F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Pirelli wypróbuje 18-calowe opony podczas testów na Silverstone

Na eksperymentalnym ogumieniu będzie jeździła ekipa Lotus.
Mateusz Szymkiewicz, 4 lipca 2014, wyświetlenia: 2143<< | lista | T- | T+ | >>
Pirelli wypróbuje podczas najbliższej sesji testowej na torze Silverstone 18-calowe opony.

Standardowy rozmiar ogumienia w Formule 1 to trzynaście cali, jednakże włoski producent podjął decyzję o sprawdzeniu nowego rozmiaru opon, w celu rozważenia, czy będzie możliwe jego zastosowanie od 2017 roku. Na nowych oponach będzie jeździła ekipa Lotus, która jeszcze przed startem mistrzostw została wyznaczona do pomocy producentowi podczas testów na obiekcie Silverstone.

„Opony, które zobaczycie w przyszłym tygodniu, zasadniczo zostały zaprojektowane, by prezentowały się lepiej z estetycznego punktu widzenia, aniżeli umożliwiały lepsze osiągi” – powiedział Maurizio Boiocchi z Pirelli. „Szybkość naszej reakcji oznacza, że jesteśmy gotowi do ich produkcji w najbliższych miesiącach, jeżeli będzie to wymagane. W międzyczasie będziemy słuchać opinii innych o naszym projekcie i mamy nadzieję, że ludziom spodoba się coś innego na torze”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
14.03.2024  Mieszanki ogumienia na wyścigi sezonu 2024
18.11.2023  Russell: Pierwsze okrążenia będą katastrofą
17.11.2023  Russell nie wyklucza nawet czterech pit stopów w GP Las Vegas
19.10.2023  Isola odpiera zastrzeżenia Verstappena
Tagi:
Pirelli
Lotus

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Aeromis, 04.07.2014 19:19[!]
Na pewno będą ładniejsze niż obecne :) Nie wiem tylko czy Lotus powinien testować opony, Williams/SFI byłoby lepszym rozwiązaniem moim zdaniem.
Dante, 04.07.2014 19:35[!]
@Aeromis - Problemem nie są kwestie kosmetyczne - problemem jest amortyzacja całego bolidu, która obecnie opiera się na tych oponach.
Aeromis, 04.07.2014 20:03[!]
@Dante
Dzięki za więcej info, zawsze lubię czytać mądrzejszych od siebie. Swoją droga taka zamiana mogłaby być całkiem pozytywna.
Lotus ma ostatnio nieco fory ze względu właśnie na wszelakie testy Pirelli i ich bolid. Uważam, że zespół testujący produkty Pirelli powinien się zmieniać co rok i w żadnym przypadku nie powinien być to czołowy zespół. Williams jest "na topie"{ i wydaje się że z tego względu najbardziej "obiektywnym" testerem byłoby SFI.
Lukasz1234, 04.07.2014 20:11[!]
@Aeromis
Możesz wymenić jakie to fory ma Lotus w związku z testami Pirelli?
Aeromis, 04.07.2014 21:10[!]
@Lukasz1234
Oczywiście że nie mogę. Dane ma Lotus a nie ja.
Mahilda111, 04.07.2014 21:36[!]
@Aeromis
Chyba coś Ci się pomyliło. Przed sezonem Pirelli wyznaczyło zespoły, które będą podczas danych sesji testowały nowe rozwiązania (http://www.f1wm.p.../news_id-31526.html) i to, że akurat Lotus dostatnie osiemnastki na Silverstone, jest właśnie tym spowodowane.

Poza tym dochodzę do wniosku, że chodzi Ci też o samochód testowy Pirelli - R30. Otóż tak się składa, że Lotus pomimo użyczenia im własnego bolidu, nie ma z tego tytułu ŻADNEJ PRZEWAGI, nawet nie wiem, czy aby przypadkiem za obsługę tego modelu nie są odpowiedzialni ludzie z zewnątrz (podkreślam, nie jestem pewien czy tak jest faktycznie). A poza tym jak dobrze pamiętam, to bodaj Hembery mówił, iż tegoroczne opony były, a raczej miały być (wypowiedź bodaj ze stycznia lub lutego 2013) testowane w symulatorze, a nie na torze, ze względu na nowe silniki o większym momencie obrotowym.
Aeromis, 04.07.2014 21:54[!]
@Mahilda111
Nikt nie jest wszechwiedzący, jednak po to właśnie można coś przeanalizować. R30 i śwetne obchodzenie się z oponami Lotusa można by uznać za przypadek. Taki sam przypadek jak nielegalne testy mercedesa w zeszłym sezonie. Dla mnie jest ot jedno i to samo, bo dało porównywalne korzyści. Nie wierzę więc w ów żadna przewagę za grosz. Najlepiej obchodzący się bolid z oponami i niby rto zbieg okoliczności... Nie mieści mi się to po prostu w głowie ;)
Oczywiście porównując Lotusa i Mercedesa mówię o podobnych korzyściach, a nie o sposobie w jaki ów korzyść została uzyskana, bo to już dwie inne sprawy.
Mahilda111, 04.07.2014 22:09[!]
@Aeromis
Wiesz, gdyby faktycznie było takie kolesiostwo, to Pirelli by raczej nie miało problemu ze znalezieniem bolidu testowego, a tu były płacze, szarpanie i co tylko, żeby nie upalać dalej przestarzałej Toyotki :P A czy Lotus dobrze się obchodził z oponami? Do głowy mi przychodzi chyba jedynie Grand Prix Australii 2013 i mądra strategia na jeden pit stop mniej.
Aeromis, 04.07.2014 22:58[!]
@Mahilda111
Lotus bardzo dobrze współgrał z oponami i nie chodzi już o samo zużycie, ale o optymalne okno temperatur pracy co bezpośrednio przekładało się na tempo każdego okrążenia. Samo Pirelli twierdziło, że zaskoczeniem dla nich była sytuacja gdzie inne bolidy miały z tym problem. Wynikało to oczywiście ze zmian przepisów a co za tym idzie konstrukcji samych bolidów.
Ja nie sugeruję kolesiostwa, nie mówię o nim ani wprost, ani pokątnie. Tak się po prostu stało, ktoś na tym zyskał i dlatego jestem zdania, aby być mądrzejszym na przyszłość i ewentualne korzyści powinny spadać na zespół ekipy środka z średnim budżetem, dlatego (i tylko dlatego) właśnie tak pasuje mi SFI lub Williams.
enstone, 05.07.2014 00:03[!]
Lotus dobrze obchodził się z oponami podczas wyścigów, ale nikt nie wspomniał, ze mieli duże problemy w Q, żeby dogrzać opony. Podczas wyścigu dobrze im szło, ale do zwycięstwa niewiele brakowało, głównie przez pozycje na starcie i potem pogoń za czołówką.
hejter, 05.07.2014 00:07[!]
@Aeromis A Lotus nie jest zespołem środka stawki? Poza tym choćby ten Williams, w przyszłym sezonie może być sekundę przed wszystkimi, lub sekundę za, tego się nie przewidzi.
Dante, 05.07.2014 00:47[!]
@Aeromis - Od kiedy to Lotus nie jest zespołem środka stawki?
Aeromis, 05.07.2014 00:55[!]
@Dante @hejter
http://www.f1wm.p...rok=2012&dzial=3 mocno powyżej przeciętnej
http://www.f1wm.p...rok=2013&dzial=3 a tu mieli bolid nr 2 ale nie wykorzystali potencjału z różnych powodów
W tym sezonie także nie są środkiem stawki a co za tym idzie byli nim dawno temu jako Renault w 2011. Jasne że przewidzieć się nie da, ale to nie dowód aby takie testy wykonywał ten sam zespół, zwłaszcza taki co zalega z pensjami, ale na testy to kasę ma...
SirKamil, 05.07.2014 15:28[!]
Wykorzystanie Renault nie miało oczywiście żadnego znaczenia dla Lotusa. Różne samochody, różne koncepcje, kompletnie odmienne geometrie i rozwiązania zawieszenie, zupełnie inny balans mechaniczny i aerodynamiczny.

Druga sprawa, nie wiem (nie no, wiem tak faktycznie o co chodzi, nie czytam cię od wczoraj) dlaczego tak usilnie czepiłeś się tego testu. Nie wiedziałeś, nie doczytałeś a chwytliwą resztę jak zwykle sobie wymyśliłeś. Mahilda poinformował i nauczył się czegoś linkiem. Należy się podziękowanie, pochylenie głowy i odpuszczenie tematu, zamiast pogrążanie się insynuacjami w rodzaju "na pensje to nie ma a na testy są", bo są i na to i na to, jako na dwa obowiązki, nie z wyboru.
Aeromis, 05.07.2014 17:26[!]
@SirKamil
Miało znaczenie a czemu - czytaj wcześniejsze posty. Poza tym ja tu rozmawiam a Ty się czepiasz nie wiem po co.
oxiplegatz, 06.07.2014 01:14[!]
Nie podoba mi się ten pomysł. Formuła E stosuje podobne ogumienie (tyle że Michelina) i wygląda to tragicznie.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca