F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Whiting: Zatrzymane restarty zostaly wprowadzone z myślą o widowisku

Pomysł zmiany procedury restratu zrodził sie podczas romowy Whitinga z pracownikiem McLarena.
jpslotus72, 14 lipca 2014, wyświetlenia: 1647<< | lista | T- | T+ | >>
Charlie Whiting przyznał, że obowiązująca od 2015 roku procedura restartu z pól startowych to jego pomysł, który zrodził się podczas rozmowy z pracownikiem McLarena.

Wielu kierowców wypowiedziało się negatywnie bądź sceptycznie na temat zatrzymanego restartu. Jednak Charlie Whiting uważa, że nowa procedura poprawi atrakcyjność wyścigów.

„Zatrzymane restarty to coś, w czym mam osobisty udział” – przyznaje Whiting w rozmowie z Russian Grand Prix. „Rozmawiałem z kimś z McLarena i wpadliśmy na taki pomysł poprawienia widowiska. Co jest najciekawszym momentem podczas oglądania wyścigu? Start. Dlaczego więc nie mieć drugiego startu? To ma sens”.

Whiting rozumie, że niektórym nowa regulacja może się nie podobać, uważa jednak, że korzyści z dodatkowych wydarzeń podczas wyścigu przeważają nad tymi obawami: „Oczywiście, że niektórych to urazi, ponieważ nie jest to czyste ściganie. Zostało to wprowadzone z myślą o widowisku. Niektórzy byli nawet tak niepoważni, że powiedzieli, iż jest to niebezpieczne. Gdyby to było niebezpieczne, nie mielibyśmy także samego startu do wyścigu, prawda? Rozumiem, że zdaniem niektórych jest to zbyt sztuczne, ponieważ normalnie to się nie zdarza. Ale dlaczego nie? Nie widzę w tym niczego złego”.

„Niektórzy kierowcy mogliby mieć obawy, że stracą prowadzenie, ale inni mogą mieć szansę coś na tym skorzystać. Myślę, że to jest ciekawy pomysł. Zostało to zatwierdzone, teraz musimy pracować nad tym, żeby to działało” – zakończył Whiting.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
jpslotus72, 14.07.2014 21:05[!]
@KamilKimi
Cytat :
Oczywiście, że niektórych to urazi, ponieważ nie jest to czyste ściganie.
Mnie to wprawdzie nie "uraziło" (urazić może niektórych kierowców), ale właśnie w tych słowach Whitinga jest "pies pogrzebany". To tak w podsumowaniu - bo resztę rzeczywiście pokaże przyszłość. Ale pozostaję pesymistą - a argumentację Whitinga w tej kwestii uważam za kiepski żart. Co innego, gdyby potrafił to jakoś uzasadnić kwestiami bezpieczeństwa - ale właśnie w tym względzie chyba trudniej znaleźć jakieś "za", niż "przeciw" (które wyrażali już m.in. Button i Ricciardo).
ROOK, 14.07.2014 22:23[!]
.    No to pomyślmy…

.    Przegrzane hamulce, schłodzone opony… Kompletnie różny stan opon startujących na sąsiednich pozycjach – w efekcie jeden restart będzie generował następny restart i tak w koło Macieju (szczególnie na torach ulicznych). Jeśli będą chcieli to utrzymać, to w konsekwencji wkrótce wrócą do (moim zdaniem niedobrego, świetnie, że już tego nie ma) zamkniętego pit-lane w trakcie neutralizacji, co tylko jeszcze bardziej pogorszy widowisko i wypaczy rezultat sportowy.

.    Na torach ulicznych zaczną się strategie z niespotykanym dotychczas niedotankowaniem w oczekiwaniu na spacerowe tempo całego wyścigu i skrócony dystans.

.    Coś mi się zdaje, że nie jest to droga do szczególnego uatrakcyjnienia, ale czekam na kolejne sztuczne pomysły z solidnym uzasadnieniem – „Przecież od dawna sprawdza się to w grach komputerowych! To ma sens…”
Pawel J, 14.07.2014 22:53[!]
Jeszcze kilka takich "genialnych" pomysłów i naprawdę przestanę oglądać F1
Aeromis, 14.07.2014 22:58[!]
Jakość argumentacji, jej styl i przede wszystkim zdanie
Cytat :
Niektórzy byli nawet tak niepoważni, że powiedzieli, iż jest to niebezpieczne.
Gdzie Charlie nie ma żadnego doświadczenia co może oznaczać drugi start, pokazuje szkodliwą działalność tego pana w F1. I jemu za to płacą. Nie ma to jak bogaty i szczęśliwy wariat, nic tylko pozazdrościć :)
macieiii, 15.07.2014 00:52[!]
w tej całej wypowiedzi Charlie Whiting chce przekazać: "czemu nie? to nie taki głupi pomysł." Zapomniał jedynie, że nie chce uatrakcyjnić bardzo dobrego widowiska, tylko co raz mniej ciekawą jazdę reklam na bolidach. Nie bardzo rozumiem jak tyle złych pomysłów przechodzi, skoro nikomu się to nie podoba. Dlaczego ściganie nie jest priorytetem? Czy z wiekiem Panowie na stołkach potrzebują przerw w procesji?

Jedyny logiczny argument jest taki, że na początku wyścigu się dużo dzieje, co nie zmienia faktu że zatrzymywanie to już przesada, bo lotny start to moment na który się czeka. Teraz będzie tylko wiecej czekania. Strategia poruszona wcześniej sprawia że pomysł jest irracjonalny
rvs, 15.07.2014 03:13[!]
Prawdopodobnie jedynym plusem dla nas będzie zatrzymanie licznika okrążeń. Dotąd samochody jadące za SC nabijały kółka, niekiedy po 5-7. Teraz licznik stanie i te kółka będą przed nami, a na nich dodatkowe emocje (o ile nie miną 2 godziny)...

Trochę na siłę szukam plusów tej zmiany:/
rno2, 15.07.2014 07:22[!]
@rvs Nie będzie tak jak piszesz. Bolidy nadal będą jeździć 2-3 kółka za SC, tyle że po jego zjeździe nie ustawią się w rządku i ruszą nagle do przodu, tylko zjadą na pola startowe (tak jak po okrążeniu formującym na początku wyścigu).
akkim, 15.07.2014 12:57[!]
Farsa guzikowa rozlewa się morzem,
no jak się ktoś uprze to nic nie pomoże,
skoro mogą kierowcy po kilkaset razy,
to Whiting nie może? Mistrz pośród grabarzy.

A zamieszać, zawikłać, sp**ć już do reszty,
to „Golgota picnic” – to styl nowoczesny,
dla kibica, widowiska to dla was niecnoty,
tylko czemu myślę, że to jest idiotyzm?
nickolas, 15.07.2014 16:31[!]
Nie wiem skąd te całe negatywne nastawienie w/s restartów z pól.
Tzn. wiem - taka ludzka natura - negowania zmian.
Dla mnie start lotny (nawet do 5 zakretów przed linią mety) po nudnych i niczym nie uzasadnionych procesjach za Safety Carem, to był nietrafiony pomysł.
W czasach, które ja pamietam - na restarty się czekało wręcz!

Rozwiązanie powinno być Salomonowe:
- krótkie sprzątanie = neutarlizacja +Safety Car+ lotny start (ale z linii startu, a nie gdzieś tam...).
- długa przerwa = zatrzymanie wyścigu!

Więc te protesty są godne politowania. Albo bicie piany o nic, albo brak wiedzy...
Aeromis, 15.07.2014 21:56[!]
@nickolas
Cytat :
Nie wiem skąd te całe negatywne nastawienie w/s restartów z pól.
Ten temat to nie nowość, więc i mało nowych powodów przeciw, ale i te są powtarzane więc skąd to dziwne pytanie :)
Nie chodzi też o "negowanie' a o uzasadnione swoje zdanie.
Więcej rozumienia i czytania - mniej politowania na przyszłość, bo zarzucasz coś, co sam robisz :)
nickolas, 16.07.2014 09:06[!]
@Aeromis
napisałem tak, bo jakość argumentów była licha wśród wielu głosów. Zdecydowane 'nie' dało się wyczuć, a wrażenie mam iż niektórzy nie widzieli takich restartów a wizje mają fatalistyczne...*

ps. nie czytam już o F1 wszystkiego i wszędzie, więc pomysł na restarty nie wydawał mi się poruszany w ostatnim czasie - a teraz widać, że może to być realna zmiana w regulaminie.

*ups, sprawdziłem - ty też masz takie wizje, więc spodziewam się krytyki cokolwiek bym nie napisał ;-)
MartiniRacing, 16.07.2014 22:33[!]
Czyżby McLaren szykował jakis super system startowy?
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca