|
|
|
|
|
|
Simon Pagenaud wygrywa drugi wyścig w Houston |
Drugi na mecie zjawił się Aloszyn, a trzeci Hawksworth. |
|
•Łukasz Godula, 30 czerwca 2014, wyświetlenia: 2578 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Simon Pagenaud zdominował drugi wyścig w Houston i na mecie zjawił się przed Michaiłem Aloszynem z przewagą ponad 7 sekund. Pagenaud wyprzedził startujące z pole position Helio Castronevesa zaraz po restarcie, i jedyny, momentem, na który reszta stawki zjawiła się tuż za nim, były późniejsze żółte flagi.
Droga Aloszyna na podium obfitowała jednak w więcej przygód. Wystartował wprawdzie z drugiej pozycji, jednak cudem przetrwał zderzenie w środku wyścigu z Grahamem Rahalem, gdy ten nagle zwolnił z powodu awarii mechanicznej, a Rosjanin wjechał w tył jego bolidu. Aloszyn był w stanie kontynuować ściganie po wymianie nosa, jednak ponowny koszmar przeżył gdy doznał przebicia opony na ostatnich kilku okrążeniach. Udało mu się utrzymać na torze, a walka za jebo plecami pozwoliła na obronę drugiej lokaty.
Na mniej niż dwa okrążenia do mety wydawało się, że podium uzupełni Will Power, który pojechał fantastyczne zawody, po starcie z tyłu stawki. Jednak pierwsze kłopoty pojawiły się, gdy wyczuł mocne wibracje w bolidzie, które doprowadziły do pęknięcia przedniego zawieszenia. Ostatecznie na mecie zjawił się na 11 miejscu.
Sytuację wykorzystał Jack Hawksworth, który również pojechał bardzo dobry wyścig po starcie z dalszego miejsca. Był on jednym z dwóch kierowców, którzy zaryzykowali start na twardszej mieszance, jednak najważniejszym czynnikiem w jego sukcesie była po prostu szybka jazda. Czwarty metę przekroczył Kimball przed Sebastienem Bourdais, który przejechał drugą część wyścigu z połową przedniego skrzydła po zderzeniu z Castronevesem.
Luca Filippi był na dobrej drodze do finiszu w czołowej dziesiątce, dopóki nie rozbił się zaledwie okrążenie przed metą, podczas gdy słaby weekend Scotta Dixona trwał i musiał zjechać do boksów po problemach z hamulcami.
•IndyCar Series > 2014 > Grand Prix of Houston 2, Houston - 2,708 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 77 | Simon Pagenaud | | Schmidt Peterson Motorsports | Dallara DW12 Honda | 90 | 1h51m43,062 | 50 |
2. | 7 | Michaił Aloszyn (D) | | Schmidt Peterson Motorsports | Dallara DW12 Honda | 90 | +0:07,262 | 40 |
3. | 98 | Jack Hawksworth (D) | | Bryan Herta Autosport | Dallara DW12 Honda | 90 | +0:17,021 | 35 |
4. | 83 | Charlie Kimball | | Chip Ganassi Racing | Dallara DW12 Chevrolet | 90 | +0:18,593 | 32 |
5. | 11 | Sebastien Bourdais | | KV Racing | Dallara DW12 Chevrolet | 90 | +0:20,237 | 30 |
6. | 28 | Ryan Hunter-Reay | | Andretti Autosport | Dallara DW12 Honda | 90 | +0:25,392 | 28 |
7. | 2 | Juan Pablo Montoya | | Team Penske | Dallara DW12 Chevrolet | 90 | +0:30,231 | 26 |
8. | 8 | Ryan Briscoe | | Chip Ganassi Racing | Dallara DW12 Chevrolet | 90 | +0:30,592 | 24 |
9. | 25 | Marco Andretti | | Andretti Autosport | Dallara DW12 Honda | 90 | +0:31,326 | 22 |
10. | 10 | Tony Kanaan | | Chip Ganassi Racing | Dallara DW12 Chevrolet | 90 | +0:50,310 | 20 |
11. | 12 | Will Power | | Team Penske | Dallara DW12 Chevrolet | 90 | +1:12,774 | 19 |
12. | 19 | Justin Wilson | | Dale Coyne Racing | Dallara DW12 Honda | 89 | 1 okr. | 18 |
13. | 20 | Mike Conway | | Ed Carpenter Racing | Dallara DW12 Chevrolet | 89 | 1 okr. | 17 |
14. | 27 | James Hinchcliffe | | Andretti Autosport | Dallara DW12 Honda | 89 | 1 okr. | 16 |
15. | 16 | Luca Filippi | | Rahal Letterman Lanigan | Dallara DW12 Honda | 88 | 2 okr. | 15 |
16. | 15 | Graham Rahal | | Rahal Letterman Lanigan | Dallara DW12 Honda | 87 | 3 okr. | 14 |
17. | 17 | Sebastian Saavedra | | KV Racing | Dallara DW12 Chevrolet | 84 | 6 okr. | 13 |
18. | 9 | Scott Dixon | | Chip Ganassi Racing | Dallara DW12 Chevrolet | 78 | 12 okr. | 12 |
19. | 14 | Takuma Sato | | A.J. Foyt Enterprises | Dallara DW12 Honda | 74 | 16 okr. | 11 |
20. | 67 | Josef Newgarden | | Sarah Fisher Hartman Racing | Dallara DW12 Honda | 61 | 29 okr. | 10 |
21. | 3 | Helio Castroneves | | Team Penske | Dallara DW12 Chevrolet | 48 | 42 okr. | 9 |
22. | 34 | Carlos Munoz (D) | | Andretti Autosport | Dallara DW12 Honda | 40 | 50 okr. | 8 |
23. | 4 | Carlos Huertas (D) | | Panther DRR | Dallara DW12 Chevrolet | 2 | 88 okr. | 7 |
| |
Pole position: Helio Castroneves (Team Penske) - 0:59,170 (+1 pkt.) Najszybsze okrążenie: Simon Pagenaud ( Schmidt Peterson Motorsports ) - 0:59,896 na 62 okrążeniu Premia za prowadzenie przez najwięcej okrążeń: Helio Castroneves (Team Penske) +3 pkt. Objaśnienie skrótów: D - debiutant Klasyfikacje generalne | Kalendarz wyścigów |
|
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|