F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Red Bull zdenerwowany zarzutami na temat kontroli trakcji

Giancarlo Minardi spekuluje, jakoby ekipa z Milton Keynes mogła używać nielegalnego system.
Michal2_F1, 3 pa?dziernika 2013, wyświetlenia: 3127<< | lista | T- | T+ | >>
Szef Red Bulla, Christian Horner, odparł zarzuty, jakoby jego zespół używał nielegalnego systemu kontroli trakcji.

Dominacja Sebastiana Vettela w Singapurze zrodziła spekulacje, że stajnia z Milton Keynes łamie przepisy. Stało się to głównie za sprawą komentarzy Giancarlo Minardiego na temat dźwięku samochodu.

Horner twierdzi jednak, że team nie bierze tych sugestii poważnie, uważając próbę używania kontroli trakcji przez jakąkolwiek stajnię za szaloną. „Byłbyś dość głupi wprowadzając kontrolę trakcji do samochodu zawierającego jednolite ECU, które jest robione pod nadzorem FIA i także sprawdzane przez nich. Nie mogę wyobrazić sobie, by jakiś zespół to zrobił” – powiedział Brytyjczyk.

Szef Mistrzów Świata uważa także, że pojawienie się takich stwierdzeń ma na celu próbę wytłumaczenia dlaczego Vettel był tak szybki w ostatnim wyścigu. „Myślę, że problemem jest dominująca postawa Sebastiana w Singapurze, która natychmiast rodzi pytania jak to jest możliwe. Inne zespoły od razu chcą to wytłumaczyć, a najprostszym wnioskiem jest taki, jakoby Red Bull oszukiwał. Jednak takie rzeczy są tak ściśle kontrolowane, że jest to niemożliwe. Faktem jest, że Seb pojechał niesamowity wyścig i miał niesamowite tempo”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.05.2024  The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu
01.05.2024  Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a
30.04.2024  Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu
26.04.2024  Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku
25.04.2024  Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla
Tagi:
Horner C.
Red Bull

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Neron, 03.10.2013 20:40[!]
Seba Fenomen ... szyszy od Marka o 2 sek ;) w TAKIM SAMYM BOLIDZIE...
Aeromis, 03.10.2013 20:42[!]
Faktem jest też, że po zmianie opon Pirelli w trakcie sezonu wszystko było prawie jasne a teraz będziemy widzieć potwierdzenia tego "faktu". Mistrza już "wybrano", bolid jak w zeszłym sezonie a konkurencji w postaci McLarena brak. Nie uwierzę że RBR używa kontroli trakcji.
Carolius, 03.10.2013 21:15[!]
Mówcie co chcecie ale w historii rzadko bywało tak by była ogromna przepaść w jednym aucie pomiędzy kierowcami. Oczywiście pomijam przepaść w takich ekipach jak Minardi, Jordan gdzie jeździły egzotyki ale mniejsza o to. Mi ciągle na myśl przychodzi sytuacja z sezonu 94. Schumi w Bennetonie i kierowcy obok niego w tym samym aucie, którzy nawet nie wygrali wyścigu. Jak się potem okazało nawet Jos zwracał uwagę, na to, że samochody nie były takie same. Webber przecież jest szybkim gościem i sama różnica zastanawia :)
modlicha, 03.10.2013 21:17[!]
@Aeromis

Czemu nie? Przez półtora roku w latach 2011-2012 robili wszystkich w wała zmieniając ustawienia bolidu w parc ferme, a wszyscy się dziwili jak oni to robią że są szybcy i w Qualu i w wyścigu.
Dlaczego nie mieliby coś przewałkować teraz?
Oczywiście puki ich nie złapią za rączkę to sprawy nie ma. Ale oszukiwać potrafią perfekcyjnie.
rno2, 03.10.2013 21:20[!]
Neron - Vettel jechał sam, w czystym powietrzu, a Webber prawie cały czas jechał za kimś. To mogło powodować ok. sekundę różnicy pomiędzy nimi. Druga sekunda różnicy wzięła się z talentu Vettela i mierności Webbera...
zgf1, 03.10.2013 21:43[!]
Hehe RB nie szlo? No to trzeba bylo zmienic opony i efekt widzimy :)
Bear, 03.10.2013 21:54[!]
"Red Bull zdenerwowany zatrzutami..."

Czyżby miało się sprawdzić powiedzenie, że "winny się tłumaczy"?
Aeromis, 03.10.2013 21:55[!]
@modlicha
Cytat :
Czemu nie?

Patrz słowa Hornera, które są bardzo klarowne. Nie oznacza to że uważam, że RBR ma bolid w pełni zgodny z regulaminem, lub też nie. Oznacza to że mają najlepszy bolid spośród innych, którzy także nie śpią.
Singapur nie był właściwie dobrym odniesieniem różnic, to był najnudniejszy wyścig tego sezonu bo w większości przypadków kierowcy nawet nie podejmowali próby wyprzedzania, przez co robiły się "korki", więc różnice między Vettelem a resztą stawki są absolutnie niemiarodajne. Najlepszy przykład mieliśmy gdy motorniczym był Rosberg, tempo żółwia, podczas gdy inni mogli jechać szybciej, dużo szybciej.

Nie wiem czy RB9 jest zgodny z przepisami czy nie, ale nie mam zamiaru oceniać tego na podstawie emocji, bo to nie pudelek.pl (...). Nie wierzę że ryzykowaliby utratę wszystkiego stosując kontrolę trakcji, która powinna być bezproblemowo wykryta.
Wiem jedno - tak duża regularność Vettela od kilku już wszakże lat wypływa z przewagi bolidu, bo gdy Vettel jej nie miał (początek poprzedniego sezonu) to regularny nie był.
Kamikadze2000, 03.10.2013 22:15[!]
@modlicha - a ty znowu z tym parkiem zamkniętym... Nie zaprzeczę, że RBR dokonywał zmian mapingu, ale robił to nie łamiąc przepisów. Przepisy są nieścisłe i to jest problem - ktoś inteligentny potrafi to wykorzystać. RBR z Newey'em na czele jak widać ma najwięcej oleju w głowie.
b0czek, 03.10.2013 22:36[!]
Tutaj więcej informacji.
http://www.motors...ction-system-vettel/

Sprytne, o ile prawdziwe.
R90, 03.10.2013 23:38[!]
Czyli co, 'obcięcie' 4 cylindrów w wolnych sekcjach, przez co w zakrętach jest mniejszy moment obrotowy na wale, a więc kierowca ma w tym wypadku większy zakres ruchu przepustnicy bez ryzyka o spina itp? Chyba tez wtedy jest spalane więcej paliwa w jednym cylindrze przy takiej mapie , większe cisnienie spalin, lepsze dmuchanie dyfuzora.
modlicha, 03.10.2013 23:41[!]
@Kamikadze2000

mapping silnika to inna sprawa, w parc ferme zmieniali ustawienia zawieszenia i aerodynamiki.

Cytat Kamikadze2000 :
a ty znowu z tym parkiem zamkniętym

Wiesz jak to jest z tymi powiedzeniami: ciągnie wilka do lasu, kto raz spróbował..... itd.
Jeśli raz spróbowali i dostali tylko reprymendę i zakaz używania systemu zmiany ustawień, oraz zakaz stosowania określonego mappingu - to co szkodzi im spróbować po raz kolejny.

Zresztą Vettel przyznał się że "coś" maja takiego, ale powiedział że inni nigdy nie wpadnął na to jak to robią za pomocą ECU - czytaj artykuł od b0czka.

Jeśłi nikt nie wpadnie to jak to mają zrobić delegaci FIA, którzy mam wrażenie zawsze są dwa kroki do tyłu ze spostrzegawczością???
R90, 03.10.2013 23:58[!]

Zawsze będzie tak, że delegaci będą do tyłu jak jakiś system jest niewidoczny tak jakby. To są tylko ludzie, to nie wykrywacze kłamstw, więc jak nie wiedzą jak coś działa to umknie to ich uwadze. A dopóki nikt tego nie wykrył co to jest, to będą to rozwijać i doskonalić.
Gadanie Hornera, że przewaga wzięła się od samego Vettela to ściema stulecia.


Zawsze będzie tak, że delegaci będą do tyłu jak jakiś system jest niewidoczny tak jakby. To są tylko ludzie, to nie wykrywacze kłamstw, więc jak nie wiedzą jak coś działa to umknie to ich uwadze. A dopóki nikt tego nie wykrył co to jest, to będą to rozwijać i doskonalić.
Gadanie Hornera, że przewaga wzięła się od samego Vettela to ściema stulecia.
sneer, 04.10.2013 12:03[!]
Bo to jest na 100% pewne, że jakoś łamią przepisy, tak że FIA tego nie jest w stanie, albo nie chce wyłapać. Na tym polega gra zwana F1.
RY2N, 04.10.2013 15:21[!]
Też jestem tego zdania, że coś wymyślili co delikatnie mówiąc nie jest objęte regulaminem, a być może nawet go narusza, ale inni nie są w stanie tego wykryć.
I to pewnie mają rozwiązania w kilku obszarach (zmiana ustawień w parc ferme, kontrola trakcji, uginające się skrzydło itp). Z jednego patentu tyle by nie wycisnęli (2sek/okr).
Kamikadze2000, 04.10.2013 16:46[!]
@modlicha - coś w tym jest. W każdym razie ja akurat podziwiam RBR - oni są cały czas krok przed innymi. Pzdr :))
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca