F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Button: Nowe samochody będą dużo trudniejsze w prowadzeniu

Brytyjczyk uważa, że zwiększony moment obrotowy znacznie wpłynie na styl jazdy.
Paweł Zając, 2 grudnia 2013, wyświetlenia: 3416<< | lista | T- | T+ | >>
Jenson Button uważa, że przyszłoroczne bolidy będą znacznie trudniejsze w prowadzeniu niż obecne samochody.

W sezonie 2014 w F1 pojawią się nowe jednostki napędowe – 1,6 turbo – które wraz z systemami odzyskiwania energii będą generować podobną moc, jednak znacznie zwiększy się moment obrotowy.

W rozmowie z ESPN kierowca McLarena stwierdził, że jego zdaniem w przyszłym roku znacznie zmieni się podejście do kwestii prowadzenia bolidu. „Trzeba będzie zrozumieć nowy silnik i sposób w jaki przekazuje moc, gdyż nie będzie to łatwe” – powiedział Button. „Czeka nas dużo pracy, zwłaszcza w symulatorze, aby to rozwikłać, gdyż żaden z nas nie jest przyzwyczajony do posiadania momentu obrotowego. Jestem w F1 od 14 lat i nigdy nie był on znaczącym czynnikiem, więc będzie to ciekawe doświadczenie”.

„W rzeczywistości powinno być łatwiej niż w symulatorze, gdyż tam ciężko wyczuć pojawienie się nadsterowności. Będzie łatwiej, ale i tak trzeba będzie nad tym popracować. W szybkich zakrętach nie ma się mocy przez sporo czasu i nie można tak zwyczajnie przycisnąć. Nie jest tak jak teraz, że przy dużym docisku i niewielkim momencie obrotowym po prostu można docisnąć gaz i co najwyżej wyjechać trochę za szeroko przez podsterowność. W przyszłym roku, na przykład w trzecim zakręcie na torze Catalunya nie będzie można po prostu wcisnąć gazu na wyjściu, bo od razu straci się kontrolę nad tyłem. To nie będzie kwestia problemów z balansem, po prostu moment obrotowy będzie dostępny w niespotykanych dotąd ilościach”.

Jenson dodał jednak, że nie powinno to zmienić przyjemności z jazdy bolidem F1. „Szybki samochód będzie dawał tyle samo frajdy z jazdy, gdyż będzie się walczyć z przodu. Myślę, że w kwalifikacjach może być trochę gorzej, jeśli nie zdobędzie się pierwszego pola. W wyścigach powinno nadal być ekscytująco, jednak walki powinny być bardziej zacięte. Już teraz są, jednak będzie mniej docisku, twardsze opony i więcej momentu obrotowego. Będzie to trochę przypominać GP2, gdyż łatwiej będzie popełnić błąd”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.01.2024  Button rozbawiony nową nazwą zespołu z Faenzy
27.09.2023  Jota Porsche potwierdza rozmowy z Vettelem ws. startu w Le Mans
04.05.2023  Button: Hamilton nie zamierza odchodzić z F1
03.03.2023  Norris: Nie żałuję przedłużenia kontraktu z McLarenem
01.11.2022  Button: Mam wątpliwości, czy Ricciardo zdoła wrócić w sezonie 2024
Tagi:
Button J.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
jpslotus72, 02.12.2013 10:51[!]
Jeśli wzrośnie rola umiejętności kierowcy (lepsze proporcje między "czynnikiem ludzkim" a techniką), to bardzo dobrze. F1 to klasa dla najlepszych. Nie chcę wyścigów ("bezzałogowych") maszyn, sterowanych przez radio z konsoli zespołu (albo jazdy "ze wszystkimi pomocami" jak w rFactorze). Człowiek trzymający kierownicę w dłoniach musi czymś kierować - lepiej (jeśli jest lepszy) lub gorzej (jeśli jest gorszy).
Chociaż i tak pewnie będą narzekać, że "to nie ściganie" tylko walka o przyczepność (jak w tym roku z Pirelli).
Kamikadze2000, 02.12.2013 11:05[!]
Im więcej czynnika ludzkiego, tym lepiej. Oczywiście zawsze maszyna będzie kluczowa. To się nigdy nie zmieni. To tak, jak wierzyć, że aero nie będzie miało znaczenia. Taki Newey może zyskać jeszcze więcej, bowiem to jeszcze większe wyzwanie, a geniusz tkwi w szczegółach. Znowu może więc coś znaleźć i "odjechać" reszcie. Ale zobaczymy. :) Byleby tylko rywalizacji nie popsuły płatające figla oraz cierpiące z niedopracania silniki.
exxxile, 02.12.2013 11:06[!]
Tylko z Pirelli problem był taki, że opony były nieprzewidywalne, na początku nie było wiadomo kiedy kierowca "spadnie z klifu" i ogólnie dynamika zużywania ogumienia była bardzo zmienna. Moment obrotowy tymczasem będzie przewidywalny, tyle, że duży - jeżeli faktycznie utrudni to życie kierowcom, to bardzo dobrze, trzeba oddzielać ziarno od plew :) Choć jazdy bez TC wszyscy się dość szybko nauczyli.
Kamikadze2000, 02.12.2013 11:41[!]
Problem z oponami był w 2013. W 2012 roku było ciekawie, podobnie w 2011. Wymagało to od kierowców więcej. Jeszcze więcej od samochodów.
RY2N, 02.12.2013 12:03[!]
Cytat Kamikadze2000 :
Taki Newey może zyskać jeszcze więcej, bowiem to jeszcze większe wyzwanie, a geniusz tkwi w szczegółach. Znowu może więc coś znaleźć i "odjechać" reszcie.


Sęk w tym, że Newey już w tym roku znalazł sposób na wprowadzenie niby-kontroli trakcji.
Oznacza to, że w przyszłym roku dominacji ciąg dalszy .... (kluczowe będzie właśnie zapanowanie nad nadwyżką momentu obrotowego)
Kamikadze2000, 02.12.2013 12:15[!]
No właśnie... i wątpię, by zmodyfikowanie przedniego i tylnego skrzydła oraz bocznych sekcji wiele zmieniło. Ale nie dzielmy skóry na niedźwiedziu - trudno coś dokładnie określić. Sezon 2014 będzie "przejściowym", jak 2009 - wiele może się zmienić, ale równie dobrze nic. ;) Dużą rolę mogą odegrać silniki... Zapowiada się bez wątpienia ciekawie... :)
Lukasz1234, 02.12.2013 12:44[!]
Cytat exxxile :
Tylko z Pirelli problem był taki, że opony były nieprzewidywalne, na początku nie było wiadomo kiedy kierowca "spadnie z klifu" i ogólnie dynamika zużywania ogumienia była bardzo zmienna

Wystarczy śledzić czasy okrążeń i widać po nich kiedy opony zaczynają coraz mniej trzymać (czasy okrążeń się pogarszają), aż w końcu musi nastąpić klif. Nie było tu nic nieprzewidywalnego, wbrew temu co mogły mówić niektóre teamy.
Kamikadze2000, 02.12.2013 13:11[!]
Narzekali Ci, co mieli z nimi problemy - to bez wątpienia. :) Lotus i Ferrari były z nich zadowolone, z kolei RBR i Merc już nie. Ale punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. W drugiej połowie sezonu nikt już nie narzekał na opony, no może poza Force India, który stracił po prostu na konkurencyjności. ;)
adnowseb, 02.12.2013 13:43[!]
Cytat :
Będzie to trochę przypominać GP2, gdyż łatwiej będzie popełnić błąd”.

Potwierdzenie, jak wymagającą serią jest GP2.

Mam nadzieję,że Button się nie myli i czeka nas ''rewolucyjny'' sezon pod względem prowadzenia bolidów.
jpslotus72, 02.12.2013 14:06[!]
@Kamikadze2000
Cytat Kamikadze2000 :
Lotus i Ferrari były z nich zadowolone
Nie zapominajmy o Force India - to zresztą oni najbardziej stracili po zmianie (czyli po GP Niemiec i Węgier). Są zatem przykładem zespołu, który z tymi bardziej "nieprzewidywalnymi" oponami radził sobie lepiej, niż z tymi "łatwiejszymi". Dowodzi to więc, że teza o ustawieniu (w pewnym, możliwym zakresie) konstrukcji "pod opony" wcale nie jest mitem.
Kamikadze2000, 02.12.2013 16:39[!]
@jpslotus72 - o nich też wspomniałem. :)
jpslotus72, 02.12.2013 16:55[!]
@Kamikadze2000
Ślepnę, czy jak? W poniedziałki człowiek bywa średnio przytomny... :) Sorry (zasugerowałem się tym początkiem)..
Kamikadze2000, 02.12.2013 19:17[!]
@jpslotus72 - nie szkodzi... najlepszym się zdarza... nawet takiemu mistrzowi, jak Ty. :))
essien15, 02.12.2013 21:06[!]
w przyszlym roku zostanie ograniczona, jezeli w tym roku bolidy maja przyczepnosc 100/100 to do jakiej wartosci zmniejszy sie w rpzyszlym roku? 80/100 90/100? jak szacujecie?
Kamikadze2000, 03.12.2013 08:45[!]
@essien15 - stawiam, że stracą góra 20%, a i tak większość odrobią nowymi udoskonaleniami. :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca