F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.05.2024

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Obawa samochodu bezpieczeństwa powodem zamieszania w Red Bullu

Gdyby doszło do jego wyjazdu, Vettel straciłby całe okrążenie.
Igor Szmidt, 25 listopada 2013, wyświetlenia: 2622<< | lista | T- | T+ | >>
Red Bull przyznał, że zamieszanie w alei serwisowej związane z bardzo długim postojem Sebastiana Vettela oraz czekającym z tyłu Markiem Webberem zostało wywołane przez zmianę strategii w ostatniej chwili, ze względu na możliwość wyjazdu samochodu bezpieczeństwa.

Niemiec przez kilka sekund stał u swoich mechaników, podczas gdy oni pędzili do boksu po zostawione tam prawe przednie koło. Szef zespołu Christian Horner przyznał, że ten błąd wyniknął z faktu, iż Webber miał zjeżdżać w tym momencie na swój zaplanowany pit stop.

Jednak zespół poprosił Vettela w ostatniej chwili aby ten również zjechał na wymianę opon, ze względu na obawę przed wyjazdem samochodu bezpieczeństwa po kolizji Hamiltona i Bottasa.

„Tylko gdy zobaczyliśmy wypadek, wszyscy myśleliśmy, że na tor wyjedzie samochód bezpieczeństwa” – wyjaśniał Horner. „Gdyby w tamtej chwili samochód bezpieczeństwa wyjechał, Sebastian przejechałby za nim całe okrążenie, a wszyscy kierowcy z tyłu mogliby odbyć spokojną zmianę opon. Poprosiliśmy więc go o zmianę w ostatniej chwili”.

„Chłopaki spodziewali się zobaczyć Marka, który miał wtedy swój zaplanowany pit stop i oczywiście było bardzo mało czasu na wyciągnięcie opon z garażu. Sytuacja przypominała do złudzenia zeszłoroczny problem, jednak w tym roku dzięki dużej przewadze udało się uniknąć utraty pozycji przez obydwa bolidy”.

Pomimo straconego czasu przez obydwu kierowców, zarówno Webber jak i Vettel byli w stanie wyjechać na tor przed Fernando Alonso. „Oczywiście to nie był najczystszy dzień chłopaków w pit lane, co możemy im spokojnie odpuścić, ponieważ mieli świetny cały sezon” – przyznał Webber.

„Kiedy hamowałem przy wjeździe do pit lane, spojrzałem na telebim i zobaczyłem Seba w boksie, wymieniał opony i pomyślałem, «mam nadzieję, że to powtórka», ale okazało się inaczej. Kiedy dojechałem na miejsce, on stał w boksie, więc pomyślałem «kurcze, będzie się działo». To była całkowita niespodzianka, niepodobna do zespołu, który podjął taką decyzję, kiedy nie było zbyt wielkiego ryzyka. Okazało się jednak, że na początku postoju Seba był problem, który wpłynął również na mnie i mieliśmy potem ponownie na ogonie małego hiszpańskiego lwa”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.05.2024  The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu
01.05.2024  Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a
30.04.2024  Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu
26.04.2024  Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku
25.04.2024  Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla
Tagi:
Red Bull

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Age, 25.11.2013 14:12[!]
Cytat :
i mieliśmy potem ponownie na ogonie małego hiszpańskiego lwa


No urocze, tego o Nando jeszcze nie słyszałem :)
ROOK, 25.11.2013 14:31[!]
Cytat Mark Webber :
Kiedy hamowałem przy wjeździe do pit lane, spojrzałem na telebim i zobaczyłem Seba w boksie, wymieniał opony i pomyślałem, «mam nadzieję, że to powtórka»
.     … i spokojnie czekałem kiedy pokażą mój wjazd i zmianę opon… ;)



.     Gdyby Mark dostał sygnał, by odroczyć pit-stop o jedno okrążenie, to by wyszedł na prowadzenie. Tylko czy zespół naprawdę by mu tego życzył? ;)
ventylator, 25.11.2013 14:38[!]
wyszedłby na prowadzenie, o ile nie wyjechałby SC, a gdyby wyjechał, to raczej nie widzielibyśmy go na podium :)
Gie, 25.11.2013 14:48[!]
A co się stało w pierwszym picie Marka?
Luca, 25.11.2013 15:43[!]
Może mi ktoś wytłumaczyć o co chodzi ze stratą całego okrążenia?
Amalio, 25.11.2013 16:10[!]
@ROOK gdyby mu tego NIE życzył to właśnie kazaliby mu jechać dalej. Przeczytaj artykuł ze zrozumieniem. Byli pewni SC. Więc gdyby Webber został i SC wyjechał, to właśnie spadłby na sam koniec.
borro, 25.11.2013 16:24[!]
@Luca
To proste
W momencie kraksy VET kończy okrążenie. Gdyby wówczas wyjechał SC (wyjeżdża z pitlane a więc na początku okrążenia) a VET nie zdążył zjechać do pitlane, wówczas VET dojeżdża w 3-4 zakręcie do SC i zwalnia do jego prędkości (SC czeka na uformowanie się "peletonu" więc w tym momencie jedzie naprawdę wolno) Kolejni kierowcy w stawce dopiero teraz kończą okrążenie i widząc co się dzieje szybko zjeżdżają do boksów tracą ok 15-20 sek na zmianę opon, ale dojeżdżają na swoje miejsce w peletonie gdyż SC pokonuje okrążenie wolniej o kilkanaście sekund. Dopiero teraz VET może zjechać do pitlane, też traci kilkanaście sekund, ale wyjeżdża już za WEB, ALO, BUT i ROS.
ManiakF1, 25.11.2013 17:39[!]
Cytat :
„Oczywiście to nie był najczystszy dzień chłopaków w pit lane, co możemy im spokojnie odpuścić, ponieważ mieli świetny cały sezon”

Ta, a mówią, że Mark mówi co myśli. Pierwszy pit-stop też mu zawalili, wyjechał za Alonso, a przed zjazdem jechał przed Hiszpanem. Inny przykład to ten z wyścigu w Niemczech.
MairJ23, 25.11.2013 17:53[!]
zaraz po wyscigu na SKY Horner o tym mowil. Coz.... chlopaki szybko zareagowali - co sie przeklada na nauczke na przyszle wyscigi. Ze lepiej jest zawolac chlopakow na zmiane opon niz czekac co sie stanie z SC. A dwa : RBR ma taka pozycje w F1 ze jak wszyscy zobaczyli ze RBR sie pakuje na sile na zmiane opon to musi byc cos na rzeczy i kazdy inny tez szybko na zmiane wjechal do PIT.
Tak to wyglada jak sie jest na prowadzeniu i nie czesto zdarzaja ci sie bledy w taktyce.
To wlasnie wielkosc RBR. Pracuja nad kazdym elementem technologicznym jak i aspektem strategicznym. Nie marnuja zadnej sytuacji aby sie czegos wiecej nauczyc. Ciezko bedzie ich pokonac w przyszlym roku :(
Dante, 25.11.2013 20:45[!]
@MairJ23 - Dwa słowa - awarie silników. ;)
MairJ23, 25.11.2013 21:33[!]
@Dante licze na "cos" bo nie moge juz ogladac wyscigow podczas tak wyraznej dominacji RBR - nie zniose nastepnego roku z taka F1.
To jzu masakra jak 2 razy zasnalem na wyscigu.... tak nei moze byc. Pierwszy raz zasnalem na GP Austin a drugi raz wczoraj podczas GP na Interlagos... masakra - nigdy wczeniej mi si eto nei zdarzylo.
Warto dodac ze inne wyscigi mam o dziwnych porach a Interlagos i Curcuit of Americas mam okolo poludnia czyli w okolicach "waszych" wyscigow - i zasnalem - w srodku wyscigu :) lol (w podobnych godzinach jest GP Canady)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca