F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

15.05.2024

Williams ogłasza wieloletni konkrakt z Alexandrem Albonem

14.05.2024

Kick Sauber z dużym pakietem poprawek na GP Emilii-Romanii

Verstappen krytykuje przepisy dot. przyznawania superlicencji

Hulkenberg: Komatsu robił wszystko, aby zatrzymać mnie w Haasie

Russell chętny na wyzwanie ścigania się z Verstappenem

13.05.2024

Piastri: Wygrana Norrisa daje nam pozytywne znaki

Zespoły popierają rozszerzenie punktowanej strefy

Ferrari potwierdza zatrudnienie Jerome'a D'Ambrosio i Loica Serry

"Bo nie jest Hiszpanem". Czy Alonso ma powody do narzekania?

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Przyszłoroczne nosy jeszcze brzydsze niż obecnie?

Wygląda na to, że przepisy dopuszczają dość niespodziewane rozwiązanie.
Paweł Zając, 13 listopada 2013, wyświetlenia: 5601<< | lista | T- | T+ | >>
Zespoły Formuły 1 niepokoją się tym, że przyszłoroczne regulacje zmuszają ich do zaprojektowania brzydkich bolidów z dziwnymi nosami.

Przyszłoroczne przepisy wymagają wysokiego umiejscowienia podwozia na wysokości 525 milimetrów oraz nosa na poziomie zaledwie 185 milimetrów.

Regulacje dopuszczają jednak zastosowanie wąskiego elementu (jak na poniższym obrazku), który obniży nos do wymaganego poziomu, a przy tym pozwoli na utrzymanie przepływu powietrza pod bolidem na wysokim poziomie. Zdaniem magazynu Autosport, nie każda ekipa ma zdecydować się na takie rozwiązanie, jednak być może zobaczymy je na bolidach najważniejszych graczy.

Niektóre z zespołów miały już wnioskować o zmiany tej kwestii, jednak brak porozumienia nie doprowadził do zmiany sytuacji brzydkich nosów. Ponadto zdaniem brytyjskiego magazynu dyrektywa FIA także wykluczyła inne możliwości, gdyż niektóre ekipy prosiły o wyjaśnienie przepisów.

Dyrektor sportowy McLarena, Sam Michael, przyznał, że nowe bolidy najpewniej będą brzydkie, co wynika ze struktury przedniej strefy zderzeniowej. „Niski nos nie jest problemem. Chodzi o pokonanie przeszkód napotkanych podczas testów zderzeniowych i wszystkie zespoły pewnie skorzystają z jednego rozwiązania. Nie chodzi tutaj o wymiary podwozia”.

Grafika: Piotr Słota
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
13.05.2024  Zespoły popierają rozszerzenie punktowanej strefy
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
Tagi:
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
SilverX, 13.11.2013 14:13[!]
Niech wyglądają jak wyglądają. Oby któryś z bolidów był tylko szybszy od bolidu wroga nr 1.

@ICEman
Tak ładnie to one mogą nie wyglądać, bardziej coś w ten deseń:
http://i.imgur.com/qb2Z35P.jpg
lub
http://imageshack...img594/2311/9cyz.jpg
lub
https://fbcdn-sph...0384_281269415_n.jpg
Nilstem, 13.11.2013 14:39[!]
Dla mnie to wygląda strasznie dziwnie i nienaturalnie. Fanom F1 przyjdzie się przyzwyczaić, ale jak ktoś nieobeznany się temu przyjrzy to się pewnie uśmieje :)
slipstream, 13.11.2013 14:46[!]
Cytat rno2 :
Po 2008 r. żeby obniżyć wpływ aerodynamiki na osiągi wprowadzono wysokie nosy i szersze przednie skrzydła.

To nie tak. Wysoki nos nie był w żaden sposób narzucony przepisami, jedynie zespoły na drodze projektowania doszły do wnioski ze wysoki nos ale wciąż w ramach przepisów może doprowadzić więcej czy też lepiej powietrze do dyfuzora (właśnie jako rekompensata utraty aerodynamiki w innych miejscach bolidu), a potem zaczęto powszechnie stosować takie rozwiązanie. Przypomnijmy że Brawn z 2009 czy zeszłoroczny McLaren posiadały niskie nosy bo regulamin po 2008 w żadnym aspekcie nie nakazywał wysokiego nosa.

Podobnie z przednim skrzydłem. Wprowadzając je (tutaj już regulaminem) nie zakładano obniżenia wpływu aerodynamiki, a w założeniu miało to poprawić docisk zawodnikowi jadącemu blisko poprzedzającego co miało przełożyć się na łatwiejsze wyprzedzanie dzięki utrzymaniu dystansu do rywala.
No70, 13.11.2013 14:52[!]
Przednie skrzydło zostało poszerzone aby środkowa część (standardowy element) nakładała się z węższym tylnym skrzydłem podczas jazdy w grupie nie zakłócając przy tym pracy lotek przed oponami, na zewnątrz od środka płata. Przynajmniej takie było założenie grupy roboczej ds wyprzedzania (OWG).
pablonzo, 13.11.2013 19:19[!]
HOT NEWS: PEREZ OGŁOSIŁ, ŻE OD 2014 NIE BĘDZIE JEŹDZIŁ DLA MCLARENA! CIEKAWE KTO?! Bo według mnie raczej nie będzie to Magnussen.
rno2, 13.11.2013 19:28[!]
@pablonzo Skoro Autosport już wydał newsa, że będzie to Magnussen, to jednak tak będzie. To sprawdzone źródło, a nie jakiś niemiecki bild...
Szkoda mi Pereza, ale też uwielbiam Magnussena. Wkurzyłbym się natomiast gdyby McLaren zatrudnił Maldonado...

I drugi HOT NEWS: Kovalainen w Lotusie na 2 ostatnie wyścigi tego sezonu.
marian3251, 13.11.2013 19:39[!]
Nie wiem jak wy, ale ja już pier**le to F1. To jest jakaś karykatura tej serii w porównaniu do lat 90.
Kamikadze2000, 13.11.2013 20:38[!]
@SilverX - trzeci screen to majstersztyk. :))

@marian3251 - nie powiedziałbym, aby bolidy z lat 90-tych były ładniejsze... ;)
Yurek, 13.11.2013 20:43[!]
@marian3251 - i jednego marudera mniej, hurra.
@Kamikadze2000 - były piękne. Stewart SF2, McLaren MP4/13, Benetton B194, dużo wymieniać :)
Kamikadze2000, 13.11.2013 20:55[!]
@Yurek - kwestia gustu. Ja nie powiedziałbym by tamte maszyny były piękniejsze. :))
mariok77, 13.11.2013 22:37[!]
@Nilstem A dla mnie wydaje się to mieć pierwowzór w naturze. Normalnie wypisz, wymaluj -MRÓWKOJAD.
Driver X, 13.11.2013 23:50[!]
To je odkurzacz ! Te bolidy to odkurzacze z końcówką do czyszczenia bodajże łóżek, kanap, sof itp.
mbwrobel, 14.11.2013 02:06[!]
@mariok77 - a już myślałem, że tylko mi się te nosy z nim skojarzyły...
Nilstem, 14.11.2013 11:16[!]
@mariok77 Hehe, ja nawet nie chce mówić z czym mi się to w naturze kojarzy... ;)
mbwrobel, 14.11.2013 11:32[!]
Może mi ktoś wytłumaczyć w jaki sposób ten zwis z przodu ma poprawić bezpieczeństwo? To może lepiej niech zakładają zderzaki.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca