F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA planuje zmianę kar za niebezpieczne opuszczenie stanowisk serwisowych

Pomysł poprawek taryfikatora wyszedł ze strony kierowców i zyskał aprobatę zespołów.
Nataniel Piórkowski, 17 lipca 2014, wyświetlenia: 1007<< | lista | T- | T+ | >>
Szefowie zespołów Formuły 1 naciskają na wprowadzenie zmian w systemie kar przyznawanych za przypadki niebezpiecznego opuszczania przez samochody stanowisk serwisowych.

Po tym jak podczas ubiegłorocznego Grand Prix Niemiec niedokręcone koło z samochodu Marka Webbera raniło kamerzystę FOM, FIA zaostrzyła kary za tego typu incydenty. Od startu bieżącego sezonu, każdy przypadek niebezpiecznego opuszczenia stanowiska serwisowego jest karany cofnięciem o dziesięć pozycji na starcie kolejnego wyścigu.

Nie jest jednak tajemnicą, że kierowcy nie są zadowoleni z faktu, że za przewinienie będące całkowicie poza ich kontrolą otrzymują tak wysoką karę. Kwestia ta miała być poruszana podczas spotkań kierowców, co zaowocowało podjęciem działań mających na celu zmianę kontrowersyjnego taryfikatora FIA. Idea ta została już omówiona z zespołami i otrzymała z ich strony szerokie poparcie. Formalne propozycje zmian w regulaminie powinny zostać przedstawione w ciągu najbliższych tygodni.

Aby poprawki weszły w życie wymagana jest jednomyślność wszystkich ekip. Następnie sprawa zostanie poddana pod głosowanie Światowej Rady Sportu Motorowego, które w takich przypadkach odbywa się zazwyczaj drogą faksową. Źródło w FIA przyznało, że liczy na to, iż sytuacja zostanie wyjaśniona przed tym, jak zespoły wrócą do pracy po wakacyjnej przerwie. „Realistycznym celem wprowadzenia zmian powinno być Grand Prix Belgii” – powiedział informator Autosportu.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Przepisy
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
TommyYse, 17.07.2014 12:59[!]
No i ładnie. Wielu narzekało właśnie na tę niesprawiedliwość więc chyba pozytywna zmiana ;) Tylko niech się nie daj boże coś stanie w ten weekend i pójdą w odwrotną stronę i zaostrzą przepisy. Czas leczy rany :P
A jak tam z tym zakazem obecności mediów w pit-lane podczas wyścigu? Pamiętam że były obawy co zmiany poziomu transmisji z tegoż miejsca, ale wszystko poszło gładko. Ostatnio testują te nowe kamery sunące wzdłuż pit-lane, które wg mnie nie specjalnie się spisują, bo niewiele wnoszą.
rno2, 17.07.2014 13:37[!]
Jestem jak najbardziej za karaniem za takie incydenty. Z tym, że mam na myśli karanie członków zespołu/zespół, a nie kierowcę, który nie jest absolutnie winien. I powinny to być kary innego typu, niż kary finansowe, skoro ciągle się mówi o redukcji budżetów
Tak jak jest obecnie, to analogicznie przy kolizji na torze dany kierowca za jej spowodowanie dostaje karę np. przejazdu przez pit-lane, i dodatkowo jeszcze zespół powinien dostać kilkadziesiąt tysięcy euro kary...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca