F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.05.2024

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Vettel wygrywa na zakończenie sezonu

Opis wyścigu na torze Interlagos.
Paweł Zając, 24 listopada 2013, wyświetlenia: 4841<< | lista | T- | T+ | >>
Sebastian Vettel okazał się najszybszy podczas Grand Prix Brazylii i odniósł na Interlagos dziewiąte zwycięstwo z rzędu. Podium uzupełnili Mark Webber i Fernando Alonso.

Wyścig rozpoczął się na suchym torze i choć deszcz straszył kierowców przez cały dystans, to nie było go jednak na tyle, aby potrzebne były bieżnikowane opony.

Tor w Brazylii jak zwykle nie zawiódł i mimo tego, że obyło się bez deszczu, to jednak akcji nie brakowało i walka o niektóre pozycje toczyła się do ostatniego okrążenia.

Zaskoczenie na starcie

Rywalizacja rozpoczęła się od małej niespodzianki, gdyż to nie Vettel wyjechał pierwszy z Senna S tylko Rosberg. Za jego plecami znalazł się Hamilton, który przeskoczył przed Webbera i Alonso, jednak już podczas pierwszego przejazdu prostej startowej sytuacja wróciła do normy – dosłownie w tym samym momencie Mercedesy straciły pozycje na rzecz Vettela i Alonso.

Hamilton musiał także kilka chwil później uznać wyższość Marka Webbera. Na trzecim okrążeniu Lotus pożegnał się z marzeniami o pokonaniu Ferrari w klasyfikacji konstruktorów, gdyż Romain Grosjean pożegnał się z walką po wybuchu silnika. Kółko później także Alonso przeskoczył Rosberga w drugiej strefie DRS i znalazł się na drugim miejscu. Niemiec miejsce na podium utrzymywał jeszcze tylko przez trzy okrążenia, gdyż w pierwszym zakręcie nie udało mu się obronić przed Webberem. Niemiec zaczął mieć problemy z oponami i niedługo później przepuścił na czwarte miejsce Lewisa Hamiltona.

Z tyłu stawki działo się równie dużo i m.in. Button pokonał Ricciardo w walce o ósme miejsce. Pierwszy u swoich mechaników pojawił się Vergne na jedenastym okrążeniu. Dwa kółka później Webber rozprawił się z Alonso w pierwszym zakręcie i przejął pozycję za plecami Vettela. Parę metrów dalej Perez wyprzedził Bottasa i po raz pierwszy znalazł się w pierwszej dziesiątce. Drugi z zawodników McLarena dalej szarżował i niedługo później wskoczył na siódme miejsce po wyprzedzeniu Hulkenberga.

Zaklinanie deszczu

Niektóre zespoły chciały przytrzymywać swoich kierowców na torze w razie opadów deszczu, jednak inni zdecydowali się nie tracić czasu na zużytych oponach i Ricciardo na poważnie otworzył zjazdy do boksów na piętnastym okrążeniu. Podczas kolejnych 10 kółek w boksach pojawili się wszyscy, jednak nie zmieniło to zbyt wiele w czołówce. Tylko Webber spadł za Alonso po drobnych problemach z dokręceniem jednego z kół.

W międzyczasie Massa uporał się z Rosbergiem, Williams przegrał pojedynek w boksie z Force India, przez co Bottas stracił pozycję, a Button bardzo ładnym manewrem wyprzedził na prostej startowej Ricciardo i Maldonado, a zaraz potem także Gutierreza. 26 okrążenie pierwszy rozpoczął Vettel przed Alonso, Webberem, Massą Hamiltonem, Buttonem, Rosbergiem, Perezem, Ricciardo i Hulkenbergiem, jednak drugi z Red Bulli znacznie szybciej poradził sobie z Ferrari i już po Senna S był przed Alonso.

Gdy wszyscy mieli już na swoim koncie pit stop akcja nieco się uspokoiła i działo się mniej, jednak i tak doszło do niewielkiego kontaktu pomiędzy Gutierrezem i Bottasem w walce o 14 miejsce. Na 35 kółku z dobrym wynikiem pożegnał się Massa, który musiał zjechać do boksu na karę przejazdu przez boksy za zbyt mocne najeżdżanie na białą linię przy wjeździe do boksów.

Przebite opony i ukryty deszcz

Drugą serię zjazdów rozpoczął Kovalaninen na 36 okrążeniu, choć czołówka znów się nie śpieszyła w obawie przed deszczem. Red Bulle wyraźnie wręcz męczył się z przejazdem wyznaczonej liczby okrążeń, gdyż Sutilowi i Ricciardo udało się na chwilę oddublować. Na tym etapie stawka była dość równomiernie ułożona i mimo tego, że niektórzy próbowali naciskać na innych, to nie dochodziło do zmian pozycji.

Na 47 okrążeniu doszło jednak do incydentu pomiędzy Bottasem i Hamiltonem, w wyniku którego obaj stracili po tylnej oponie (u Fina spadła, w Mercedesie tylko została przebita), co zaowocowało tłumną wizytą w alei serwisowej w obawie przed samochodem bezpieczeństwa. Doszło nawet do tego, że Red Bull nie był przygotowany i Vettel musiał poczekać aż doniosą mu prawe przednie koło. To wstrzymało trochę także Webbera, który zjechał na tym samym okrążeniu, jednak mimo zamieszania udało mu się utrzymać przed Fernando Alonso.

Po zderzeniu z Hamiltonem Bottas zakończył wyścig, jednak Hamilton nie dość, że stracił kilka pozycji przejeżdżając ponad pół okrążenia na kapciu, to jeszcze dostał karę przejazdu przez boksy, po której spadł na jedenaste miejsce. Ostatecznie Brytyjczykowi udało się odzyskać dwie z nich i finiszować jako dziewiąty i ostatni nie zdublowany przez Vettela.

Z przodu sytuacja się zacieśniła, jednak Niemiec bez problemów kontrolował przewagę nad Webberem i minął linię mety ponad 10 sekund przed nim. Po pit stopie Alonso był blisko Australijczyka i próbował się wciskać, ale ostatecznie na nic się to nie zdało i Hiszpan musiał zadowolić się najniższym stopniem podium. Czwarty był Button, który wykorzystał problemy Hamiltona i dowiózł do mety najlepszy wyścig w tym sezonie. Piąty Rosberg przez pewien czas miał tuż pod swoim tylnym skrzydłem Pereza, ale Meksykanin również nie był w stanie przeprowadzić udanego ataku. Siódme miejsce przypadło Massie przed Hulkenbergiem, a dziesiątkę zamknął Daniel Ricciardo.

W samej końcówce deszcz się odrobinę nasilił i mimo tego, że niektórzy trochę się ślizgali to jednak nie były to warunki na opony przejściowe. Nie pomogły też awaria Pika i kolizja między Maldonado i Vergne, gdyż zagrożenie udało się usunąć tylko pod żółtymi flagami.

Tegoroczny wyścig na Interlagos był zakończeniem pewnej ery. Mark Webber pożegnał się z Formułą 1, a wielu kierowców miało także swoje mniejsze pożegnania. Co ważniejsze, był to ostatni wyścig z silnikami V8, gdyż w styczniu bolidy wyjadą na testy z jednostkami V6 turbo. Dziękujemy Wam, że podczas tego roku śledziliście łamy Wyprzedź Mnie!, jednak my w przeciwieństwie do telewizji praktycznie nie rozstajemy się z F1 – na rynku transferowym rysują się bardzo interesujące rozwiązania, a pewnie zaraz po Nowym Roku rozpoczną się prezentacje bolidów. Ponadto, testy zaczynają się już w styczniu, więc czeka nas bardzo krótka zima.


Pogoda na koniec wyścigu
Temperatura toru: 22°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 3,3 m/s
Wilgotność powietrza: 87%
Mokro
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu
21.04.2024  GP Chin: wyniki wyścigu
21.04.2024  Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin
20.04.2024  Gasly: Idziemy we właściwym kierunku
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
Tagi:
Vettel S.
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Carolius, 24.11.2013 19:23[!]
Nie lubię takich momentów... Koniec sezonu, odejście Webbera i koniec silników V8... Fajny sezon szkoda, że się kończy... Czekamy do marca! :)
Driver X, 24.11.2013 19:33[!]
Do lutego bodajże ! A testy ?
marrcus, 24.11.2013 19:48[!]
etam, a kogo testy ochodzą
Kash, 24.11.2013 20:00[!]
@Carolius Fajny sezon? Ja myślę, że to chyba jeden z najgorszych sezonów jakie przyszło mi oglądać i jakoś nie będę za nim płakać. Mam nadzieję, że przyszły rok z F1 będzie dużo ciekawszy niż obecny.
akkim, 24.11.2013 20:02[!]
Kolejny sezon należy odznaczyć kreską na ścianie. Gratulacje Seba, gratulacje Red Bull. Macie to coś o czym inni nie wiedzą a to przewaga godna ukłonu. Jeśli nikt was nie złapał /gdyby było coś nie tak/ to znaczy macie geniusza, raczej może dwóch - jednego, co potrafił zrobić bolid nie do pokonania i drugiego, którego w innym bolidzie nikt nie był w stanie pokonać.
Czekać pozostaje na objawienie następnego rozdania. Wierzę tylko, choć mam coraz większe wątpliwości, że nie "zapierdzicie" mi toru, gdziekolwiek będę.
Carolius, 24.11.2013 20:34[!]
Wiem, że są testy podobno nawet jakieś w styczniu ale wyścig dopiero w marcu :)
armi, 25.11.2013 00:18[!]
Nie był to tak emocjonujący sezon jak 2012, ale cóż - tak czy siak - kolejna karta historii F1 zapisana. Vettel jak Vettel - nie przepadam za nim, ale cieszę się widząc człowieka, który spełnia swoje marzenia z dzieciństwa, gdy jego idolem był Michael Schumacher.
dejacek, 25.11.2013 15:17[!]
no nareszcie. Teraz z utęsknieniem czekam na następny sezon, w którym coś się wreszcie zmieni. Pamiętam jak kiedyś FIA kombinowała z przepisami żeby zmienić dominację Szumiego, teraz jakoś im nie przeszkadza powtórka z rozrywki i dominacja Redbulla.... Cały czas jestem zdania że powinny być dopuszczone treningi w dowolnej ilości i dozwolone modyfikacje bolidów łącznie z silnikami. Jeżeli będą się kurczowo trzymać tych pseudooszczędnościowych regulacji to motywacja do oglądania F1 znacznie spadnie -przynajmniej dla mnie.
Pan Kierowca, 25.11.2013 19:00[!]
@dejacek
Też mi się marzy taka F1 - prawie wszystkie chwyty, jeżeli chodzi o konstrukcję bolidów, dozwolone. Także przywrócenie testów w przerwach między Grand Prix. Przecież ta seria nawet z tymi idiotycznymi ograniczeniami i nagminnym banowaniem wszelkich zmaterializowanych przejawów innowacyjnych pomysłów nadal pochłania góry pieniędzy. Ciekawe, że jakoś przed 2009 nikt, oprócz FIA, nie płakał, że F1 jest "za droga".

Po 2009 Red Bull zrobił bolid, w którym dowolnemu kierowcy wystarczy tylko bezbłędnie operować kierownicą, gazem i hamulcem, a tytuł będzie miał w kieszeni. Nikt nie może ich dogonić, bo cokolwiek konkurencja mogłaby zrobić ze swoim bolidem, jest lub po chwili będzie zabronione. Nie wiadomo, kiedy Wicemistrzostwa Świata Formuły 1 w końcu odzyskają oryginalną nazwę i pulę.
Kamikadze2000, 26.11.2013 09:58[!]
Dotąd RBR wszystko zakazywano i sezon 2012 był dla nich bardzo ciężki. Zostali najbardziej pokrzywdzeni. Ale ich rywale tego nie wykorzystali. Tak więc skończcie już z krytyką RBR - krytyka należy się ich rywalom. ;)
seba97, 28.11.2013 19:04[!]
Cytat Kamikadze2000 :
Dotąd RBR wszystko zakazywano i sezon 2012 był dla nich bardzo ciężki. Zostali najbardziej pokrzywdzeni. Ale ich rywale tego nie wykorzystali. Tak więc skończcie już z krytyką RBR - krytyka należy się ich rywalom

Oni byli najbardziej pokrzywdzeni?! A jak stosowali te dziwne dyfuzory, kanaly itp. itd. przez półtora roku to jakoś przymykano na to oko (albo rozpatrywano w nieskończoność), a jak Merc zrobił sobie testy opon to kto był najbardziej oburzony (żądali przecież odjęcia punktów Mercowi na podstawie swoich wyliczeń) i płakał, że te opony są złe?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca