F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Grosjean liczy na powrót Lotusa do czołówki w stylu Brawn GP

Francuz jest przekonany, iż stajnia z Enstone dokona sporego kroku naprzód w sezonie 2015.
Mateusz Szymkiewicz, 1 sierpnia 2014, wyświetlenia: 1880<< | lista | T- | T+ | >>
Romain Grosjean ma nadzieję, że Lotus zaliczy w przyszłym roku powrót do czołówki w stylu ekipy Brawn GP.

Stajnia z Enstone po udanym sezonie 2013, w którym walczyła w samej czołówce i miała szansę na finisz w pierwszej trójce w klasyfikacji konstruktorów, obecnie dysponuje kompletnie niekonkurencyjnym bolidem i zajmuje dopiero ósmą pozycję. Kierowca zespołu, Romain Grosjean, ma nadzieję, że Lotus zaliczy powrót do czołówki F1 w stylu ekipy Brawn GP w 2009 roku.

„Chcę wygrywać wyścigi w najbliżej przyszłości i pracujemy nad tym” – powiedział Francuz. „Jeżeli spojrzymy na Jensona [Buttona] w 2008 roku, to wówczas miał bardzo duże problemy ze swoją Hondą, a później ekipa przekształciła się w Brawna – ten sam zespół, inna nazwa – a on został mistrzem świata. Posiadanie trudnego okresu jest częścią twojej kariery, musisz to zaakceptować i nie popadać we frustrację. Brawn posiadał podwójny dyfuzor, bardzo sprytny wynalazek. Nie wiem czy w przyszłym roku coś takiego się pojawi, ale jestem przekonany w 99,99 procentach, iż Lotus będzie lepszy w następnym sezonie”.

28-latek w dalszej części wypowiedzi nawiązał do tegorocznych zmagań i przyznał, że gdyby Lotus uporał się elektronicznie sterowanymi hamulcami, to mógłby dokonać sporego postępu. „W tym momencie dalej zmagamy się trochę z hamulcami. Oczywiście w porównaniu do ubiegłego roku mamy mniejszy docisk oraz twardsze opony, a to [hamowanie] jest czymś, na co jestem zbyt wrażliwy. Są pewne prace, które musimy wykonać przy tym aspekcie”.

„Lubię gdy auto jest pewne, wtedy mogę uporządkować mój weekend i powiedzieć sobie «na kolejnym okrążeniu zahamuję trzy metry dalej», gdy coś nie pójdzie po mojej myśli, stracę wtedy tylko kilka dziesiątych. Teraz tracę sekundę, ponieważ wypadam z toru. To jest coś z czym się zmagam, więc czasem trzeba zrozumieć inny styl jazdy” – zakończył Grosjean.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.02.2023  Grosjean nie wyklucza powrotu do F1 z zespołem Andrettiego
20.12.2022  Grosjean: Vasseur może doprowadzić Ferrari do mistrzostwa świata
12.12.2022  Grosjean: Haas popełnił błąd zwalniając Schumachera
29.06.2022  Grosjean: Trudności Schumachera są czymś typowym dla Haasa
17.03.2022  Grosjean: Odrzuciłbym propozycję powrotu do Haasa
Tagi:
Grosjean R.
Lotus

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
piotr_del_grey, 01.08.2014 23:26[!]
To co mówi ma odrobinę sensu. Zapomniał chyba jednak że Honda w 2008 była owszem beznadziejna i coraz gorsza wraz z upływem sezonu ale było tak dlatego że w 2009 znacznie zmieniły się przepisy i wtedy nie było sensu rozwijać RA108. I już w połowie sezonu Honda skupiła się na RA109 (BGP001) no i udało im się wymyślić właśnie podwójny dyfuzor. Tymczasem za rok nie mamy takiej zmiany by dało się wymyślić coś nowego, Lotus i tak zaryzykował chociażby z nosem i jakoś efektu to nie dało. Muszą sobie teraz postawić pytanie: czy próbować robić coś z tym autem czy skupić się na przyszłorocznym? Grosjean pokazał się kilka razy z niezłej strony więc wydaje się że mają radykalny projekt z jakimś błędem którego nie skorygują. Czyli potencjał jest. Wnioskując, Lotus może wrócić do czołówki za rok.
Carolius, 01.08.2014 23:39[!]
Coraz trudniej o nowe, skuteczne rozwiązania ale Groszek ma chyba na uwadzę przejście na motor Merca. To może być wielka szansa ale silnik nie rozwiąże wszystkich problemów. Co do Hondy to zupełnie inna historia! Lotus już kiedyś miał świetne rozwiązanie dotyczące zawieszenia ale zakazano tego pomysłu. Brawn sygnalizował FIA, że dyfuzory mogą się pojawić w takiej formie, pytał o legalność ale federacja przed sezonem tego nie zablokowała. Życzę Groszkowi dobrego samochodu, trudny sezon na pewno go wzmocni!
Dorel, 02.08.2014 03:31[!]
Już przed tym sezonem na to liczyli, że będą jak Brawn. I co? jajco.
slawek_s, 02.08.2014 08:16[!]
może ktoś go uświadomi, że Honda projektując samochód na 2009 wyszła z sześcioma koncepcjami samochodu, z których 3 zostało wytypowane do dalszego rozwoju, jako najbardziej obiecujące.
Te 3 były rozwijane w3 tunelach aerodynamicznych pracujących przez rok bez przerwy 24/7.
Z tych trzech koncepcji ostatecznie powstał samochód, który razem z zespołem został sprzedany Brawnowi za 1 euro.
Na całą tą zabawę Honda wydała ok 0,5 mld dolarów.
Jak Grosjean sobie wyobraża przy ograniczeniach w użyciu tunelu aerodynamicznego i biedzie Lotusa powtórzenie stylu Brawna?
Wycofać się ma Mercedes i sprzedać Lotusowi cały zespół za 1 EUR?
Kamikadze2000, 02.08.2014 10:08[!]
@Dorel = ale skąd mogli przewidzieć, że Renault przygotuje takie gówno, a nie silnik... ;)
Yurek, 02.08.2014 10:58[!]
To ja może przypomnę koledze, że napędzany tym "gównem nie silnikiem" Red Bull zajmuje drugie miejsce w klasyfikacji, a Lotus jest za także korzystającym z Renault Toro Rosso. Oczywiście Grosjean pomarzyć może, ale... to tyle.
SirKamil, 02.08.2014 12:08[!]
Powtórka nastąpi, ale przypadku znacznie bliższego. Williamsa 2013-14.
mykowhai, 02.08.2014 12:33[!]
Co jak co, ale już Lotus kiedyś miał upadek formy w 2011, kiedy wprowadzili przedni wydech, nie potrafili tego zrozumieć wtedy przerzucili sie szybko na nowy projekt i na dobre im to wyszło bo sezon 2012 i 2013 mieli niezłe. W tym roku mają problem bo odpuścili sobie pierwsze testy, i to się teraz mści, kiedy wszyscy sobie dopracowywali wszystko jak potrzeba, oni działali z opóźnieniem. Mam nadzieję że już skupiają sie na przyszłym sezonie, bo tutaj to nie ma za bardzo co działać już, Lotus już nie raz pokazał że mają zdolnych i kreatywnych inżynierów, mam nadzieję że coś wymyślą co da im powrót do czołówki :)
Kamikadze2000, 02.08.2014 15:10[!]
@Yurek - nie zmienia to faktu, iż od samego początku współpracy RBR z Renault to właśnie francuska produkcja była najsłabszym elementem ich pojazdu... ;) A teraz to się tylko pogłębiło, bo mamy nowe jednostki. ;)
jpslotus72, 02.08.2014 15:21[!]
Obecne zadłużenie Genii Capital szacuje się na 185 mln euro - kilka ostatnich lat spółka kończyła ze stratą. Jak się to przełoży na sytuację zespołu, to się zobaczy - ale optymizmem raczej z tej strony nie wieje...
Carolius, 02.08.2014 16:12[!]
Może w stylu BGP, bo ktoś ich podkupi za 1 euro. :)

@ jpslotus72

Co tam długi, może już hajs od Quantum dojdzie. ;D
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca