F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Caterham ujawnia dźwięk silnika zamontowanego w bolidzie

Ekipa z Leafield opublikowała nagranie z pierwszego odpalenia jednostki napędowej.
Łukasz Godula, 24 stycznia 2014, wyświetlenia: 2956<< | lista | T- | T+ | >>
Caterham jest pierwszym zespołem, który ujawnił dźwięk nowego silnika F1, gdy ten jest już zamontowany w bolidzie.

Ekipa z Leafield ma za sobą pierwsze odpalenie nowego silnika Renault, a całość audio została nagrana i przekazana fanom za pomocą portalu YouTube.

Pomimo tego, że nagranie jest krótkie, daje nam pierwszą wskazówkę jak będą brzmiały nowe bolidy, gdyż od dawna istniały obawy o mało spektakularny dźwięk nowych jednostek, po porzuceniu silników V8, a co za tym idzie ich wrzasku. Bolidy będą na pewno brzmiały na torze inaczej, zwłaszcza kiedy pojadą na pełnych obrotach.

Zarówno Mercedes jak i Renault wcześniej udostępniły dźwięk silników z hamowni, podczas gdy Ferrari zaprezentowało dźwięk swojej jednostki wybranym mediom. Jednakże szef działu silników Mercedesa, Andy Cowell wyjaśnia, że dźwięk z hamowni jest zdecydowanie inny od tego, który usłyszymy na torze.

„Nagrywanie w pokoju testowym jest dość trudne, ponieważ trzeba odprowadzać gazy wydechowe w bezpieczny sposób z miejsca, gdzie jest uruchomiony silnik” – powiedział. „Wiele technologii jest poświęconej temu, by gazy zostały odfiltrowane i odprowadzone, co naturalnie odbiera nieco dźwięku. Dodatkowo jest to zamknięte pomieszczenie, co również zniekształca odgłosy”.


Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
30.04.2015  Kovalainen: Byłem zbyt lojalny wobec Caterhama
27.02.2015  Potwierdzono datę pierwszej licytacji aktywów Caterhama
05.02.2015  Aktywa Caterhama trafią na licytację
23.01.2015  O'Connell nie zamierza porzucić planów sprzedaży Caterhama
05.01.2015  Caterham może nie przystąpić do startów w sezonie 2015
Tagi:
Renault
Caterham

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
TommyYse, 24.01.2014 19:58[!]
Mi się bardzo podoba, przypomina słynną erę turbo :P Ciekawe jak wyjdzie w praniu, Sky planuje obszerne relacje z testów w Bahrajnie, nie jestem pewien jak z Jerez, ale na youtubie z pewnością będą wideo z jazd :)
Kamikadze2000, 24.01.2014 21:27[!]
Wygląd bolidów ciekawy - każdy może być inny. Zapewne większość wolałaby naszpikowane dziwactwami pojazdy z sezonu 2008. Silnik brzmi dobrze - większość ignorantów chciałoby pewnie V12 z 1200 KM i 25 tys. obrotów/min. ;)
ICEman, 24.01.2014 21:38[!]
Cos jak ciuchcia ruszajaca ze stacji 100 lat temu :)
redman2, 25.01.2014 02:20[!]
Wygląd bolidów zostawmy kwestii dyskusyjnej - bowiem (jak zauważyłem w komentarzach ludzie się zbytnio podniecają pierwszymi wizualizacjami i kolorystyką itd.) wcale nie oznacza to, że np. McL w tym sezonie wystąpi cały (praktycznie) na szaro i dlatego będzie szybki (wg niektórych komentarzy, jak już zdążyłem zauważyć).
Mnie bardziej zastanawia inna ważniejsza rzecz. Caterham mimo iż chciał "niejako" po części chociaż ujawnić dźwięk silnika V6 dla swoich fanów (i nie tylko) i tak w pełni nie ujawnił pełnych możliwości jednostki V6 z turbodoładowaniem. Przysłuchajcie się uważnie, w pierwszej części filmiku słychać dźwięk silnika w tzw. spoczynku, czyli po odpaleniu jednostki nic się nie dzieje. Natomiast w drugiej części filmiku słychać odgłos silnika na maksymalnych obrotach ale tylko na 1. biegu do tzw. "odcięcia". Czyli ten dźwięk i tak nie odzwierciedla nam pełnej możliwości jednostki V6. Także uważam, że na pierwsze prawdziwe dźwięki silnika V6 trafi nam poczekać do 28 stycznia.
nygga, 25.01.2014 11:35[!]
ogłos jak pompy w WUKO (takiej co szambo odtyka)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca