|
|
|
|
|
|
Ecclestone: Poprawa dźwięku bolidów nie będzie łatwa |
Szef F1 mimo to uspokaja fanów, zapewniając znalezienie rozwiązania. |
|
•Igor Szmidt, 9 kwietnia 2014, wyświetlenia: 2190 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Szef Formuły 1, Bernie Ecclestone ostrzegł fanów, że uczynienie nowych silników głośniejszymi może nie być takie proste. W zeszłym tygodniu szefowie zespołów F1 zgodzili się, że należy podjąć kroki aby dźwięk turbodoładowanej jednostki był głośniejszy.
Takie działania są efektem wzrastających skarg dotyczących zbyt cichych bolidów, a sam Ecclestone obawia się, że kibice sportu mogą odwrócić się do sportu plecami. Ecclestone podkreślił, że mimo rozpoczęcia pracy przez FIA nad znalezieniem sposobu na podgłośnienie jednostek napędowych, rozwiązanie tej sytuacji będzie bardzo skomplikowane.
W rozmowie z Autosportem, szef F1 przyznał: „Pracujemy nad tym i staramy się ocenić nasze szanse. Jeśli wiedzielibyśmy co zrobić, zrobilibyśmy to. Nie ma tu nic trudniejszego. Nie ma jednej osoby, która może podjąć decyzję. Powołaliśmy do życia całą grupę, która musi się tym zająć. Jednak na tą chwilę nikt nie zna rozwiązania”.
Ecclestone wyraził swoje zadowolenie faktem, iż Mercedes nie opiera się przed zmianami w silnikach, mimo iż poprawiony dźwięk może wpłynąć negatywnie na inne korzyści. „Dobrą sprawą jest to, że ludzie, którzy mieliby powody aby być przeciw temu pomysłowi, są pierwsi w kolejce do pomocy i są gotowi zrobić co tylko trzeba będzie, a mogliby odmawiać jakichkolwiek rozmów, jakichkolwiek czynności, ponieważ mają najlepszy silnik. Pracują nad tym bardzo poważnie. Nie martwcie się – sprawa będzie rozwiązana”.
Szef sportowy Mercedesa, Toto Wolff przyznał, że osobiście nie przeszkadza mu dźwięk nowych jednostek, jednak skargi fanów nie mogą być zignorowane. „Oczywiste jest, że wyścigi są zupełnie inne z nowym dźwiękiem – jednak czy to lepiej, czy gorzej?” – powiedział dla Autosportu. „Każdy ma swoje zdanie, jednak musimy ich wysłuchać. Zobaczymy więc, co możemy zrobić, spróbujemy otworzyć każdą furtkę”.
„Jeśli pojawi się sensowne rozwiązanie, które będzie dla nas wykonalne i nie wywróci reguł do góry nogami, będziemy w stanie coś poprawić” – Wolff poparł zdanie Ecclestone'a dotyczące komplikacji wokół takich zmian. „Rozmawialiśmy z inżynierami i powiedzieli, że muszą to przeanalizować i ocenić. Nie jest to proste i nie jest oczywiste, ponieważ celem obecnej technologii jest wykorzystanie gazów do napędzenia silnika i turbo. Jesteśmy więc bardziej efektywni, ponieważ nie wydmuchujemy całej energii z wydechu”.
Źródło: autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|