Jeśli wzrośnie rola umiejętności kierowcy (lepsze proporcje między "czynnikiem ludzkim" a techniką), to bardzo dobrze. F1 to klasa dla najlepszych. Nie chcę wyścigów ("bezzałogowych") maszyn, sterowanych przez radio z konsoli zespołu (albo jazdy "ze wszystkimi pomocami" jak w rFactorze). Człowiek trzymający kierownicę w dłoniach musi czymś kierować - lepiej (jeśli jest lepszy) lub gorzej (jeśli jest gorszy).
Chociaż i tak pewnie będą narzekać, że "to nie ściganie" tylko walka o przyczepność (jak w tym roku z Pirelli).
Im więcej czynnika ludzkiego, tym lepiej. Oczywiście zawsze maszyna będzie kluczowa. To się nigdy nie zmieni. To tak, jak wierzyć, że aero nie będzie miało znaczenia. Taki Newey może zyskać jeszcze więcej, bowiem to jeszcze większe wyzwanie, a geniusz tkwi w szczegółach. Znowu może więc coś znaleźć i "odjechać" reszcie. Ale zobaczymy. :) Byleby tylko rywalizacji nie popsuły płatające figla oraz cierpiące z niedopracania silniki.
Tylko z Pirelli problem był taki, że opony były nieprzewidywalne, na początku nie było wiadomo kiedy kierowca "spadnie z klifu" i ogólnie dynamika zużywania ogumienia była bardzo zmienna. Moment obrotowy tymczasem będzie przewidywalny, tyle, że duży - jeżeli faktycznie utrudni to życie kierowcom, to bardzo dobrze, trzeba oddzielać ziarno od plew :) Choć jazdy bez TC wszyscy się dość szybko nauczyli.
Problem z oponami był w 2013. W 2012 roku było ciekawie, podobnie w 2011. Wymagało to od kierowców więcej. Jeszcze więcej od samochodów.
RY2N, 02.12.2013 12:03 | | |
Cytat Kamikadze2000 : Taki Newey może zyskać jeszcze więcej, bowiem to jeszcze większe wyzwanie, a geniusz tkwi w szczegółach. Znowu może więc coś znaleźć i "odjechać" reszcie.
Sęk w tym, że Newey już w tym roku znalazł sposób na wprowadzenie niby-kontroli trakcji.
Oznacza to, że w przyszłym roku dominacji ciąg dalszy .... (kluczowe będzie właśnie zapanowanie nad nadwyżką momentu obrotowego)
No właśnie... i wątpię, by zmodyfikowanie przedniego i tylnego skrzydła oraz bocznych sekcji wiele zmieniło. Ale nie dzielmy skóry na niedźwiedziu - trudno coś dokładnie określić. Sezon 2014 będzie "przejściowym", jak 2009 - wiele może się zmienić, ale równie dobrze nic. ;) Dużą rolę mogą odegrać silniki... Zapowiada się bez wątpienia ciekawie... :)
Cytat exxxile : Tylko z Pirelli problem był taki, że opony były nieprzewidywalne, na początku nie było wiadomo kiedy kierowca "spadnie z klifu" i ogólnie dynamika zużywania ogumienia była bardzo zmienna
Wystarczy śledzić czasy okrążeń i widać po nich kiedy opony zaczynają coraz mniej trzymać (czasy okrążeń się pogarszają), aż w końcu musi nastąpić klif. Nie było tu nic nieprzewidywalnego, wbrew temu co mogły mówić niektóre teamy.
Narzekali Ci, co mieli z nimi problemy - to bez wątpienia. :) Lotus i Ferrari były z nich zadowolone, z kolei RBR i Merc już nie. Ale punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. W drugiej połowie sezonu nikt już nie narzekał na opony, no może poza Force India, który stracił po prostu na konkurencyjności. ;)
Cytat : Będzie to trochę przypominać GP2, gdyż łatwiej będzie popełnić błąd”.
Potwierdzenie, jak wymagającą serią jest GP2.
Mam nadzieję,że Button się nie myli i czeka nas ''rewolucyjny'' sezon pod względem prowadzenia bolidów.
@Kamikadze2000
Cytat Kamikadze2000 : Lotus i Ferrari były z nich zadowolone Nie zapominajmy o Force India - to zresztą oni najbardziej stracili po zmianie (czyli po GP Niemiec i Węgier). Są zatem przykładem zespołu, który z tymi bardziej "nieprzewidywalnymi" oponami radził sobie lepiej, niż z tymi "łatwiejszymi". Dowodzi to więc, że teza o ustawieniu (w pewnym, możliwym zakresie) konstrukcji "pod opony" wcale nie jest mitem.
@jpslotus72 - o nich też wspomniałem. :)
@Kamikadze2000
Ślepnę, czy jak? W poniedziałki człowiek bywa średnio przytomny... :) Sorry (zasugerowałem się tym początkiem)..
@jpslotus72 - nie szkodzi... najlepszym się zdarza... nawet takiemu mistrzowi, jak Ty. :))
w przyszlym roku zostanie ograniczona, jezeli w tym roku bolidy maja przyczepnosc 100/100 to do jakiej wartosci zmniejszy sie w rpzyszlym roku? 80/100 90/100? jak szacujecie?
@essien15 - stawiam, że stracą góra 20%, a i tak większość odrobią nowymi udoskonaleniami. :)
|