad ALO 2012 - ale wtedy nie poczyniono żadnych kroków) W tym roku to już jest paranoja. Paranoja z oponami. Paranoja po GP Niemiec.
los-kamilos, 25.07.2013 23:26[!]
Chyba będę jedyny, ale tym razem zgadzam się z karą.

W kilku miejscach znalazłem informacje, że chodzi o karanie danego kierowcy, a nie całego zespołu.

Na sukces danego kierowcy pracują też jego mechanicy więc kara jest także nakładana na nich.

Co do tego, że coś musi się wydarzyć aby dziadki to zauważyły - niestety, taki jest motorsport, który jednak najlepiej się uczy na błędach, niestety najczęściej takich, w których ktoś solidnie oberwie lub zginie. Wiele przepisów i zmian było wprowadzonych po tragedii na torze - to swego rodzaju ewolucja.

Edit: BTW, i tak kara jest lepsza niż dyskwalifikacja (vide Mansel w Portugalii '91)
Michal2_F1, 26.07.2013 01:18[!]
Cytat piwo :
dziwnie wogole to brzmi. rozumiem z tego ze kara ma byc nakladana na czas wyscigu jesli zostanie niedokrecone kolo w 3 treningach lub kwalfikacjach. a jak nastapi to w wyscigu to co wtedy?
to na kolejny wyścig wtedy, chyba że to będzie w Brazylii i wtedy Vettela nie będą podwójnie dołować karą +10 na Bahrajn 2014 (żart) :P dotyczy to obydwu kierowców czy tylko tego co mu nie dokręcą?
ROOK, 26.07.2013 08:58[!]
.
.     Hmm, ja tam w zasadzie mógłbym wyrazić na to zgodę… ;) . Jednakże…



.     1. Kara jest prawie bezbolesna dla zespołów z końca stawki, a co, ich fruwające koła są mniej groźne? Dlatego kara dla najsłabszych powinna być zużywana partiami (za każdym GP przesunięcie na koniec o 1/więcej pozycji), aż do wyczerpania całej kary.


.     2. Uwaga na jedno poważne niebezpieczeństwo! Karany powinien być zespół, ale poważnie karać zespół można praktycznie tylko przez jego kierowców. I tu pułapka! Karanie tego, któremu niedokręcono koła, to podwójna kara za nic! Zniszczone dwa wyścigi pod rząd np. dla pretendenta do tytułu mistrzowskiego to zmarnowany cały sezon!

.     I dlatego… I dlatego wypadałoby karać drugiego kierowcę zespołu! Ten, któremu nie dokręcono koła już raz wyścig miał zniszczony!



.     Na pierwszy rzut oka może się wydawać to dziwne, ale sprawiedliwe karanie zespołu poprzez jego zawodników tak wyglądałoby znacznie lepiej i nikomu nie niszczyłoby dwóch GP z rzędu bez jakiegokolwiek przewinienia z własnej strony.

.
Aeromis, 26.07.2013 08:59[!]
@los-kamilos
Cytat :
BTW, i tak kara jest lepsza niż dyskwalifikacja

No myślę, że nie jeden kierowca wolałby dyskwalifikację na jedno GP niż najpierw stratę w jednym GP przez koło, a potem w drugim (kara). Dla kierowcy ze środka stawki to może oznaczać dwa kompletnie zmarnowane wyścigi bez punktów.

Swoją drogą myślę że się z tego wycofają po jakimś czasie (lub zmodyfikują).
Arya, 26.07.2013 09:54[!]
Widzę, że dużo ludzi pisze coś w stylu: to niesprawiedliwe, kierowca jest bardziej karany niż zespół. Spójrzmy na to z innej strony. To jest przecież naturalne! Kierowca JEST częścią zespołu. I tak już niestety bywa, że jest karany za błędy zespołu, nawet jeśli nie przez sędziów: kiedy ma awarię, kiedy dostaje kiepski bolid, kiedy wyznaczają mu słabą strategię. Tak samo zespół, kilkuset ludzi, traci, gdy kierowca popełni błąd. Przecież oni też chcą chyba zdobyć te tytuły, nie tylko kierowca! A zawodnicy rozbijają bolidy, dostają kary, jadą słaby wyścig itp. Przecież gdy kierowca dostaje +10 na starcie, to zespół również jest ukarany za jego przewinienie. Zespołom zależy na WDC nie mniej niż na WCC, a może nawet niekiedy bardziej, WDC jest bardziej medialne, ma "twarz". Zatem kierowca i zespół są i tak połączeni. Kibice czy dziennikarze często starają się ocenić kierowcę, oddzielając formę i błędy jego i teamu, ale też nigdy nie możemy być pewni, nie znamy wszystkich czynników, które wpływają na taki a nie inny wynik.
Kara jest ostra, i rzeczywiście bolesna dla kierowców, ale jak porządnie uderzyć w zespół, nie uderzając w zawodnika? Kary finansowe, jeżeli nie są duże, będą puszczone mimo uszu, a jeżeli są znaczące, to tu też kierowca straci, bo pieniądze mogły np. zostać wydane na rozwój bolidu.
Challenger, 26.07.2013 11:08[!]
Brawo, tylko kary godzące w pozycje zespołu (zespołu, a nie jednego kierowcy) sprawią że przestanie funkcjonować olewanie regulaminu. Za każde przewinienie powinny być kary punktowe, albo przesuwanie do tyłu, skończyły by się te głupie gadki w które wierzą tylko rzecznicy zespołów. Kara - jak sama nazwa wskazuje ma być dokuczliwa i dotkliwa dla zespołu a nie, jak to w gruncie rzeczy teraz uchodzi płazem, najwyżej sponsor sypnie na nią trochę grosza a zespół ma to gdzieś. Dziwne jest to że takie zdarzenia są głównie o jednego kierowcy i kilku słabszych zespołów. Jak cały zespół dostanie kare to może skończą się te głupie wpadki zespołu Webbera zawsze gdy ma lepszy wyścig o palucha.
marios76, 27.07.2013 23:55[!]
Jak można karać kierowcę, za błąd mechaników?? Czyli w ostatnim GP sezonu zespół popełnia błąd, kierowca zmienia zespół i na dzień dobry na początek sezonu startuje 10 pozycji niżej w zespole, który NIC nie zawinił? A jak kierowca popełni błąd i rozbije się o bandę, to w następnym wyścigu ukarać mechaników i zabronić im obsługi bolidu, niech kierowca sam zmienia koła:D Jestem za karą, ale takie rozwiązanie jest FIAtalne ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca