|
|
|
|
|
|
Bourdais i Conway triumfują w Toronto |
Pierwszy wyścig podwójnej rundy IndyCar nie został jednak odwołany. |
|
•Paweł Zając, 21 lipca 2014, wyświetlenia: 2374 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Z USA napływały do nas sprzeczne wiadomości i sobotni wyścig IndyCar w Toronto jednak nie został odwołany, a przeniesiony na niedzielę. Jego zwycięzcą został Sebastien Bourdais, a po południu najszybszy okazał się Mike Conway.
Francuz poranną rywalizację rozpoczął z pole position i przez większość wyścigu jechał praktycznie niezagrożony. Ostatecznie jego przewaga na mecie wyniosła ponad trzy sekundy nad Helio Castronevesem.
Lider punktacji przeskoczył na to miejsce już pod koniec pierwszego stintu, kiedy wyprzedził Ryana Huntera Reaya. Kierowca Andrettiego musiał również uznać wyższość Tonego Kanaana, jednak podczas tego manewru doszło do kontaktu, po którym Amerykanin wylądował na barierach. Mimo to sędziowie uznali to za incydent wyścigowy i Kanaan mógł spokojnie zmierzać po trzecie miejsce.
Czwarty był Pagenaud, który przedzierał się z końca stawki po kolizji z Filippim na początku rywalizacji. Jego ekipa zdecydowała się na dwa pit stopy, co pozwoliło Francuzowi wykorzystać czysty tor i szybki samochód. Czołową piątkę uzupełnił Scott Dixon.
•IndyCar Series > 2014 > Honda Indy Toronto 1, Toronto - 2,831 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 11 | Sebastien Bourdais | | KV Racing | Dallara DW12 Chevrolet | 65 | 1h15m44,323 | 50 |
2. | 3 | Helio Castroneves | | Team Penske | Dallara DW12 Chevrolet | 65 | +0:03,341 | 40 |
3. | 10 | Tony Kanaan | | Chip Ganassi Racing | Dallara DW12 Chevrolet | 65 | +0:04,865 | 35 |
4. | 77 | Simon Pagenaud | | Schmidt Peterson Motorsports | Dallara DW12 Honda | 65 | +0:05,427 | 32 |
5. | 9 | Scott Dixon | | Chip Ganassi Racing | Dallara DW12 Chevrolet | 65 | +0:12,547 | 30 |
6. | 15 | Graham Rahal | | Rahal Letterman Lanigan | Dallara DW12 Honda | 65 | +0:15,580 | 28 |
7. | 83 | Charlie Kimball | | Chip Ganassi Racing | Dallara DW12 Chevrolet | 65 | +0:28,698 | 26 |
8. | 27 | James Hinchcliffe | | Andretti Autosport | Dallara DW12 Honda | 65 | +0:31,168 | 24 |
9. | 12 | Will Power | | Team Penske | Dallara DW12 Chevrolet | 65 | +0:33,122 | 22 |
10. | 19 | Justin Wilson | | Dale Coyne Racing | Dallara DW12 Honda | 65 | +0:33,726 | 20 |
11. | 7 | Michaił Aloszyn (D) | | Schmidt Peterson Motorsports | Dallara DW12 Honda | 65 | +0:39,074 | 19 |
12. | 8 | Ryan Briscoe | | Chip Ganassi Racing | Dallara DW12 Chevrolet | 65 | +0:43,362 | 18 |
13. | 98 | Jack Hawksworth (D) | | Bryan Herta Autosport | Dallara DW12 Honda | 65 | +0:58,364 | 17 |
14. | 4 | Carlos Huertas (D) | | Panther DRR | Dallara DW12 Chevrolet | 65 | +0:58,497 | 16 |
15. | 20 | Mike Conway | | Ed Carpenter Racing | Dallara DW12 Chevrolet | 65 | +0:58,938 | 15 |
16. | 25 | Marco Andretti | | Andretti Autosport | Dallara DW12 Honda | 65 | +1:01,430 | 14 |
17. | 34 | Carlos Munoz (D) | | Andretti Autosport | Dallara DW12 Honda | 65 | +1:01,767 | 13 |
18. | 2 | Juan Pablo Montoya | | Team Penske | Dallara DW12 Chevrolet | 64 | 1 okr. | 12 |
19. | 17 | Sebastian Saavedra | | KV Racing | Dallara DW12 Chevrolet | 64 | 1 okr. | 11 |
20. | 67 | Josef Newgarden | | Sarah Fisher Hartman Racing | Dallara DW12 Honda | 63 | 2 okr. | 10 |
21. | 28 | Ryan Hunter-Reay | | Andretti Autosport | Dallara DW12 Honda | 39 | 26 okr. | 9 |
22. | 16 | Luca Filippi | | Rahal Letterman Lanigan | Dallara DW12 Honda | 17 | 48 okr. | 8 |
23. | 14 | Takuma Sato | | A.J. Foyt Enterprises | Dallara DW12 Honda | 10 | 55 okr. | 7 |
| |
Pole position: Sebastien Bourdais (KV Racing) - 0:58,948 (+1 pkt.) Najszybsze okrążenie: Simon Pagenaud ( Schmidt Peterson Motorsports ) - 1:00,695 Premia za prowadzenie przez najwięcej okrążeń: Sebastien Bourdais (KV Racing) +3 pkt. Objaśnienie skrótów: D - debiutant Klasyfikacje generalne | Kalendarz wyścigów |
|
Drugi wyścig padł łupem Mike'a Conwaya, który zaryzykował ze wczesną zmianą opon. Pod koniec pierwszego stintu nad torem przeszły krótkotrwałe, które zmusiły całą stawkę do założenia deszczówek. Kiedy tylko zaczęła pojawiać się sucha linia były tester Hondy był jednym z pierwszych, który zdecydował się powrócić do slicków. To pozwoliło mu znaleźć się w czołówce, a później wyprzedzić kierowców pozostających na deszczówkach.
Drugi był Kanaan, który zastosował podobną strategię, jednak samochód bezpieczeństwa w końcówce nie dał mu szans na gonienie Conwaya. Podium uzupełnił Will Power, który do flagi w szachownicę musiał bronić się przed Charlie Kimballem. Czołową piątkę zamknął Takuma Sato, a sam wyścig był zdominowany przez incydenty związane ze zmienną pogodą. Jednym z najważniejszych była sytuacja kiedy Montoya uderzył w opony, a kilka chwil później Aloszyn wypadł w tym samym miejscu i wpadł pod jego bolid. Rosjaninowi nic się nie stało, jednak wydobycie go spod bolidu Kolumbijczyka trwało trochę czasu.
•IndyCar Series > 2014 > Honda Indy Toronto 2, Toronto - 2,831 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 20 | Mike Conway | | Ed Carpenter Racing | Dallara DW12 Chevrolet | 56 | 1h20m35,542 | 50 |
2. | 10 | Tony Kanaan | | Chip Ganassi Racing | Dallara DW12 Chevrolet | 56 | +0:03,542 | 40 |
3. | 12 | Will Power | | Team Penske | Dallara DW12 Chevrolet | 56 | +0:05,154 | 35 |
4. | 83 | Charlie Kimball | | Chip Ganassi Racing | Dallara DW12 Chevrolet | 56 | +0:05,486 | 32 |
5. | 14 | Takuma Sato | | A.J. Foyt Enterprises | Dallara DW12 Honda | 56 | +0:06,621 | 30 |
6. | 98 | Jack Hawksworth (D) | | Bryan Herta Autosport | Dallara DW12 Honda | 56 | +0:07,870 | 28 |
7. | 9 | Scott Dixon | | Chip Ganassi Racing | Dallara DW12 Chevrolet | 56 | +0:07,935 | 26 |
8. | 25 | Marco Andretti | | Andretti Autosport | Dallara DW12 Honda | 56 | +0:10,176 | 24 |
9. | 11 | Sebastien Bourdais | | KV Racing | Dallara DW12 Chevrolet | 56 | +0:12,021 | 22 |
10. | 19 | Justin Wilson | | Dale Coyne Racing | Dallara DW12 Honda | 56 | +0:15,785 | 20 |
11. | 8 | Ryan Briscoe | | Chip Ganassi Racing | Dallara DW12 Chevrolet | 56 | +0:15,867 | 19 |
12. | 3 | Helio Castroneves | | Team Penske | Dallara DW12 Chevrolet | 56 | +0:16,220 | 18 |
13. | 67 | Josef Newgarden | | Sarah Fisher Hartman Racing | Dallara DW12 Honda | 56 | +0:20,913 | 17 |
14. | 28 | Ryan Hunter-Reay | | Andretti Autosport | Dallara DW12 Honda | 56 | +0:22,614 | 16 |
15. | 4 | Carlos Huertas (D) | | Panther DRR | Dallara DW12 Chevrolet | 56 | +0:29,271 | 15 |
16. | 16 | Luca Filippi | | Rahal Letterman Lanigan | Dallara DW12 Honda | 56 | +0:46,438 | 14 |
17. | 34 | Carlos Munoz (D) | | Andretti Autosport | Dallara DW12 Honda | 52 | 4 okr. | 13 |
18. | 27 | James Hinchcliffe | | Andretti Autosport | Dallara DW12 Honda | 52 | 4 okr. | 12 |
19. | 2 | Juan Pablo Montoya | | Team Penske | Dallara DW12 Chevrolet | 52 | 4 okr. | 11 |
20. | 15 | Graham Rahal | | Rahal Letterman Lanigan | Dallara DW12 Honda | 50 | 6 okr. | 10 |
21. | 17 | Sebastian Saavedra | | KV Racing | Dallara DW12 Chevrolet | 49 | 7 okr. | 9 |
22. | 77 | Simon Pagenaud | | Schmidt Peterson Motorsports | Dallara DW12 Honda | 47 | 9 okr. | 8 |
23. | 7 | Michaił Aloszyn (D) | | Schmidt Peterson Motorsports | Dallara DW12 Honda | 11 | 45 okr. | 7 |
| |
Najszybsze okrążenie: Juan Pablo Montoya (Team Penske) - 1:00,790 Premia za prowadzenie przez najwięcej okrążeń: Helio Castroneves (Team Penske) +3 pkt. Objaśnienie skrótów: D - debiutant Klasyfikacje generalne | Kalendarz wyścigów |
|
Fot: IndyCar
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|