F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ecclestone: Poprawa dźwięku bolidów nie będzie łatwa

Szef F1 mimo to uspokaja fanów, zapewniając znalezienie rozwiązania.
Igor Szmidt, 9 kwietnia 2014, wyświetlenia: 2190<< | lista | T- | T+ | >>
Szef Formuły 1, Bernie Ecclestone ostrzegł fanów, że uczynienie nowych silników głośniejszymi może nie być takie proste. W zeszłym tygodniu szefowie zespołów F1 zgodzili się, że należy podjąć kroki aby dźwięk turbodoładowanej jednostki był głośniejszy.

Takie działania są efektem wzrastających skarg dotyczących zbyt cichych bolidów, a sam Ecclestone obawia się, że kibice sportu mogą odwrócić się do sportu plecami. Ecclestone podkreślił, że mimo rozpoczęcia pracy przez FIA nad znalezieniem sposobu na podgłośnienie jednostek napędowych, rozwiązanie tej sytuacji będzie bardzo skomplikowane.

W rozmowie z Autosportem, szef F1 przyznał: „Pracujemy nad tym i staramy się ocenić nasze szanse. Jeśli wiedzielibyśmy co zrobić, zrobilibyśmy to. Nie ma tu nic trudniejszego. Nie ma jednej osoby, która może podjąć decyzję. Powołaliśmy do życia całą grupę, która musi się tym zająć. Jednak na tą chwilę nikt nie zna rozwiązania”.

Ecclestone wyraził swoje zadowolenie faktem, iż Mercedes nie opiera się przed zmianami w silnikach, mimo iż poprawiony dźwięk może wpłynąć negatywnie na inne korzyści. „Dobrą sprawą jest to, że ludzie, którzy mieliby powody aby być przeciw temu pomysłowi, są pierwsi w kolejce do pomocy i są gotowi zrobić co tylko trzeba będzie, a mogliby odmawiać jakichkolwiek rozmów, jakichkolwiek czynności, ponieważ mają najlepszy silnik. Pracują nad tym bardzo poważnie. Nie martwcie się – sprawa będzie rozwiązana”.

Szef sportowy Mercedesa, Toto Wolff przyznał, że osobiście nie przeszkadza mu dźwięk nowych jednostek, jednak skargi fanów nie mogą być zignorowane. „Oczywiste jest, że wyścigi są zupełnie inne z nowym dźwiękiem – jednak czy to lepiej, czy gorzej?” – powiedział dla Autosportu. „Każdy ma swoje zdanie, jednak musimy ich wysłuchać. Zobaczymy więc, co możemy zrobić, spróbujemy otworzyć każdą furtkę”.

„Jeśli pojawi się sensowne rozwiązanie, które będzie dla nas wykonalne i nie wywróci reguł do góry nogami, będziemy w stanie coś poprawić” – Wolff poparł zdanie Ecclestone'a dotyczące komplikacji wokół takich zmian. „Rozmawialiśmy z inżynierami i powiedzieli, że muszą to przeanalizować i ocenić. Nie jest to proste i nie jest oczywiste, ponieważ celem obecnej technologii jest wykorzystanie gazów do napędzenia silnika i turbo. Jesteśmy więc bardziej efektywni, ponieważ nie wydmuchujemy całej energii z wydechu”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.03.2024  Massa pozywa F1, FIA i Berniego Ecclestone'a ws. sezonu 2008
23.01.2024  Ecclestone: Andretti powinien był kupić team F1 lata temu
18.12.2023  Todt: Massa może odnieść sukces w sprawie crashgate
15.11.2023  Ecclestone: Nie jestem pewien, czy GP Las Vegas okaże się sukcesem
18.08.2023  Massa wysłał do FIA pismo przedprocesowe ws. sezonu 2008
Tagi:
Ecclestone B.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
L00Kass, 10.04.2014 04:26[!]
Im więcej będą drążyć temat tym bardziej atrakcyjność ich produktu spadnie, niech spada, może bilety będą tańsze. Taka charakterystyka nowych silników, kropka. Szef toru Silverstone dobrze to ujął.
rno2, 10.04.2014 08:36[!]
Cytat :
Oczywiste jest, że wyścigi są zupełnie inne z nowym dźwiękiem – jednak czy to lepiej, czy gorzej?


Dla ludzi, którzy pracują w padoku, są na każdym wyścigu może to i ulga - w końcu te V8 były naprawdę bardzo głośne i słuchanie ich przez kilkadziesiąt dni w roku mogło być męczące, a wręcz niezdrowe dla słuchu.

Natomiast kibic przyjeżdża powiedzmy na jeden wyścig w sezonie i chce tego hałasu. Dla tych kibiców, którzy mieli okazję być na wyścigach w poprzednich sezonach, teraz może nastąpić szok. Jeśli bolidy będą cichsze niż GP2 (a co za tym idzie, również GP3) to kibice wypną się na F1, bo nie będą chcieli nadal płacić grubych setek euro za bilety, skoro na żywo brzmi to tak jak w tv...

Szkoda tylko, że już przy obmyślaniu przepisów silnikowych nie pomyślano, aby zachować odpowiedni poziom głośności...
hawaj, 10.04.2014 09:18[!]
Jest jedno bardzo szybki rozwiązanie problemu - wywalić turbo, moc pewnie spadnie w okolice 200 Ps ale będzie znów tak głośno jak dawniej :) A tak na serio mówiąc nigdy nie będzie tak głośno jak było, w końcu to tylko 1,6 litra :) Jeszcze mi się nasuwa takie porównanie do imprezy studenckiej, 1 litr cicho, 1,6 litra głośniej, 2,4 litra głośno, 3,0 litry hałas na pół akademika :)
jejek, 10.04.2014 09:48[!]
Skoro podobno nie ma takiej głupoty, której nie dałoby się uchwalić, to dodać do regulaminu minimalny hałas generowany przez silnik, wprowadzić czujniki homologowane przez FIA i upominać opornych pod groźbą dyskwalifikacji.

Drugie rozwiązanie, jakie przychodzi mi do głowy, to na wzór telebimów pokazujących akcję na torze, dołożyć głośniki i wzmacniać, wzmacniać!!!

Mam nadzieję, że nikt tego nie weźmie na poważnie...
kusza, 10.04.2014 09:56[!]
No tak, ale glosniki i wzmacniacze powinny byc na przyczepce za bolidem ciagniete a to zakluci struge powietrza za bolidem. Proponuje dolozyc kilka tub gramofonowych prosto w tlumik i skierowac w trybuny.
rno2, 10.04.2014 10:11[!]
Albo czymś obowiązkowo szprycować kibiców na trybunach, żeby słyszeli dźwięki 2x głośniej :-)
b0czek, 10.04.2014 10:31[!]
@kusza

Myślę, że to można uznać za prototyp: http://www.youtub.../watch?v=oeO2q8FzcnM
jpslotus72, 10.04.2014 11:39[!]
Reanult może w tej sprawie powiedzieć - "nie zawracajcie nam d... dźwiękiem, mamy większe problemy"... Ferrari też ma inne bóle głowy. Mercedes chodzi jak zegarek i nie będzie niczego kombinował na siłę, żeby przypadkiem nie pojawiły się niepotrzebne problemy (skutki uboczne "nagłośnienia").

A tak w ogóle, jak człowiek przez chwilę popatrzy na to z boku i pomyśli, że mówimy o Formule 1 - to cały ten problem i dyskusja o jego rozwiązaniu świadczy o czymś żałosnym... Przede wszystkim, trzeba by zacząć od tego, ze brzmienie silników jest tylko skutkiem, a nie przyczyną. Wszystko bierze się z tego kierunku, w którym podążą F1 - o którym mówi Thomas Weber (http://www.f1wm.p...p/news_id-31874.html). Formuła 1 nie rozwija się w kierunku konstruowania coraz doskonalszych narzędzi ścigania się, z czego mogą przy okazji odnieść jakieś korzyści koncerny, produkujące samochody drogowe, tylko rozwija się w kierunku trendów, panujących w motoryzacji drogowej.
Colin Chapman wiele kat temu oddzielił Team Lotus od Lotus Cars właśnie dlatego, żeby zespół Formuły 1 nie musiał być jedynie firmą usługową dla producenta samochodów drogowych. To dzięki temu Chapman mógł stawiać kroki milowe w rozwoju F1 (jednolity kokpit, efekt przyziemienia) - bo szukał doskonalszego samochodu wyścigowego, a nie bolidu, który rozwiązania z samochodów drogowych wprowadzi na tory F1..
rno2, 10.04.2014 12:28[!]
A teraz wszystko się sprowadza do tego, żeby za kilka lat przysłowiowy Janusz mógł przejechać swoim lanosem z Zakopanego do Gdańska na połowie baku...

Moim zdaniem F1 nie powinna być aż w takim stopniu poligonem doświadczalnym dla zwykłej motoryzacji.
Nilstem, 10.04.2014 13:00[!]
F1 w koncu jest nowoczesna. O co wam chodzi, trudno zeby na archaicznym V8 jezdzili 200 lat.
jpslotus72, 10.04.2014 14:31[!]
@Nilstem
Rzecz nie w tym, żeby zamrozić rozwój i trwać wiecznie przy tym samym (gdyby tak było, mielibyśmy dzisiaj na torach "cygara" bez skrzydeł z połowy lat 60-tych). Chodzi tylko to to, jakie są motywy rozwoju, bo one wyznaczają jego kształt. Obecnych silników nie wprowadzano dlatego, że tak będzie lepiej dla czystego ścigania i będzie to krok naprzód w rozwoju sportu wyścigowego, tylko dlatego - mówiono o tym wprost - że taki jest trend w samochodach drogowych. Motywem rozwoju sportu wyścigowego powinno być lepsze ściganie - i tak było kiedyś - a nie coś, co dzieje się na drogach poza torami.
Dzisiaj chodzi oczywiście o interesy koncernów samochodowych (i o tym mówi właśnie Thomas Weber, do którego wyżej odsyłałem). Nie wiem, czy da się odwrócić ten trend i te motywy - ale F1 może już nigdy nie być taka, jaką ją znaliśmy - kiedy kierowała się przede wszystkim tworzeniem najdoskonalszych narzędzi ścigania się na torach.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca