F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Zespoły wciąż rozważają dalsze używanie systemu FRIC

Niekóre ekipy mogą domagać się od sędziów GP Niemiec wyjaśnień w sprawie jego legalności.
Nataniel Piórkowski, 17 lipca 2014, wyświetlenia: 1185<< | lista | T- | T+ | >>
Zespoły Formuły 1 mają w czwartek ostatnią szansę na podjęcie decyzji w sprawie dalszego używania działającego w obszarze zawieszenia systemu FRIC.

W ubiegłym tygodniu delegat techniczny FIA – Charlie Whiting poinformował wszystkie stajnie, że po przeprowadzonej analizie organ zarządzający skłania się do podważenia legalności systemu. Otwiera to przed zespołami możliwość zgłoszenia oficjalnego protestu względem każdego konkurencyjnego teamu, w którego bolidzie znajdzie się w ten weekend FRIC.

Jak informowaliśmy o poranku z dalszego używania kontrowersyjnego rozwiązania zrezygnował Mercedes. Niemiecka stajnia chce w ten sposób uniknąć problemów związanych z ewentualną perspektywą protestu bazującego na orzeczeniu Whitinga. Wiadomo jednak, że kilka zespołów nie zdecydowało jeszcze, czy na torze Hockenheim będzie korzystało z systemu FRIC.

Niewykluczone, że stajnie te będą domagały się od sędziów wyjaśnienia jego legalności. Funkcja samego Whitinga uprawnia go jedynie do wydawania opinii na temat zgodności koncepcji z przepisami. Ostateczny werdykt mogą wydać stewardzi wyznaczeni przez FIA na konkretne Grand Prix.

W sezonie 2006, także przed Grand Prix Niemiec, Whiting uznał system amortyzatorów używany przez Renault za łamiący zapisy regulaminu technicznego. Renault odwołało się od orzeczenia Brytyjczyka do sędziów weekendu, pozostawiając system w samochodzie zapasowym w celu przejścia kontroli technicznej. Sędziowie uznali rozwiązanie za legalne jednak od ich werdyktu apelację złożyła sama FIA. Ostatecznie zakaz używania systemu został podtrzymany przez Międzynarodowy Trybunał Apelacyjny.

Nie można więc wykluczyć, że i w tym przypadku sędziowie uznają FRIC za zgodny z przepisami co otworzy przed zespołami możliwość skorzystania z niego w trakcie bieżącego weekendu.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Przepisy
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rno2, 17.07.2014 13:21[!]
***li dźwięk silników - teraz nakłaniają zespoły do testowania nowych wydechów, te są raczej do tego niechętne z uwagi na małą ilość testów. Ostatecznie FIA wychodzi obronną ręką, bo to zespoły są złe i nie chcą podłgosić silników.

Nagle w połowie sezonu wymyślili sobie, że jakiś system stosowany od dawna przez większość, lub nawet wszystkich nagle staje się nielegalny. Ale, że FIA jest miłosierne, to zespoły mogą się z tym systemem ścigać. Wystarczy, że się wszyscy pomiędzy sobą dogadają. Oczywiście wiadomo, że się nie dogadają, ale tu też FIA wychodzi zwycięsko, bo oni chcieli dobrze, tylko głupie zespoły nie potrafią się dogadać...
Kamikadze2000, 17.07.2014 14:48[!]
FIA to kpina... ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca