F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Dwa obowiązkowe pit stopy od przyszłego sezonu?

Pomysł ten ma zostać zaakceptowany przez zespoły w przyszłym miesiącu.
Mateusz Szymkiewicz, 29 listopada 2013, wyświetlenia: 2918<< | lista | T- | T+ | >>
Według nowych przepisów, które zespoły będą miały możliwość zaakceptować w przyszłym miesiącu, od następnego sezonu kierowcy będą musieli podczas wyścigu obowiązkowo wykonać dwa pit stopy.

Według informacji, do których dotarł serwis Autosport, szczegółowe zmiany w regulaminie będą miały ogromny wpływ przy ustalaniu strategii na wyścig, co ma być przedyskutowane podczas spotkania Grupy Strategicznej Formuły 1 w przyszłym miesiącu.

Nowe przepisy będą wymagały dwóch pit stopów i co więcej, kierowcy będą mogli przejechać na twardszych oponach 50 procent dystansu wyścigu, natomiast na miękkich zaledwie 30 procent. Sporą zaletą tego pomysłu jest wykorzystywanie przez cały czas pełnych możliwości ogumienia.

Pomysł dwóch obowiązkowych pit stopów jest ukłonem w stronę Pirelli, które w sezonie 2013 było krytykowane za zbyt szybko zużywające się opony. Szef działu sportów motorowych włoskiego producenta – Paul Hembery, ujawnił, iż oczekuje jasnej odpowiedzi od włodarzy Formuły 1, w jakim kierunku mają podążać przy projektowaniu nowego ogumienia. „Chcemy jasnej odpowiedzi, ponieważ przez krytykę, która na nas w tym roku spadła, niektórzy zapomnieli, o co byliśmy proszeni. W pewnym momencie doszło do nieporozumienia i chcemy się upewnić, że wszelkie kwestie zostaną rozwiązane. Ktoś nam musi powiedzieć, czego oczekuje” – dodał Hembery.

Ponadto Pirelli zaproponowało, żeby podczas przedsezonowych testów, każdy zespół poświęcił jeden dzień na szczegółowe sprawdzenie opon. Z kolei ekipy wpadły na pomysł zwilżenia na jeden dzień nawierzchni toru, w celu przetestowania opon przejściowych oraz deszczowych. Pirelli miałoby wyznaczyć datę takiego testu oraz pokryć koszty zalania nawierzchni.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
F1 ogólnie
Przepisy
Pirelli

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 29.11.2013 19:17[!]
No właśnie - nie było nieprzewidywalności, ale nie pozwalały też na jeden pitstop za każdym razem. Te z 2012 roku też nie były złe - potem już nie było takiego zamieszania, jak wcześniej. Wygrywają i tak najlepsi, bowiem najlepsi muszą się dostosować. W tym roku doszło do nieciekawych rozwiązań, ale po co Pirelli wprowadziły nowe opony?? Po prostu przejechali się na swojej ambicji - chcieli doskonalić to, co było dobre i przekombinowali. A moim zdaniem mniej solidne opony to dobre rozwiązanie, byleby nie było "cyrków" z delaminacją... ;)
step07, 29.11.2013 19:39[!]
Jak będą opony, które nie pozwolą na jazdę na tylko 1 stop ale zarazem będzie można na poszczególnych przejazdach jechać dobrym tempem (czyli coś ala rok 2011) to jak najbardziej ok. Ale po prostu nie chcę sytuacji kiedy mimo kilku pitstopów i tak każdy stint trzeba pokonywać maksymalnie dbając o gumy, oszczędzając.
Kamikadze2000, 29.11.2013 20:23[!]
Dbanie o opony zawsze było elementem strategii. I nawet z mocnymi gumami tak będzie. W czasach tankowania często był inny problem np. granulkowanie. ;) Bo nie jest tak, że można jechać bez wglądu na opony - nie można ich blokować, ani robić na nich agresywnych uślizgów. Mniej wytrzymałe opony wymagają jeszcze więcej pracy od zespołów. Bo wówczas nie liczy się tylko pakiet, ale również kwestia obchodzenia się z oponami. Kierowcy także muszą dać z siebie więcej - bo nie wystarczy tylko wykorzystać możliwości bolidów, ale także odpowiednio zarządzać ogumieniem, by zrobić coś więcej. I w tym względzie opony Pirelii są dużo trudniejsze od Bridgestone, które były bardzo łatwe w obsłudze dla wszystkich. W tym roku Pirelli dało plamy, ale w dwóch poprzednich sezonach opony były dobre, zwłaszcza te z 2011r. Ktoś powie, że jeden kierowcy czy drugi cierpi z powodu opon. Dla mnie to bzdura - najlepsi muszą się przystosować, a jeżeli tego nie potrafi, to znaczy, że nie nadaje się do najlepszej serii wyścigowej na świecie.

P.S. W tym roku były cyrki, ale w pierwszej połowie sezonu. W drugiej mieliśmy nowe opony, które były trwalsze. Oczywiście większość poddała to krytyce, bowiem pozwoliło to Vettelowi wygrać wszystkie wyścigi. Tak więc nie dogodzi się. ;)
Aeromis, 29.11.2013 20:44[!]
@Kamikadze2000
Te "nowe" były chyba praktycznie zeszłoroczną konstrukcją, wzrost formy RBR, Lotusa, Saubera, nawet Williams zdobył punkty dwukrotnie... A pretensje słuszne, bo mistrzostwo powinno być wywalczone a nie dane jak na tacy.
Kamikadze2000, 29.11.2013 21:40[!]
@Aeromis - ale ja bym tu nie zganiał winy na RBR - to incydenty w GP UK zmusiły FIA do zmian. Te nowe opony były bardziej przewidywalne i dzięki temu mieliśmy dominację. Bo przestały "hamować" aero RBR.
Aeromis, 29.11.2013 22:41[!]
@Kamikadze2000
W żadnym wypadku nie zganiam winy na RBR, nie śmiałbym. Nawet jeśli mieli chrapkę na korzystne dla siebie zmiany to i tak nie oni decydowali. W skrócie - złe opony i trzeba było wymienić, choć wystarczyło ich nie zamieniać aby były dobre... ten sezon to dla mnie parodia mało mająca wspólnego z F1.
jpslotus72, 29.11.2013 23:22[!]
Przepraszam, że powtórzę - ale jakoś nikt nie bierze tego pod uwagę. Czy nie uważacie, że stracą na tym te zespoły, które potrafiły lepiej pracować z oponami i dzięki temu, mimo teoretycznie słabszego bolidu, miały szansę dzięki przejechaniu wyścigu na jeden pit-stop walczyć o podium czy przynajmniej o solidne punkty? Jeśli drugi postój będzie wymuszony, to taką szansę stracą.
Nie wiem - może zalety takiego rozwiązania będą większe niż wady... Ale nie miejcie później pretensji jeśli Vettel - którego tempa (ze względu na opony) nie będzie musiał regulować Rocky - wyciskając wszystko z Red Bulla będzie dublował całą resztę, cisnącą na maksa w swoich maszynach... :)
Challenger, 29.11.2013 23:31[!]
ja proponuje żeby: Każdy jechał na 2 pitsopy

RBR zjeżdzał na 15 i 40 okrązeniu
Ferrari n a 16 i 41
Mercedes na 17 i 42...
Propponuje zamrozic dalszy rozwoj bolidow,
Dac jeden silinik na caly sezon, jedna skrzynie itp itd.

czy wy widziecie absurd w jakim podąza F1 ? po zlikwidowaniu tankowań dalej nikomu nie udalo sie oszczedzic zadnych pieniedzy. Po co w ogole zajmować sie dyskusja nad oponami i przymusowymi pitstopami. Zaraz wszystko bedzie z gory ustalone i wrocimy do rzucania moneta albo kostka...

jedyna możliwościa na ograniczenie kosztow i podniesienie widowiskowosci to limity w budzetach i uwolnienie czego sie da spod uscisku regulaminów! Dowolni dostawcy opon, dowolni dostawcy silnikow i podzespołow (jest konkurencja to i podzespoły będą tańsze) nieobowiązkowe rozwiązania jak dobrowolny KERS, DRS czy powrot do tankowania i mozliwosci jezdzenia nawet na 5 pitsotpow jesli ktos ma tak zbalansowany bolid. inaczej brniemy w uliczke opaslych regulaminow, brak rozwoju i zero innowacji. Lepiej od razu wprowadzic uniwersalny bolid i dac oszczedzic firmom niech swoje mają tylko loga na masce.
Fear, 30.11.2013 11:13[!]
Cytat Challenger :
dobrowolny KERS, DRS

A od kiedy to nie jest dobrowolne?

Cytat Challenger :
uwolnienie czego sie da spod uscisku regulaminów

Czyli sytuacje jak w latach mniej wiecej przed 94' są lepsze, jak jeden zespół ciśnie resztę na 2s na okrążeniu? Wtedy to naprawdę były ciekawe wyścigi.
Aeromis, 30.11.2013 12:21[!]
@jpslotus72
W teorii stracą, w praktyce po prostu się skupią nad przyspieszaniem bolidu zamiast pracą nad oponami. Będą musieli więc wykonać inny rodzaj pracy i to czy stracą czy nie będzie zależało od nich.

@Challenger
Cytat :
jedyna możliwościa na ograniczenie kosztow i podniesienie widowiskowosci to limity w budzetach i uwolnienie czego sie da spod uscisku regulaminów!
To musiałby powstać mega ogromny regulamin, żeby realnie obniżyć koszty bo zespoły by zaczęły zatrudniać Adrianów Neweyów od rachunkowości... F1 powinna mieć szczyptę widowiskowści i to powinno wystarczyć, resztę powinni załatwiać ludzie i kasa.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca