F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Audi pokazało malowanie R18 e-tron quattro

Niemiecki producent porzucił też system ERS wzorowany na F1.
Paweł Zając, 26 marca 2014, wyświetlenia: 3069<< | lista | T- | T+ | >>
Audi zaprezentowało wczoraj tegoroczne malowanie modelu R18 e-tron quattro, którym będzie startować w Długodystansowych Mistrzostwach Świata.

Niemiecki producent pokazał światu auto w nowych barwach podczas pokazowego przejazdu ulicami miasta z Place des Jacobins na tor Le Mans.

W trakcie imprezy Audi poinformowało także o porzuceniu planów stosowania systemu odzyskiwania energii wzorowanego na F1. Pierwotnie R18 miało ładować baterię zarówno podczas hamowania jak i przy pomocy gazów spalinowych, jednak ostatecznie niemiecki producent zdecydował się odstawić na bok system oparty o turbosprężarkę.

Przyczyną takiego stanu rzeczy ma być fakt, że podwójny system odzyskiwania energii nie dawał zysków na jakie liczyło Audi, a także stwarzał problemy w kwestii niezawodności oraz rozkładu masy. W związku z tym R18 będzie rywalizować w najniższej klasie aut hybrydowych, w której dopuszczone jest odzyskiwanie 2 megadżuli na jedno okrążenie toru w Le Mans.

„Z naszych kalkulacji wynika, że kombinacja silnika diesla i systemu z dwoma megadżulami jest lepsza niż przejście do wyższej klasy, co oznaczałoby problemy z osiągnięciem odpowiedniej wagi” – powiedział szef Audi Sport, Wolfgang Ullrich.

Warto również dodać, że Porsche ma zamiar walczyć w najwyższej klasie i odzyskiwać 8MJ energii, a Toyota, która ma zostać zaprezentowana jutro, najpewniej będzie walczyć w klasie sześciu lub ośmiu megadżuli. Podczas prezentacji malowania Audi zdradziło również, że powiększyło silnik z 3,7 do 4 litrów, co jest maksymalną dozwoloną pojemnością dla aut z turbodieslem.

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.04.2024  Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC
22.11.2023  Kubica przystąpi do WEC w sezonie 2024 z AF Corse
05.11.2023  Kubica mistrzem świata WEC w klasie LMP2
15.09.2023  Media: Schumacher prowadzi rozmowy z Alpine ws. startów w WEC
03.02.2023  Kubica dołącza do ekipy LMP2 WRT w WEC
Tagi:
Audi
Le Mans
WEC

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca