F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

05.05.2024

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Pic: 18-calowe opony będą sporym wyzwaniem

Francuz uważa, że ekipy będą musiały praktycznie od nowa budować samochody.
Paweł Zając, 9 lipca 2014, wyświetlenia: 2191<< | lista | T- | T+ | >>
Charles Pic uważa, że ewentualne wprowadzenie 18-calowych opon będzie sporym wyzwaniem zarówno dla kierowców jak i dla zespołów.

Kierowca rezerwowy Lotusa przejechał dziś 14 okrążeń na eksperymentalnych, które były pierwszą próbą przed możliwym wprowadzeniem takiego ogumienia w sezonie 2017.

Francuz jeździł bolidem w tegorocznej specyfikacji z niewielkimi poprawkami w ustawieniach zawieszenia. „Jeśli przejdziemy kiedyś na takie opony, to będzie to spore wyzwanie” – powiedział Pic podczas spotkania z dziennikarzami. „Zarówno dla zespołów, gdyż trzeba będzie zbudować zupełnie nowe auto, ponieważ filozofia jest zupełnie inna, a także dla kierowców. W niektórych miejscach jest inaczej, a w innych nie. Szczerze mówiąc myślałem, że opony są zbyt duże, jednak może to dla tego, że po raz pierwszy zobaczyłem je na aucie”.

Warto jednak dodać, że Pirelli nie pozwoliło kierowcy Lotusa na przejechanie szybkiego okrążenia – prędkość maksymalna była ograniczona na prostych, a dodatkowo nakazano mu na trzymanie się z dala od tarek. Mimo to, Pic stwierdził, że różnica w prowadzeniu auta jest bardzo duża. „Celem było sprawdzenie ich oraz ocenienie reakcji. Ogólnie było mało przyczepności. Myślę, że byłem jakieś 5-6 sekund poza tempem. Głównie dlatego, że samochód był budowany pod normalne opony. Prawdą jest też to, że są czulsze i bardziej nerwowe, a ponadto pojawiają się straty aerodynamiczne. Prowadzenie też nie było zbyt dobre, jednak to nie miało znaczenia na tych testach. To dopiero początek i jestem pewny, że sytuacja się poprawi”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
14.03.2024  Mieszanki ogumienia na wyścigi sezonu 2024
18.11.2023  Russell: Pierwsze okrążenia będą katastrofą
17.11.2023  Russell nie wyklucza nawet czterech pit stopów w GP Las Vegas
19.10.2023  Isola odpiera zastrzeżenia Verstappena
Tagi:
Pic C.
Pirelli

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
dex, 10.07.2014 07:46[!]
Nie wiem czy to dobry pomysł te 18 calowe koła. Co jak tarki są nie równe, są przecież tory co praktycznie kierowcy cały czas jeżdżą po tarkach, teraz amortyzuje to opona a potem co ?
rno2, 10.07.2014 08:14[!]
@dex Jeśli wprowadzą te opony, to zawieszenie będzie zupełnie inne niż w obecnych bolidach. Ja jestem za :-)
gnodeb, 10.07.2014 10:06[!]
Przyznam że na Lotusie nowe felgi wyglądają ładnie, ale wszystko wskazuje na to, że to kolejny etap spowolnienia F1. Nowe koła są o 4kg cięższe od obecnych...
marian3251, 10.07.2014 12:31[!]
to będzie już chyba 10 sekund wolniej niż 10 lat temu
Dante, 10.07.2014 18:19[!]
@rno2 Jesteś za - a bierzesz na siebie kolejne sekundy różnic między bolidami wynikające z konieczności opracowania nowego zawieszenie? Nie wszystkie zespoły mają zasoby, żeby poradzić sobie z corocznymi zamianami w aerodynamice i dodatkowo ze zmianami na polu przyczepności mechanicznej. A podobno ograniczamy koszty.
mbwrobel, 14.07.2014 09:23[!]
A zdaniem co poniektórych wypowiadających się pod poprzednim newsem o oponach niskoprofilowych, miały one znacznie poprawić przyczepność. Chciałoby się rzec "a nie mówiłem"?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca