F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Whitmarsh: Los McLarena to przestroga dla Red Bulla

Brytyjczyk przyznaje, że duże zmiany w przepisach mogą doprowadzić do spadku formy RBR.
Nataniel Piórkowski, 26 listopada 2013, wyświetlenia: 3025<< | lista | T- | T+ | >>
Szef McLarena – Martin Whitmarsh uważa, że rozczarowujący sezon w wykonaniu jego ekipy jest dowodem na to, że dominacja Red Bull może złamać się w każdej chwili.

Seria dziewięciu zwycięstw Sebastiana Vettela rodzi uzasadnione domysły co do tego, czy mistrzowska stajnia z Milton Keynes utrzyma swą dominującą formę także w rewolucyjnym sezonie 2014. Whitmarsh ostrzega jednak, że z uwagi na zmiany w przepisach Red Bull może powtórzyć scenariusz, jaki w tym sezonie musiał przerabiać McLaren.

Pytany o to, czy możliwe jest wydłużenie serii zwycięstw odniesionych przez Red Bulla, Anglik odparł: „Można to przewidywać, ponieważ w tym sezonie wykonali bardzo dobrą robotę. Równocześnie mogę jednak podać smutny przykład McLarena z tego roku. Nie zdeklasowaliśmy rywali, ale dominowaliśmy w kilku ostatnich wyścigach ubiegłego roku, a w tym już zdecydowanie tak nie było. Być może jednak Red Bull jest rozsądniejszy niż my” – przyznał szef zespołu z Woking.

Whitmarsh sugeruje, że powodem spadku tempa austriackiej ekipy mogą być duże zmiany w obszarze jednostek napędowych. „Nie wydaje mi się, by w ostatnich czasach silnik był wyznacznikiem osiągów lub niezawodności. Ale teraz, sama jednostka napędowa, efektywność paliwowa, odprowadzanie ciepła, ogólna moc, osiągi ERS, umiejscowienie w bolidzie. Teraz może to się zmienić”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.05.2023  Whitmarsh: Rozstanie Astona z Mercedesem konieczne dla postępów
11.11.2021  Źródła Autosportu potwierdzają przejście Szafnauera do Alpine
21.09.2021  Martin Whitmarsh dołączył do zespołu Aston Martin
19.06.2018  Pracownicy McLarena chcą powrotu Martina Whitmarsha do zespołu?
17.01.2018  Autosport: Martin Whitmarsh dołączy do FIA jako konsultant
Tagi:
Whitmarsh M.
Red Bull
McLaren

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Yurek, 26.11.2013 12:17[!]
Jasne, każda dominacja musi się kiedyś skończyć i najczęściej kończy się brutalnie, jak Williams w 1998 albo Ferrari w 2005. Ale nie spodziewam się, aby w najbliższym czasie Red Bull podzielił los McLarena A.D. 2013, pewno będą jeszcze długo wygrywać :(
cobra, 26.11.2013 12:17[!]
McLaren niech się lepiej zastanawia nad własnym losem, bo wątpię żeby wybili się ze środka stawki w przyszłym sezonie. Tak samo mam spore wątpliwości czy Honda dostarczy w sezonie 2015 silnik, który nie okaże się totalnym złomem.
Carolius, 26.11.2013 12:34[!]
Eee tam Martin chyba nie myśli. RBR ma wiele atutów a największy to Neway. Na zmianach zawsze korzystał, sezon 98 i świetne auto dla McLarena czy nawet sezon 2009 i wejście RBR do czołówki. Uważam, że nadal będą dominować ale mam nadzieję, że Ferrari powalczy z nimi.
Kamikadze2000, 26.11.2013 13:30[!]
McL ***ł robotę - RBR podobnej rzeczy na pewno nie zrobi. Co nie znaczy, że silnik nie odegra znaczącego roli. Tylko McL było zdolny do przesrania sezonu, przez "widzimisie", które później pożałowali... ;) MP4-28 to po prostu niewypał. Dodatkowo odszedł Lowe. Teraz będą już wiedzieć, że z dobrej konstrukcji, jaką była MP4-27 nie można próbować zrobić lepszej, poprzez zmianę koncepcji... ;) Teraz i tak będą musieli zrewolucjonizować sprzęt... ;)
Angulo, 26.11.2013 14:12[!]
Patrząc na to co wyrabia McLaren od dobrych paru lat można odnieśc wrażenie, że pracuje tam banda amatorów. Od 2009 roku zawsze konstruują bolid od zera, nawet jeśli ten był konkurencyjny lub wręcz najszybszy.
Dante, 26.11.2013 14:35[!]
Czy tylko ja mam wrażenie, że oni po prostu spisali ten sezon na straty, skupiając się na konstrukcji na 2014 rok już dawno temu?

@Angulo - Bądźmy szczerzy - żadna ekipa nie robi tego w ten sposób. Gadanie o kompletnie nowej konstrukcji to taka PR'owa papka - zawsze zostaje coś ze starego bolidu (czy to "know how" czy same części).
ManiakF1, 26.11.2013 18:05[!]
Oby przyszły sezon nie był dominacją Vettela. Mam nadzieję, że walka będzie wyrównana i przed każdym weekendem trudno będzie wytypować zwycięzce. Co do formy McLarena to w przyszłym sezonie znowu będą się liczyć, bo ten team zawsze wychodził z dołka. Miniony rok to przypadek, ponieważ nie chcieli ulepszać modelu MP4-27, tylko postawili na nowe rozwiązania w MP4-28 o czym wyżej wspomniał Kamikadze. Także nie ma co przekreślać ekipy z Woking po jednym nieudanym sezonie, bo w ostatnich latach oni jako jedyni dotrzymywali kroku RBR.
Yurek, 26.11.2013 18:51[!]
Cytat ManiakF1 :
ten team zawsze wychodził z dołka

Wiem że to było dawno temu, ale wychodzenie z dołka po 1994 zajęło im trochę czasu...
rocque, 26.11.2013 20:07[!]
Tak długo jak mają Neweya na pokładzie to prędzej pan ' z walizką pieniędzy ' będzie mistrzem świata, niż Red Bull wypadnie z czołówki na cały sezon i ani razu jego kierowca nie stanie na podium.
Dante, 26.11.2013 20:26[!]
@Yurek - Trzy sezony i znowu górowali nad resztą stawki. ;)
Wolek, 27.11.2013 00:25[!]
Cytat Dante :
Czy tylko ja mam wrażenie, że oni po prostu spisali ten sezon na straty, skupiając się na konstrukcji na 2014 rok już dawno temu?


Nie tylko ty. Zresztą Whitmarsh dla "F1 Racing" potwierdził ten fakt, a spisali sezon na straty mimo, że po wprowadzeniu od czerwca/lipca kolejnych poprawek na poszczególne grand prix, oczywiście rozwijających bolid, byliby w stanie zdobywać podia, a pewnie nawet wygrywać wyścigi. Czego w pewien sposób domagał się Button po znalezieniu słabych punktów tegorocznej konstrukcji. Jednak sprawa dopracowania bolidu na sezon 2014 była priorytetowa i nie dziwię się zespołowi mimo, że szkoda, że nie walczyli w tym roku o podia.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca