F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Nissan wraca do Le Mans

Japońska ekipa w przyszłym roku powalczy w klasie LMP1.
Paweł Zając, 23 maja 2014, wyświetlenia: 1744<< | lista | T- | T+ | >>
Nissan poinformował dziś, że w przyszłym roku powróci do Le Mans, by powalczyć z Audi, Toyotą i Porsche w klasie LMP1.

Japoński producent już wcześniej zdradził, że planuje starty w Długodystansowych Mistrzostwach Świata od sezonu 2015, co było warunkiem do wystawienia w tym roku modelu ZEOD RC. Teraz wiemy, że w przyszłorocznej stawce pojawią się dwa Nissany GT-R LM NISMO.

Andy Palmer, wiceprezes marki, zdradził, że Nissan chce w pełny wykorzystać potencjał nowych zasad bazujących na zarządzaniu energią. „Cieszymy się, że ACO i FIA wykonały dobrą robotę podczas ustalania nowych reguł. LMP1 nie jest tylko wyścigiem zbrojeń. Nasi rywale zdecydowali się na różne techniczne rozwiązania i my postąpimy tak samo. Chcemy wygrać w zupełnie inny sposób. Nie pojawimy się z autem, które po prostu będzie kolejną tak samo wyglądającą hybrydą. Naszym celem jest zrobienie czegoś innego”.

Jak na razie ujawniono dokładnej specyfikacji technicznej nowego prototypu, ani też miejsca, w którym zostanie on zbudowany. Prace nad projektem są już na dość zaawansowanym etapie, a pierwsze testy mają odbyć się w październiku.

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.04.2024  Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC
22.11.2023  Kubica przystąpi do WEC w sezonie 2024 z AF Corse
05.11.2023  Kubica mistrzem świata WEC w klasie LMP2
15.09.2023  Media: Schumacher prowadzi rozmowy z Alpine ws. startów w WEC
03.02.2023  Kubica dołącza do ekipy LMP2 WRT w WEC
Tagi:
Le Mans
WEC

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
matinson, 23.05.2014 17:36[!]
I to jest świetna informacja, jeszcze Ferrari by dołączyło i byłoby super ;)
MMMotorsport, 23.05.2014 17:44[!]
Super! Widać, że LMP1 coraz bardziej się rozrasta. No i emocje będą jeszcze większe ;)
marvin, 23.05.2014 17:45[!]
Świetna informacja!

Zapowiada się dobra walka podobnie jak w tym roku. Wydaje mi się, że na pewno w 2015 roku wystartuje Porsche, co z Audi niewiadomo, zależy jak pójdzie zarówno drużynie pierścieni jak i Porsche, bo to w sumie wewnątrzkorporacyjni konkurenci;) Ciekawe co z Toyotą, może wytrwają i będzie bitwa pomiędzy japońskimi producentami :) Potem jeszcze są Rebellion i OAK Racing oraz Welter Racing.
Witekb, 23.05.2014 19:06[!]
Amalio, 23.05.2014 19:12[!]
Informacja świetna, ale to swoją drogą dość dziwne. Po latach posuchy teraz dla odmiany będziemy mieli już cztery "koncerniaki", a pytanie czy na tym się skończy.
rolnik sam w dolinie, 23.05.2014 19:57[!]
Info świetne, ciekawi mnie czy dadzą miejsce Lucasowi Ordonezowi, w LMP2 radził sobie chyba najlepiej z kierowców zaciągniętych z GT Academy. Będą też potrzebowali zawodników doświadczonych w tego typu wyścigach, więc może być szansa powrotu dla takich zawodników jak Bourdais, Pagenaud lub Minassian/Gene (którzy startują w tym roku w LMP2). Obecnośc Francuza i Japończyka w składzie kierowców raczej jest pewna. Będzie ciekawie to jest pewne.

LMP2 na przestrzeni ostatnich kilku lat rozwinęło się świetnie co poskutkowało 19 prototypami w klasie w tym roku, LMP1 ma perspektywy na rozwój. Tymczasem GTE Pro z roku na rok wygląda coraz słabiej mimo 'reformy' cztery lata temu. Ostatnie fiasko w rozmowach na ujednolicenie GTE i GT3 też sytuacji nie poprawi. Prototypy odżywają, GT znowu umierają. Przyszły rok pokaże czy będzie potrzebna kolejna reanimacja trupa, czy nie. Samochody GT mimo iż są wolniejsze to w wyścigach długodystansowych odgrywają dużą rolę i wolałbym, aby znaleźli skuteczne rozwiązanie (może zostawienie tylko jednej klasy?)
No70, 23.05.2014 20:51[!]
@Witekb
To tylko niezależna wizja, w dodatku dość stara.

@rolnik sam w dolinie
Kierowców pewnie zwerbują z SGT, zasady te same, w dodatku prędkość niemal identyczna z proto P1.

Co do ogółu, to podoba mi się jak Nissan manifestuje przejście od seryjnego R35 do auta LMP1, poprzez bazującą na serii odmianę GT3 i zamaskowanego GT-Rem prototypu GT500.
rolnik sam w dolinie, 23.05.2014 22:57[!]
Będę mocno zdziwiony jeżeli w ich składzie zabraknie Francuza (a takowy chyba w SGT nie staruje). Nie wiem też czemu mieliby się aż tak chylić ku Japończykom? Owszem to japońska marka ale w sporej części należąca do francuskiego Renault.
Toyota też startuje w SGT (Lexus), a mimo to ich skład raczej nie bazuje na kierowcach którzy tam startowali (Tylko Nakajima i to raczej z innych powodów). To również japońska marka, a Japończyka mają tylko jednego. Tak wiec nie zbyt rozumiem założenie dla którego Nissan swój skład miałby kompletować z kierowców Super GT.
enstone, 23.05.2014 23:21[!]
Już jakiś czas temu czytałem, że Nissan chce wejść do klasy LMP1, ale myślałem, że to tylko plotki, a tu miła niespodzianka, fajnie że będą 4 zespoły fabryczne, a najbardziej mi się podoba w LMP1, że ekipy wybierają różne technologie i jest ta dowolność, nie to co w F1.....
No70, 23.05.2014 23:26[!]
@rolnik sam w dolinie
Nie wrzucam od razu całego kontyngentu z japonii, myślę po prostu że Nissan wrzuci kogoś z GT500 albo SF zwlaszcza jesli bedzie to ich wychowanek. Przykladowo taki M. Krumm, wieloletni kierowca marki, jeśli Nismo uzna że nie jest już za stary. Mozliwe ze wezma tez Heidfelda ktory tez teraz dla nich jezdzi.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca