F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Alonso bez kary za incydent z Vergne

Sędziowie przyjęli tłumaczenia Hiszpana.
Paweł Zając, 3 listopada 2013, wyświetlenia: 2937<< | lista | T- | T+ | >>
Fernando Alonso uniknął kary za wyprzedzenie Jeana Erica Vergne poza torem podczas dzisiejszego wyścigu.

Hiszpan po swoim drugim pit stopie wyjechał bok w bok z Francuzem, którego wyprzedził wyjeżdżając wszystkimi czterema kołami poza linię wyznaczającą tor.

Kierowca Ferrari po tym zdarzeniu starał się wyrobić jak największą przewagę nad rywalami z tyłu, w przypadku ewentualnej kary, jednak sędziowie orzekli, że Alonso utrzyma swoją pozycję. Ich zdaniem tłumaczenie o niezostawieniu miejsca okazało się wystarczające, a cała sytuacja jest incydentem wyścigowym, w którym żaden z kierowców nie zyskał przewagi.

W oficjalnym oświadczeniu możemy przeczytać: „Samochód 3 opuścił tor w zakrętach 3-4, gdyż zdaniem sędziów nie miał innego wyjścia, ponieważ samochód 18 nie zostawił mu miejsca. Ponadto samochód 18 jechał na zużywających się oponach i był w trakcie skrętu, kiedy samochód 3 opuszczał boksy. Telemetria pokazuje, że samochód 3 był szybszy, miał miękkie opony i lepiej przejechał tę sekwencję zakrętów. Wyjaśnienia kierowców były jasne. Sędziowie określili, że żadnej z nich nie mógł uniknąć incydentu i żaden nie odniósł korzyści”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
06.05.2024  Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem
06.05.2024  Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania
06.05.2024  Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami
04.05.2024  Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
Tagi:
Alonso F.
FIA

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
iceneon, 03.11.2013 20:01[!]
@mrxns
Co byś powiedział gdyby to nie był JEV tylko VET ?
Nie mogło być innej decyzji.
zoolwik, 03.11.2013 20:23[!]
To czego niektórzy tu nie rozumieją i nie widzą to fakt, że gdyby Alonso nie wyjechał poza tor to by wjechał w tył gamonia co mu drogę zajechał. Nie było innego wyjścia. A zasada idealnej linii jazdy nie bardzo ma zastosowanie w tym wypadku bo po pierwsze obaj kierowcy jechali swoją idealną drogą jazdy w tym samym czasie a po drugie to vergne zmieniał pas ruchu i widział w lusterku, że nie zostawia miejsca ferdkowi co było bardzo nieodpowiedzialne. Owszem rozumiem walke o obronę pozycji ale trzeba znać granicę i jej nie przekraczać.
modlicha, 03.11.2013 20:49[!]
@zoolwik

Nawet nie w tył tylko zderzyliby się bokami. Obaj byli na równo.
RY2N, 03.11.2013 20:52[!]
Alonso był z cała pewnością 4 kołami na torze gdy praktycznie zrównał się z VER. Dopiero wtedy został wypchnięty. Dlatego nie piszcie, że uderzyłby go w tylne koło skrzydłem czy coś w tym stylu. Jeśli już to zderzyliby się kołami (przednie z przednim, tylne z tylnym).

Zrobiłem zrzut z ekranu tej sytuacji tylko nie umiem tego wkleić/wstawić do komentarza.
modlicha, 03.11.2013 21:18[!]
@RY2N
Musiałbyś podać link do zewnętrznego serwera. Tylko że chyba nie ma sensu. Ci co są przekonani o winie Alonso nawet nie będą chcieli tego oglądać bo to zaprzeczy ich teorii. Patrz jakie bzdury wypisywał mrxns i inni.

Ja staram się być obiektywny mimo iż za Alonso nie przepadam.
Kamikadze2000, 03.11.2013 21:23[!]
@modlicha - toteż jest dobry argument. W każdym razie nie miało to wpływu na rywalizację. Alonso i tak dojechałby piąty, natomiast Vergne poza piętnastką. :)
oxiplegatz, 03.11.2013 21:25[!]
Fernando święta krowa, a raczej byczek! :) Gdyby był to ktoś inny byłaby kara drivethrough...
Reyon, 03.11.2013 22:34[!]
Oto cytat z artykułu z konkurencyjnego portalu:
Cytat :
„Wszystko działo się przy dużej prędkości i (Alonso) zachował się słusznie". - powiedział reprezentant Toro Rosso. „Naprawdę jestem mu wdzięczny, ponieważ inaczej byłby wypadek, zatem sędziowie podjęli zdecydowanie właściwą decyzję.

Ale co tam wy wiecie lepiej ;) i Fernando to "święta krowa".
robertunio, 03.11.2013 23:17[!]
Proponuje dla porownania - najlepiej obejrzec do konca i zobaczyc powtorke z lotu ptaka.
http://www.youtub.../watch?v=A-SSrTngzbo
Widac ewidentnie jak nie zostawia mu wolnego miejsca - bo niby nie musi gdyz jedzie swoim torem - i ukarany wowczas zostaje ten wypchniety poza tor.
Hijo de puta!
Aeromis, 03.11.2013 23:26[!]
@robertunio
Zasada obrony pozycji nie działa podczas zakrętów... Sędziowie są konsekwentni, dla przykładu Węgry 2013 i kara dla GRO. Musisz się jeszcze sporo nauczyć.
modlicha, 03.11.2013 23:46[!]
@robertunio
Aeromis słusznie delikatnie Ci zwrócił uwagę, że nawet nie masz pojęcia o co chodzi a się wypowiadasz. Oglądacie F1 a nawet nie wiecie na jakich zasadach się ścigają uuuhhh!!!!
robertunio, 03.11.2013 23:51[!]
@Aeromis @modlicha No zgadza sie - potyczka Vergne i Alonso tez zaczela sie w zakrecie i Vergne mogl jechac jak chce.
SAP, 03.11.2013 23:51[!]
Jeszcze półtora roku temu nie miałbym wątpliwości, że Alonso nie zasłużył na karę, ale od tamtego czasu mieliśmy Bahrajn 2012 (i jasne stwierdzenie, że nie można atakować poza torem nawet, gdy jest się wypychanym bądź blokowanym) oraz serię komunikatów i kar dotyczących manewrów wyprzedzania poza torem. Wydaje się, że w ciągu ostatnich dwóch lat ustalono pewien nowy, jasny standard, lecz kolejny raz sędziowie zachowali się niekonsekwentnie. Nie podoba mi się, że znów tę niekonsekwencję widać w przypadku jednego z dość wąskiego grona zawodników, wobec których sędziowie są relatywnie łaskawi.
sstass, 04.11.2013 00:18[!]
@Aeromis

A wedlug Ciebie to nie był zakret?? Siła odsrodkowa dzialajaca w tym zakrecie na samochod Vergne nie pozwoliła mu zostawic wiecej miejsca. A skoro Alonso taki doswiadczony to raczej powinien to przewidziec. I tak Fernando ma sporo szczescia zobaczcie sobie jak w kwalach tam szeroko wyjezdzali. Jednak sytuacja jest sporna. Wystarczy postawic sie w sytuacji Alonso była nie do pozazdroszczenia, jednak myslalem ze odda pozycje i wtedy nie byłoby tego tematu.
Aeromis, 04.11.2013 09:22[!]
@robertunio
Nie mógł i za to dostał karę.

@sstass
Było już po zakręcie a Vergne sam przyznał, że był to jego błąd, w filmiku widać linie jazdy F.Massy i jakoś jest zgoła inna. Z tą siłą odśrodkową to polecam sobie dać spokój, bo zaczyna być już tragikomicznie.

Dla stronniczych, nie mających pojęcia o zasadach F1 i innych zawadiaków co winę zganiają na Alonso -> Vergne: Alonso zapobiegł wielkiej kraksie
RY2N, 04.11.2013 10:38[!]
@robertunio
Wydaje mi się, że sędziowie analizują przede wszystkim aspekt odniesienia korzyści.
W sytuacji Vettel-Button, ten pierwszy ewidentnie poprzez poszerzenie wyjścia z zakrętu dostał dodatkowego pędu (widać jak szybko odchodzi Buttonowi wychodząc z łagodniejszego zakrętu).

Alonso natomiast sporo stracił idąc takim torem jazdy - co można stwierdzić patrząc ile się zbliżył do niego Massa bezpośrednio po powrocie Alonso na tor (a Alonso przecież przed opuszczeniem toru jechał szybciej od pary Vergne / Massa). To mogło sędziom podpowiadać, że Alonso się ratował przed wypadkiem, a nie była to chłodna kalkulacja, że tak będzie po prostu szybciej/krócej/wygodniej jak w przypadku Vettela.

Zresztą Alonso wrócił na tor mniej więcej w takim samym położeniu względem Vergna i dopiero potem dokończył jego wyprzedzanie, a Vettel wyprzedził Buttona całkowicie poza torem i wrócił spokojnie na tor jak już był sporo przed nim.

Trzecią okolicznością łagodzącą dla Alonso mogło być to, że manewr ucieczki za boczną linię odbył się na prostej (krótkiej bo krótkiej, ale prostej) i ten przypadek był bardziej przyrównywany do wypchnięcia z toru Barichello przez Schumachera (choć oczywiście nie jest to idealnie to samo), a nie do ścinania czy prostowania zakrętu pod wpływem siły odśrodkowej (bo się nie wyrobił itp)
znafcaf1, 04.11.2013 15:55[!]
@RY2N Nie przywołuj tu Schumiego. On jako jedyny miał JAJA do ścigania się na granicy faulu z innymi kierowcami...Alonso się starzeje, Ham już dawno nie ogarnia F1..Webber to w ogole już dinozaur (co chciał być mistrzem)..kto jest takim superznafcą i przywoła moment kiedy Fisichella żalił się sędziom, że Schumi wyprzedził go po zewnętrznej trawnikiem. Powtarzam do ścigania się trzeba mieć cojones!!!!!
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca