To co mówi ma odrobinę sensu. Zapomniał chyba jednak że Honda w 2008 była owszem beznadziejna i coraz gorsza wraz z upływem sezonu ale było tak dlatego że w 2009 znacznie zmieniły się przepisy i wtedy nie było sensu rozwijać RA108. I już w połowie sezonu Honda skupiła się na RA109 (BGP001) no i udało im się wymyślić właśnie podwójny dyfuzor. Tymczasem za rok nie mamy takiej zmiany by dało się wymyślić coś nowego, Lotus i tak zaryzykował chociażby z nosem i jakoś efektu to nie dało. Muszą sobie teraz postawić pytanie: czy próbować robić coś z tym autem czy skupić się na przyszłorocznym? Grosjean pokazał się kilka razy z niezłej strony więc wydaje się że mają radykalny projekt z jakimś błędem którego nie skorygują. Czyli potencjał jest. Wnioskując, Lotus może wrócić do czołówki za rok.
Coraz trudniej o nowe, skuteczne rozwiązania ale Groszek ma chyba na uwadzę przejście na motor Merca. To może być wielka szansa ale silnik nie rozwiąże wszystkich problemów. Co do Hondy to zupełnie inna historia! Lotus już kiedyś miał świetne rozwiązanie dotyczące zawieszenia ale zakazano tego pomysłu. Brawn sygnalizował FIA, że dyfuzory mogą się pojawić w takiej formie, pytał o legalność ale federacja przed sezonem tego nie zablokowała. Życzę Groszkowi dobrego samochodu, trudny sezon na pewno go wzmocni!
Już przed tym sezonem na to liczyli, że będą jak Brawn. I co? jajco.
może ktoś go uświadomi, że Honda projektując samochód na 2009 wyszła z sześcioma koncepcjami samochodu, z których 3 zostało wytypowane do dalszego rozwoju, jako najbardziej obiecujące.
Te 3 były rozwijane w3 tunelach aerodynamicznych pracujących przez rok bez przerwy 24/7.
Z tych trzech koncepcji ostatecznie powstał samochód, który razem z zespołem został sprzedany Brawnowi za 1 euro.
Na całą tą zabawę Honda wydała ok 0,5 mld dolarów.
Jak Grosjean sobie wyobraża przy ograniczeniach w użyciu tunelu aerodynamicznego i biedzie Lotusa powtórzenie stylu Brawna?
Wycofać się ma Mercedes i sprzedać Lotusowi cały zespół za 1 EUR?
@Dorel = ale skąd mogli przewidzieć, że Renault przygotuje takie gówno, a nie silnik... ;)
To ja może przypomnę koledze, że napędzany tym "gównem nie silnikiem" Red Bull zajmuje drugie miejsce w klasyfikacji, a Lotus jest za także korzystającym z Renault Toro Rosso. Oczywiście Grosjean pomarzyć może, ale... to tyle.
Powtórka nastąpi, ale przypadku znacznie bliższego. Williamsa 2013-14.
Co jak co, ale już Lotus kiedyś miał upadek formy w 2011, kiedy wprowadzili przedni wydech, nie potrafili tego zrozumieć wtedy przerzucili sie szybko na nowy projekt i na dobre im to wyszło bo sezon 2012 i 2013 mieli niezłe. W tym roku mają problem bo odpuścili sobie pierwsze testy, i to się teraz mści, kiedy wszyscy sobie dopracowywali wszystko jak potrzeba, oni działali z opóźnieniem. Mam nadzieję że już skupiają sie na przyszłym sezonie, bo tutaj to nie ma za bardzo co działać już, Lotus już nie raz pokazał że mają zdolnych i kreatywnych inżynierów, mam nadzieję że coś wymyślą co da im powrót do czołówki :)
@Yurek - nie zmienia to faktu, iż od samego początku współpracy RBR z Renault to właśnie francuska produkcja była najsłabszym elementem ich pojazdu... ;) A teraz to się tylko pogłębiło, bo mamy nowe jednostki. ;)
Obecne zadłużenie Genii Capital szacuje się na 185 mln euro - kilka ostatnich lat spółka kończyła ze stratą. Jak się to przełoży na sytuację zespołu, to się zobaczy - ale optymizmem raczej z tej strony nie wieje...
Może w stylu BGP, bo ktoś ich podkupi za 1 euro. :)
@ jpslotus72
Co tam długi, może już hajs od Quantum dojdzie. ;D
|