F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Red Bull, Mercedes i Ferrari zaliczą testy opon

Trzy czołowe ekipy wybiorą się do Bahrajnu, aby pracować nad przyszłorocznym ogumieniem.
Paweł Zając, 2 grudnia 2013, wyświetlenia: 2160<< | lista | T- | T+ | >>
Red Bull, Ferrari i Mercedes mają pomóc Pirelli podczas testów przyszłorocznych opon na torze w Bahrajnie.

Po GP Stanów Zjednoczonych włoska firma poprosiła zespoły o pomoc, podczas grudniowego sprawdzianu nowego ogumienia.

Dostawca opon prosił o dostarczenie dwuletnich bolidów, jednak według doniesień włoskich mediów trzy czołowe ekipy przywiozą na Sakhir tegoroczne samochody. Chodzi tutaj o Red Bulla, Mercedesa i Ferrari. Według plotek zaproszenie dostał jeszcze Lotus, jednak kłopoty finansowe uniemożliwiają ekipie sfinansowanie testu.

Jazdy mają się odbyć pomiędzy 17-19 grudnia, a każdy z zespołów będzie mógł przysłać do Bahrajnu swojego obserwatora i otrzyma wgląd we wszystkie dane z testu. Włoski Autosprint donosi jednak, że ekipy nie biorące udziału w teście nie są zbyt zadowolone z faktu, że czołówka będzie w lepszej sytuacji przed nadchodzącym sezonem. Warto również dodać, iż podczas jazd zabraknie McLarena, co według plotek ma wynikać z tego, że całkiem niedawno ekipa z Woking testowała przyszłoroczne opony na Vallelunga przy użyciu dwuletniego auta.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
14.03.2024  Mieszanki ogumienia na wyścigi sezonu 2024
18.11.2023  Russell: Pierwsze okrążenia będą katastrofą
17.11.2023  Russell nie wyklucza nawet czterech pit stopów w GP Las Vegas
19.10.2023  Isola odpiera zastrzeżenia Verstappena
Tagi:
Testy
Pirelli

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 02.12.2013 12:16[!]
Kto płaci, ten wymaga... jak wszędzie... rządzi ten, kto ma kasę... ;)
Lukasz1234, 02.12.2013 12:34[!]
Niech sobie testują, tylko dlaczego przy użyciu tegorocznych bolidów? Czyżby regulamin się zmienił, a ja nic o tym nie wiem?
Gilles, 02.12.2013 13:08[!]
@Lukasz1234 z tego co wiem to ten przepis obowiązuje tylko do końca sezony, a jeśli nie to.. pewnie się ugadali z FIA;]
jpslotus72, 02.12.2013 14:16[!]
Wg umowy - nie potwierdzonej, niestety, na piśmie (błąd!) - zawartej między zespołami w zeszłym roku, albo wszyscy biorą udział w dodatkowym teście z bolidem młodszym niż 2 lata, albo nikt. Ile daje dodatkowy test, pokazał w tym roku Mercedes, którego zarządzanie oponami wyraźnie polepszyło się po Barcelonie (to zresztą przy okazji tej afery przypominano zeszłoroczne uzgodnienia).
Pirelli powinno mieć możliwość przeprowadzenia testów z bardziej aktualnym bolidem - inaczej nigdy nie zdołają zadowolić ich odbiorców w F1. Ale FIA powinna zadbać o to, aby przy tej okazji nikt nie był faworyzowany. Sprawa rozbija się o pieniądze - może Bernie mógłby, dla wspólnego dobra (ha! ha!) wydzielić jakąś część zysków (o, święta naiwności!)...
rno2, 02.12.2013 15:27[!]
Trzeba wziąć pod uwagę fakt, że przyszłoroczne samochody będą zupełnie inne - cięższe, inaczej będzie rozmieszczana masa, będzie większy moment obrotowy, itp., i tak na prawdę testowanie nowych opon ze starymi bolidami wcale nie musi przynieść wielkich korzyści...
jpslotus72, 02.12.2013 16:25[!]
@rno2
Jasne, że nie da się tego przełożyć w 100% - ale dane na temat nowych opon na pewno się przydadzą - właśnie przy tych różnych niuansach. Będzie już mniej więcej wiadomo czego się spodziewać po samych oponach. No, w każdym razie na pewno lepsza taka wiedza, niż żadna.
Pirelli powinno udostępnić swoje dane z testów wszystkim ekipom (o ile wiem, tak było po testach, przeprowadzanych z bolidem wykorzystywanym przez samo Pirelli - czyli R30), ale to nie to samo, co sprawdzenie "na własnej skórze"...
ManiakF1, 02.12.2013 17:43[!]
Będzie to swojego rodzaju 'handicap' dla tych czterech teamów. Na pewno wcześniejsze testy opon pozwolą im się lepiej przystosować do sezonu.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca