F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2006
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Prodrive potwierdza zgłoszenie do startów w sezonie 2008

"Uznaliśmy, iż teraz jest najlepszy moment na dokonanie kroku na przód".
Marek Roczniak, 31 marca 2006, wyświetlenia: 1231<< | lista | T- | T+ | >>
W ostatni dzień przyjmowania zgłoszeń do udziału w Mistrzostwach Świata Formuły 1 w sezonie 2008, firma Prodrive potwierdziła wysłanie swojego zgłoszenia do FIA.

W wydanym w piątek rano przez Davida Richardsa krótkim oświadczeniu czytamy: „Formuła Jeden nadal jest uważana za królową sportów motorowych, a więc awans do niej Prodrive jest naturalną koleją rzeczy”.

„O ile jesteśmy dosyć dużą firmą w dziedzinie sportów motorowych, to jednak w porównaniu z koncernami samochodowymi, które obecnie dominują w tym sporcie, jesteśmy zaledwie płotką. Jednakże biorąc pod uwagę proponowane przez FIA nowe przepisy uznaliśmy, iż teraz jest najlepszy moment na dokonanie kroku na przód”.

Prodrive jest 13 zespołem, który potwierdził chęć startów w sezonie 2008. Do udziału w mistrzostwach dopuszczonych zostanie jednak tylko 12 ekip, tak więc Richards musi się liczyć z ewentualnymi konkurentami w walce o ostatnie wolne miejsce.

Na razie znany jest tylko jeden – Paul Stoddart, który w przeciwieństwie do innych dysponuje gotowymi bolidami nadającymi się do startów po niewielkich przeróbkach i twierdzi, że ma już podpisaną umowę z Cosworthem na dostawę silników. Australijczyk z pewnością nie należy jednak do ulubieńców Maxa Mosleya. Lista zaakceptowanych zespołów zostanie opublikowana pod koniec kwietnia.

„W najbliższych miesiącach zostaną sfinalizowane przepisy na sezon 2008”, powiedział Richards. „Jeśli nasze zgłoszenie zostanie zaakceptowane, liczymy na wzięcie konstruktywnego udziału w określeniu nowych przepisów. Ich celem jest stworzenie nie mającym dostępu do ogromnych zasobów, jakimi dysponują koncerny samochodowe prywatnym zespołom takiego środowiska, w którym, będą one w stanie znowu być konkurencyjne. Taka sytuacja będzie znacznie zdrowsza dla długoterminowej przyszłości F1”.

Źródło: pitpass.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
31.08.2011  David Richards szuka możliwości zdobycia udziałów Lotus-Renault
14.01.2011  Prodrive nie będzie rozważał wejścia do F1 przed rokiem 2013
20.06.2010  Prodrive i Toyota połączą siły w rajdach?
15.04.2010  Prodrive wyklucza wejście do F1 w roku 2011
19.02.2010  Richards nie jest zaskoczony problemami nowych zespołów
Tagi:
Richards D.
Prodrive

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
mika02, 31.03.2006 15:39[!]
A może jednak FIA zwiększy limit teamów w 2008r? Chyba przyznacie,że 13 czy 14 teamów uatrakcyjni F1
dz, 31.03.2006 15:56[!]
no ok! więcej bolidów ,wiecej emocji. Tylko niech Max Mosley juz pójdzie na emeryture i niech juz zakończy swoa radosną trworczość, zreszta wszystcy wiedzą jaki jest. Ostatni jego super pomysl to nowy regulamin rajdów i co ?
No i tylko 2 teamy fabryczne! Panu z FIA serdecznie dziękuje -na emeryture MAX!
mike, 31.03.2006 16:58[!]
Jezeli będą reprezentowali poziom Aguri i Midland F1 to uatrakcyjni sie walka na końcu stawki. Ale czy to podniesie atrakcyjność całego F1 to nie jestem pewien. Na pewno będzie wiecej dublowania i wyprzedzania ale osobiście jestem przeciwny dopuszczaniu kolejnych słabeuszy.
K9G, 31.03.2006 16:58[!]
Dla mnie wiecej bolidow ktore beda mialy strate 4 sekund na kolku to bezsens. Moze byc wiecej zespolow, ale konkurencyjnych. Niech beda emocje a nie wiecej maruderow do wyprzedzania.
lubek888, 31.03.2006 17:08[!]
zgadzam sie teamow powinno byc wiecej bylo by duzo ciekawiej ale musza byc to teamy konkurencyjne !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Maraz, 31.03.2006 18:21[!]
FIA ujawniła, że w sumie zgłosiły się aż 22 zespoły do startów w sezonie 2008. Nazw zespołów nie ujawniono. No to teraz Federacja będzie miała pełne ręce roboty z wybraniem najlepszego kandydata na jedyne wolne miejsce z 11 zgłoszeń :)
kuba_new, 31.03.2006 18:36[!]
ciekawe kto sie tam jeszcze zglosil?
moze FSO?
swoja droga nie mialbym nic przeciwko zwiekszeniu ilosci zespolow
jednak ci co nie dorownuja kroku powinni odpadac jak w pilce do slabszej ligi
wtedy mogloby sie zwolnic miejsce dla kogos kto ma wiecej pary do walki
dex, 31.03.2006 19:00[!]
ale niech zrobia wiecej zespolow niz 12 , wiadomo za duzo to niezdrowo ale i wiecej ekip tym wieksza rywalizacja bedzie :)
marcin760, 31.03.2006 20:58[!]
Podobno więcej niż 12 nie może być z przyczyn czysto technicznych - na nie których torach nie ma więcej boksów. Tak powiedział Max. Dodatkowe teamy miałyby rozbijać namioty ?
Jacenty_F1, 01.04.2006 08:52[!]
Jak podnieść atrakcyjność walki z kończ stawki? Wprowadzić punktację taką jaką miała Indy Car w latach dziewięćdziesiątych czyli 12 miejsc punktowanych i zacznie się widowisko na całego. Ja jestem za przyjęciem wszystkich zgłoszonych ofert, ale tu wychodzi pazerność innych zespołów jeżeli chodzi o kasę z FIA i praw TV im ich więcej tym mniej pieniążków dlatego nie chcą przyjmować nowych.
mika02, 01.04.2006 09:43[!]
zgadzam się z Wami, że kilka nowych, "snujacych" się po torach bolidów może powodować sytuacje wręcz niebezpieczene, gdy będą dublowane. nowe zespoły będą w pierwszym sezonie mało konkurencyjne, ale tylko przez doświaczenie, udział w GP mogą z czasem podnieść atrakcyjność widowiska. Po za tym więcej zespołów to więcej kasy dla organizatorów, więcej widzów itp. A przecież generalnie o to chodzi w tym show!
Tommasz, 01.04.2006 10:14[!]
A moim zdaniem F1 powinna pozostać zdominowana przez koncerny motoryzacyjne, dlaczego? Dlatego że to taka mała wojna w światku motoryzacyjnym. Kogo kręci jakiś Midland, czy Prodrive? A na dźwięk słów Ferrari, Mercedes, każdemu pasjonatowi motoryzacji przyspiesza tętno. Zresztą zajrzyjcie kiedyś na jakieś fora o tematyce motoryzacyjnej: czasem tam "wręcz idzie na noże" gdy jest rozmowa o wyższości jednej marki na drugą. Czy ktoś kiedyś dyskutował o wyższości Red Bulla nad Poweradem?? Zreszta nie oszukujmy się; szpicę F1 tworzyły, tworzą i tworzyć bedą zespoły powiązane z potężnymi koncernami motoryzacyjnymi. Spójrzmy na rozkład sił chociażby w tym sezonie: Renault, Mercedes, Honda... A Midland, Super Ogórki czy STR?? Pośmiewisko (szczególnie jak jedzie Ide).
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca